«Апостоли» індоктринації: ідеологічні особливості репрезентації релігійного вибору України у системі середньої освіти (на основі аналізу інтерв’ю експертів)

Show simple item record

dc.contributor.author Кройтор, Артем Вікторович
dc.contributor.author Кройтор, А. В.
dc.contributor.author Кройтор, Артем Викторович
dc.contributor.author Kroitor, Artem V.
dc.contributor.author Kroytor, Artem
dc.contributor.author Яковлев, Денис Вікторович
dc.contributor.author Яковлев, Д. В.
dc.contributor.author Яковлев, Денис Викторович
dc.contributor.author Yakovlev, Denys V.
dc.contributor.author Алексенцева-Тімченко, Катерина Сергіївна
dc.contributor.author Алексенцева-Тімченко, К. С.
dc.contributor.author Алексенцева-Тимченко, Екатерина Сергеевна
dc.contributor.author Aleksentseva-Timchenko, Kateryna S.
dc.date.accessioned 2021-04-07T09:29:19Z
dc.date.available 2021-04-07T09:29:19Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Кройтор А. «Апостоли» індоктринації: ідеологічні особливості репрезентації релігійного вибору України у системі середньої освіти (на основі аналізу інтерв’ю експертів) / А. Кройтор, Д. Яковлєв, К. Алексенцева-Тімченко // «Ідеологія та політика». – № 2 (13). – Мілан : Фонд якісної політики, 2019. – С. 29-46. en_US
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/11300/14543
dc.description Кройтор А. «Апостоли» індоктринації: ідеологічні особливості репрезентації релігійного вибору України у системі середньої освіти (на основі аналізу інтерв’ю експертів) / А. Кройтор, Д. Яковлєв, К. Алексенцева-Тімченко // «Ідеологія та політика». – № 2 (13). – Мілан : Фонд якісної політики, 2019. – С. 29-46. (Kroytor A. «Apostles» of indoctrination: Ideological peculiarities of representation of religious choice of Ukraine in the system of secondary education (Based on analysis of expert interviews) / А. Kroytor, D. Yakovlev, K. Aleksentseva-Timchenko // The Ideology and Politics Journal. – V. 2 (13). – Milan : Foundation for Good Politics, 2019. – Р. 14.) en_US
dc.description.abstract У статті досліджено основні ідеологічні особливості практичної репрезентації проблеми релігійного вибору України у системі середньої освіти. Виявлено фактори, які впливають на інтерпретацію релігійного вибору України, модифікацію хронології вибору в залежності від особистісних переконань і мотивації вчителя, зумовлюють індоктринацію при викладанні релігійного вибору у посткомуністичній системі середньої освіти. Визначено, що середня освіта потребує подолання індоктринації, яка проявляється в упередженості щодо хронології подій, характеристик основних акторів, причин та наслідків процесу релігійного вибору. Адже, у ході взаємодії «текст підручника ― учитель ― учень» з питань релігії рельєфно проявляється феномен індоктринації змісту освіти, актуалізуються проблеми колективної пам’яті, ідентичності та режимів істини. Стаття базується на матеріалах емпіричного соціологічного дослідження методом експертного інтерв’ю, проведеного авторами у період з березня по квітень 2019 року. Було опитано 12 вчителів предмету «Історія України» загальноосвітніх навчальних закладів м. Одеси. en_US
dc.description.abstract В статье исследованы основные идеологические особенности практической репрезентации проблемы религиозного выбора Украины в системе среднего образования. Выявлены факторы, влияющие на интерпретацию религиозного выбора Украины, модификацию хронологии выбора в зависимости от личностных убеждений и мотивации учителя, обусловливают индоктринацию при преподавании религиозного выбора в посткоммунистической системе среднего образования. Определено, что среднее образование требует преодоления индоктринации, которая проявляется в предвзятости по хронологии событий, характеристик основных актеров, причин и последствий процесса религиозного выбора. Ведь, в ходе взаимодействия «текст учебника - учитель - ученик» по вопросам религии рельефно проявляется феномен индоктринации содержания образования, актуализируются проблемы коллективной памяти, идентичности и режимов истины. Статья базируется на материалах эмпирического социологического исследования методом экспертного интервью, проведенного авторами в период с марта по апрель 2019 года. Было опрошено 12 учителей предмета «История Украины» общеобразовательных учебных заведений г. Одессы.
dc.description.abstract This article focuses on the main ideological peculiarities of practical representation of the problem of religious choice of Ukraine in the system of secondary education. The factors that influence the interpretation of the religious choice of Ukraine, the modification of the chronology of choice, depending on personal beliefs and motivation of a teacher, and determine the indoctrination in religious choice teaching in the post-communist system of secondary education have been revealed. It has been determined that the secondary education needs to overcome indoctrination, which manifests itself in bias against the chronology of events, main actors, causes and consequences of the process of religious choice. The phenomenon of indoctrination of the content of education becomes obvious during the three-way interaction on religion (textbook – teacher – student). The problems of collective memory, identity and modes of truth are actualized. The article is based on the materials of an empirical sociological study. The method of an expert interview conducted from March to April 2019 is applied. Twelve teachers of the subject ’The History of Ukraine’ from Odesa secondary schools have been interviewed.
dc.language.iso other en_US
dc.publisher Мілан : Фонд якісної політики en_US
dc.subject релігійний вибір en_US
dc.subject індоктринація en_US
dc.subject ідеологічні особливості системи посткомуністичної освіти en_US
dc.subject канон en_US
dc.subject критичне мислення en_US
dc.subject хрещення Русі en_US
dc.subject автокефалія en_US
dc.subject религиозный выбор en_US
dc.subject индоктринация en_US
dc.subject идеологические особенности системы посткоммунистического образования en_US
dc.subject канон en_US
dc.subject критическое мышление en_US
dc.subject крещение Руси en_US
dc.subject автокефалия en_US
dc.subject religious choice en_US
dc.subject indoctrination en_US
dc.subject ideological peculiarities of postcommunist education system en_US
dc.subject canon en_US
dc.subject critical thinking en_US
dc.subject baptism of Rus en_US
dc.subject autocephaly en_US
dc.subject Research Subject Categories::HUMANITIES and RELIGION::Religion/Theology en_US
dc.title «Апостоли» індоктринації: ідеологічні особливості репрезентації релігійного вибору України у системі середньої освіти (на основі аналізу інтерв’ю експертів) en_US
dc.title.alternative «Apostles» of indoctrination: Ideological peculiarities of representation of religious choice of Ukraine in the system of secondary education (Based on analysis of expert interviews) en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record