У статті досліджено історію розвитку дискусії щодо вічності світу. Унаслідок дослідження обґрунтовано, що як значущі (тобто такі, які можуть стати підставою для узагальнення) можуть бути виокремлені такі періоди щодо згаданої проблеми:
1) міфологічні пояснення походження світу, сформовані шляхом уподібнення до спостережуваних процесів виникнення в природі чи творення предметів у межах людської перетворювальної діяльності; 2) філософські пояснення, створені в умовах помірного контролю над світоглядом із боку суспільних інституцій, які взяли на себе функції контролю управління змістом світогляду (до таких можна віднести релігійні об’єднання, політичні партії та ін.), – доба античної філософії;
3) пояснення, створені в умовах жорсткого контролю над світоглядом із боку суспільних інституцій, які взяли на себе функції контролю управління змістом світогляду (прикладом може бути доба середньовіччя або країни соціалізму).
В статье исследована история развития дискуссии относительно вечности мира. В исследовании обосновано, что как значимые (то есть такие, которые могут стать основанием для обобщения) могут быть выделены такие периоды относительно упомянутой проблемы: 1) мифологические объяснения происхождения мира, сформированные путем уподобления к наблюдаемым процессам возникновения в природе или создания предметов в пределах человеческой превращающей деятельности;
2) философские объяснения, создаваемые в условиях умеренного контроля над мировоззрением со стороны общественных институций, которые взяли на себя функции контроля управления содержанием мировоззрения (к таким можно отнести религиозные объединения, политические партии и др.), – время
античной философии; 3) объяснения, создаваемые в условиях жесткого контроля над мировоззрением со стороны общественных институций, которые взяли на себя функции контроля управления содержанием мировоззрения (примером может быть время средневековья или страны социализма).
This article explores the history of the debate about the eternity of the world. As a result of the research we can single out the following meaningful, namely those that could provide a basis for generalization periods of the discussed problem: 1) mythological explanations of the origin of the world, formed by the processes of
assimilation to the observed occurrences in nature or creation of objects within the human transformational activities; 2) philosophical explanations, created under moderate control over the outlook of the public institutions, which served as controls for the management of the outlook content (such include religious groups, political parties
and others) – the age of ancient philosophy; 3) explanations, created under tight control over ideology by social institutions, which served as controls for the management of the outlook content (as an example we can consider the era of Middle Ages or socialist countries).