У статті проводиться аналіз таких адміністративно-правових категорій, як «державне управління», «державне регулювання», «публічне адміністрування». Автором вказується, що, попри використання вказаних категорій фахівцями з різних сфер, а також у законодавстві України, сьогодні зазначенні терміни залишаються до кінця не визначеними. Робиться висновок, що в умовах сучасності більшість науковців стверджують, що зміст понять «державне регулювання» і «державне управління» застарілий. Зокрема, окремими науковцями зумовлюється необхідність використання категорії «забезпечення» замість «регулювання» та «адміністрування» замість «управління». Однак якщо більшість вчених погоджуються з тим, що категорія «державне управління» є суто радянською, то про існування новітнього замінника терміна «державне регулювання» відомо досить мало. Подекуди, в окремих працях науковців, можна зустріти термін «публічне регулювання», на відміну від терміна «публічне управління», який, до речі, інколи розкривається як нова категорія якісно нового змісту, відмінного від категорії «публічне адміністрування». Отже, під публічним адмініструванням пропонуємо розуміти різновиди організаційного владного, забезпечувального, охоронного й іншого впливу публічної адміністрації на соціально-економічні процеси, що полягають у запровадженні комплексу заходів, спрямованих на забезпечення; розвиток; ефективне використання державного потенціалу; формування системи цільовоорієнтованої діяльності суб’єктів реалізації державних програм; забезпечення технологічного оновлення національної економіки. У свою чергу, інструментарієм публічного адміністрування є сукупність адміністративних дій представників публічної адміністрації регулюючого, управлінського, забезпечувального, охоронного, захисного й іншого характеру, що здійснюються у вигляді правових засобів різнорідного значення, походження та юридичної сили.
The article analyzes such administrative and legal categories as “government administration”, “state regulation”, “public administration”. The author points out that the times of use of these categories, specialists in various fields, and in the legislation of Ukraine, but to date, these terms remain completely undefined. It is concluded that in modern conditions, most scholars argue that the meaning of “government regulation” and “government” is outdated. In particular, some scholars stipulate the need to use the category of “provision” instead of “regulation” and “administration” instead of “management”. However, while most scholars agree that the category of “public administration” is purely Soviet, little is known about the existence of the latest substitute for the term “public regulation”. In some places, in some works of scholars, you can find the term “public regulation’, in contrast to the term “public administration”, which, incidentally, is sometimes revealed as a new category of qualitatively new content, different from the category of “public administration”. Thus, under public administration we propose to understand the types of organizational power, security, protection and other influence of public administration on socio-economic processes, which consists in the introduction of a set of measures aimed at ensuring; development; effective use of state potential; formation of a system of goal-oriented activities of the subjects of implementation of state programs; ensuring technological renewal of the national economy. In turn, the tools of public administration are a set of administrative actions of representatives of public administration of regulatory, managerial, security, protection, protective and other nature, carried out in the form of legal means of heterogeneous meaning, origin and legal force.
В статье проводится анализ таких административно-правовых категорий, как «государственное управление», «государственное регулирование», «публичное администрирование». Автором указывается, что, несмотря на использование указанных категорий специалистами из разных сфер, а также в законодательстве Украины, сегодня указании сроки остаются до конца не определены. Делается вывод, что в условиях современности большинство ученых утверждают, что содержание понятий «государственное регулирование» и «государственное управление» устарел. В частности, отдельными учеными обусловливается необходимость использования категории «обеспечение» вместо «регулирование» и «администрирование» вместо «управление». Однако если большинство ученых соглашаются с тем, что категория «государственное управление» является сугубо советской, то о существовании нового заменителя термина «государственное регулирование» известно довольно мало. Кое-где, в отдельных работах ученых, можно встретить термин «публичное регулирование», в отличие от термина «публичное управление», который, кстати, иногда раскрывается как новая категория качественно нового содержания, отличного от категории «публичное администрирование». Итак, под публичным администрированием предлагаем понимать разновидности организационного властного, обеспечительного, охранного и иного воздействия публичной администрации на социально-экономические процессы, заключающиеся в введении комплекса мероприятий, направленных на обеспечение; развитие; эффективное использование государственного потенциала; формирование системы целевоориентированной деятельности субъектов реализации государственных программ; обеспечение технологического обновления национальной экономики. В свою очередь, инструментарием публичного администрирования является совокупность административных действий представителей публичной администрации регулирующего, управленческого, обеспечительного, охранного, защитного и другого характера, осуществляемых в виде правовых средств разнородного значение, происхождение и юридической силы.