Важливість державного регулювання ринку небанківських фінансових послуг пов'язана насамперед із необхідністю забезпечення єдності ринку, відкритості такого ринку, нагляду за функціонуванням небанківських фінансових установ і захисту прав споживачів небанківських послуг. У зв'язку з цим було здійснено реформування системи органів державного регулювання на ринку фінансових послуг. Повноваження щодо здійснення контролю на рику будуть розподілені між двома органами - Національним банком України та Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку України, а такий орган, як Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг України, буде ліквідовано. Національний банк України буде регулювати та контролювати діяльність банків, страхових компаній, лізингових компаній і суб'єктів господарювання, які за своїм правовим статусом не є фінансовими установами, але мають право надавати послуги фінансового лізингу, факторингових компаній, кредитних спілок, бюро кредитних історій, ломбардів, інших фінансових установ. У сферу відповідальності Національної комісії з цінних паперів і фондового ринку входитиме регулювання недержавних пенсійних фондів і фондів фінансування будівництва, фондів операцій із нерухомістю. Проблема створення принципово нової моделі нагляду та контролю за діяльністю фінансових установ на ринках фінансових послуг в Україні обговорюється протягом тривалого часу. І та модель, яка є зараз потребує певних коректувань. Але жодна модель не буде ефективною, якщо її не адаптувати до реалій країни. Тому постає питання про потрібність нової моделі регулювання, яка поєднує всі контролюючі функції в єдиному наглядовому органі - Національному банку України з частковим застосуванням поділу повноважень із новоствореним органом щодо пруденційного нагляду.
Важность государственного регулирования рынка небанковских финансовых услуг связана прежде всего с необходимостью обеспечения единства рынка, открытости такого рынка, надзора за функционированием небанковских финансовых учреждений и защиты прав потребителей небанковских услуг. В связи с этим было осуществлено реформирование системы органов государственного регулирования на рынке финансовых услуг. Полномочия по осуществлению контроля на рыке будут распределены между двумя органами - Национальным банком Украины и Национальной комиссией по ценным бумагам и фондовому рынку Украины, а такой орган, как Национальная комиссия, осуществляющая государственное регулирование в сфере рынков финансовых услуг Украины, будет ликвидирована. Национальный банк Украины будет регулировать и контролировать деятельность банков, страховых компаний, лизинговых компаний и субъектов хозяйствования, которые по своему правовому статусу не являются финансовыми учреждениями, но имеют право предоставлять услуги финансового лизинга, факторинговых компаний, кредитных союзов, бюро кредитных историй, ломбардов , других финансовых учреждений. В сферу ответственности Национальной комиссии по ценным бумагам и фондовому рынку будет входить регулирование негосударственных пенсионных фондов и фондов финансирования строительства, фондов операций с недвижимостью. Проблема создания принципиально новой модели надзора и контроля за деятельностью финансовых учреждений на рынках финансовых услуг в Украине обсуждается в течение длительного времени. И та модель, которая сейчас требует определенных корректировок. Но ни одна модель не будет эффективной, если ее не адаптировать к реалиям страны. Поэтому возникает вопрос о целесообразности новой модели регулирования, которая сочетает все контролирующие функции в едином надзорном органе - Национальном банке Украины с частичным применением разделения полномочий со вновь созданным органом пруденциального надзора.
The importance of state regulation of the non-banking financial services market is related,
first of all, to the need for ensuring the unity of the market, the openness of such market,
supervision of the functioning of non-banking financial institutions and protection of the rights
of consumers of non-banking services. In this connection, the system of state regulatory
bodies in the financial services market was reformed. The powers to exercise market control
will be shared between two bodies, the National Bank of Ukraine and the National Securities
and Stock Market Commission of Ukraine, and a body such as the National Commission for
the State Regulation of Financial Services Markets in Ukraine. The National Bank of Ukraine
will regulate and control the activities of banks, insurance companies, leasing companies and
entities, which by their legal status are not financial institutions, but have the right to provide
financial leasing services, factoring companies, credit unions, credit bureaus, pawnshops, et
al. financial institutions. The responsibility of the National Securities and Stock Market Commission will include regulating non-state pension and construction financing funds, real estate
funds. The problem of creating a fundamentally new model of supervision and control over
the activities of financial institutions in the financial services markets in Ukraine has been
discussed for a long time. And the model that currently exists needs some adjustments. But no
model will be effective unless adapted to the realities of the country. Therefore, the question
arises of the need for a new model of regulation that combines all controlling functions in a
single supervisory authority – the National Bank of Ukraine with partial application of the
division of powers with the newly created prudential oversight body.