Implementation of marketing and legal tools in the process of commercialization for innovative products in strategic management and entrepreneurship

Show simple item record

dc.contributor.author Аленін, Юрій Павлович
dc.contributor.author Аленин, Юрий Павлович
dc.contributor.author Аленін, Ю. П.
dc.contributor.author Alenin, Yurii P.
dc.contributor.author Біловодська, Олена Анатоліївна
dc.contributor.author Біловодська, О. А.
dc.contributor.author Беловодская, Елена Анатольевна
dc.contributor.author Bilovodska, Olena A.
dc.contributor.author Мельник, Юлія Миколаївна
dc.contributor.author Мельник, Ю. М.
dc.contributor.author Мельник, Юлия Николаевна
dc.contributor.author Melnyk, Yuliia M.
dc.contributor.author Аркуша, Лариса Ігорівна
dc.contributor.author Аркуша, Л. І.
dc.contributor.author Аркуша, Лариса Игоревна
dc.contributor.author Arkusha, Larysa I.
dc.date.accessioned 2021-03-10T08:46:10Z
dc.date.available 2021-03-10T08:46:10Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation Bilovodska O. Implementation of marketing and legal tools in the process of commercialization for innovative products in strategic management and entrepreneurship / О. Bilovodska, Y. Melnyk, Y. Alenin, L. Arkusha // International Journal for Quality Research. – V. 14 (4). – University of Montenegro, 2020. – Р. 1261–1278. en_US
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/11300/14385
dc.description Bilovodska O. Implementation of marketing and legal tools in the process of commercialization for innovative products in strategic management and entrepreneurship / О. Bilovodska, Y. Melnyk, Y. Alenin, L. Arkusha // International Journal for Quality Research. – V. 14 (4). – University of Montenegro, 2020. – Р. 1261–1278. en_US
dc.description.abstract The subject of the research is the innovative products commercialization process features in strategic management and entrepreneurship marketing and legal aspects. The testing of the used methods and techniques was carried out on the example of the innovative enterprise. The methodical approach of the study is based on the analytic and descriptive approach and is aimed at providing a case study. Thus, the aim of the study is to analyze the marketing and legal component at different stages of the innovative products commercialization process and the adaptation of theoretical and methodological approaches at an empirical level. The study demonstrates which marketing and legal tools and at what stages of commercialization it is advisable to use, and also proves the economic efficiency of the innovative project according to the described methodology. The results of calculations and analysis confirmed the effectiveness of the methodological approaches and enterprise development strategies use. en_US
dc.description.abstract Предметом дослідження є особливості процесу комерціалізації інноваційних продуктів у стратегічному менеджменті та підприємницькому маркетингу та юридичні аспекти. Тестування використовуваних методів і прийомів проводилось на прикладі інноваційного підприємства. Методичний підхід дослідження базується на аналітичному та описовому підході та спрямований на надання конкретного дослідження. Таким чином, метою дослідження є аналіз маркетингово-правової складової на різних етапах процесу комерціалізації інноваційної продукції та адаптація теоретичного та методологічного підходів на емпіричному рівні. Дослідження демонструє, які маркетингові та правові інструменти та на яких етапах комерціалізації доцільно використовувати, а також доводить економічну ефективність інноваційного проекту за описаною методологією. Результати розрахунків та аналізу підтвердили ефективність методологічних підходів та використання стратегій розвитку підприємства.
dc.language.iso en en_US
dc.publisher University of Montenegro en_US
dc.subject Commercialization en_US
dc.subject Innovation en_US
dc.subject Marketing tools en_US
dc.subject Legal tools en_US
dc.subject Innovative products en_US
dc.subject Consumer en_US
dc.subject Strategy en_US
dc.subject Marketing-mix en_US
dc.subject Patent en_US
dc.subject Licensing en_US
dc.subject комерціалізація en_US
dc.subject інновації en_US
dc.subject інструменти маркетингу en_US
dc.subject правові інструменти en_US
dc.subject інноваційні продукти en_US
dc.subject споживач en_US
dc.subject стратегія en_US
dc.subject комплекс маркетингу en_US
dc.subject патент en_US
dc.subject ліцензування en_US
dc.subject коммерциализация en_US
dc.subject инновации en_US
dc.subject маркетинговые инструменты en_US
dc.subject правовые инструменты en_US
dc.subject инновационные продукты en_US
dc.subject потребитель en_US
dc.subject стратегия en_US
dc.subject комплекс маркетинга en_US
dc.subject патент en_US
dc.subject лицензирование en_US
dc.subject Research Subject Categories::SOCIAL SCIENCES::Business and economics en_US
dc.subject Research Subject Categories::LAW/JURISPRUDENCE::Other law
dc.subject Предметом исследования являются особенности процесса коммерциализации инновационных продуктов в стратегическом менеджменте и предпринимательском маркетинге и правовые аспекты. Апробация используемых методов и приемов проводилась на примере инновационного предприятия. Методический подход исследования основан на аналитическом и описательном подходе и направлен на предоставление тематического исследования. Таким образом, цель исследования - проанализировать маркетинговую и правовую составляющую на разных этапах процесса коммерциализации инновационной продукции и адаптировать теоретические и методологические подходы на эмпирическом уровне. Исследование демонстрирует, какие маркетинговые и юридические инструменты и на каких этапах коммерциализации целесообразно использовать, а также доказывает экономическую эффективность инновационного проекта по описанной методике. Результаты расчетов и анализа подтвердили эффективность использования методических подходов и стратегий развития предприятия.
dc.title Implementation of marketing and legal tools in the process of commercialization for innovative products in strategic management and entrepreneurship en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record