У статті проаналізовано сутність інформаційно-комунікаційних технологій та їх роль в освітньому процесі в галузі права в сучасних умовах реформування системи освіти. Під інформаційно-комунікаційними технологіями (ІКТ) розуміють використання новітньої обчислювальної техніки і телекомунікаційних засобів для реалізації інформаційного забезпечення з метою оперативної і ефективної роботи з інформацією на законних підставах. Основним завданням процесу навчання стає не трансляція культури як набору певних знань, а формування ключових компетенцій, що
дозволяють бути конкурентними і успішними у сучасному світі. ІКТ мають бути спрямовані на вироблення у здобувачів вищої юридичної освіти навичок роботи з довідково-правовими системами «ЛІГА:ЗАКОН», «Законодавство», «Професійна юридична система МЕГА-НАУ», «Парусконсультант» та інформаційно-правовими системами: «Єдиний державний реєстр нормативно-правових актів», «Регіональний реєстр» та інші. Оскільки юридична професія вимагає уміння не лише знаходити необхідну нормативно-правову базу, судову практику, але і грамотно застосовувати її, викладач повинен допомогти виробити подібні навички у студентів при роботі з джерелами права. Серед ІКТ, які використовуються в освітньому процесі у галузі права, можна виділити такі форми : електронні презентації, інтерактивна дошка, веб-квест технологія, аудиторна інтерактивна система (classroom response system, audience response system), інтерактивна система голосування, система інтерактивного опитування. Особливе місце серед ІКТ в сучасному освітньому процесі в галузі права займає аудиторна інтерактивна система,
яка дозволяє в сучасних умовах одним зголовних методів навчання залишити метод Сократа, який передбачає діалог із студентами.
В статье проанализированы сущность информационно-коммуникационных технологий и их роль в образовательном процессе в области права в современных условиях реформирования системы образования. Под информационно-коммуникационными технологиями (ИКТ) понимают использование новейшей вычислительной техники и телекоммуникационных средств для реализации информационного обеспечения с целью оперативной и эффективной работы с информацией на законных основаниях. Основной задачей процесса обучения становится не трансляция культуры как набора определенных знаний, а формирование ключевых компетенций, позволяющих быть конкурентными и успешными в современном мире. ИКТ должны быть направлены на выработку у соискателей высшего юридического образования навыков работы со справочно-правовыми системами «ЛИГА: ЗАКОН», «Законодательство», «Профессиональная юридическая система МЕГА-НАУ», «Парусконсультант» и информационно-правовыми системами «Единый государственный реестр нормативно-правовых актов», «Региональный реестр» и другие. Поскольку юридическая профессия требует умения не только находить необходимую нормативно-правовую базу, судебную практику, но и грамотно применять ее, преподаватель должен помочь выработать подобные навыки у студентов при работе с источниками права. Среди ИКТ, используемых в образовательном процессе в области права, можно выделить следующие формы: электронные презентации, интерактивная доска, веб-квест технология, аудиторная интерактивная система (classroom response system, audience response system), интерактивная система голосования, система интерактивного опроса. Особое место среди ИКТ в современном образовательном процессе в области права занимает аудиторная интерактивная система, которая позволяет в современных условиях одним из главных методов обучения оставить метод Сократа, который предусматривает диалог со студентами.
The article analyzes the essence of information and communication technologies
and their role in the educational process in the field of law in the current conditions
ofthe education system reforming. Information and communication technology (ICT)
means the use of the latest computer technology and telecommunication tools for
theimplementation of information support in order to work promptly and effectively
with information on a legitimate basis. The main task of the learning process is not
to translate culture as a set of specific knowledge, but to form the core competencies
that allow us to be competitive and successful in the modern world.
For students in the field of legal education, ICT should be aimed at developing skills in working with reference legal systems such as “LIGA-ZAKON”, “Legislation”, “Professional legal system of MEGA-NAU”, “Parus Consultant”
and information and legal systems “Unified State Register of Regulatory Acts”,
“Regional Register” and others. As the legal profession requires the ability not
only to find the necessary legal framework and judicial practice but also to competently apply it, the teacher should help to develop similar skills in students when
working with sources of law.
Among the ICTs used in the legal education process are the following forms:
electronic presentations, interactive whiteboards, web quest technology, classroom
response system, audience response system, interactive voting system, interactive
poll system. A special place among the ICT in the modern educational process in
the field of law is occupied by an interactive system, which in modern conditions
allows applying one of the main teaching methods – the Socrates method, which
involves a dialogue with students.