Визнання місцевого самоврядування в якості інституту громадянського суспільства та основи демократичного устрою держави довело існування більш зручного механізму захисту основних прав і свобод людини та громадянина крізь місцеві органи влади. Розуміння світових і національних державно-політичних процесів призвело до нового трактування ролі інституту місцевого самоврядування в контексті розбудови України як демократичної, правової, соціальної держави. Усвідомлення своїх основних векторів міжнародної співпраці, прагнення до членства в Європейському Союзі вимагає від України вироблення відповідних підходів і змін на концептуальному та законодавчому рівнях. Перетворення в територіальному державному устрої шляхом укрупнення територіальних громад і децентралізації влади були впроваджені в більшості демократичних країн світу. Світовий досвід і міжнародні стандарти моделювання місцевого самоврядування показують переваги його зарубіжної моделі побудови перед українською моделлю, що обґрунтовується практичним збільшенням економічної результативності, покращенням у соціально-культурній, кадровій та управлінській сферах. 1 квітня 2014 року в Україні була прийнята Концепція реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влади в Україні, яка заклала основу проведення багатоступеневої територіальної реформи та суттєві зміни в державному управлінні й розподілі державно-владних повноважень, прийняття низки нормативно-правових актів, які не завжди повільно сприймаються суспільством, а іноді мають примусовий характер. Транскордонне співробітництво як один із пріоритетних напрямів реалізації зовнішньополітичних відносин залежить від обрання правильного шляху впорядкування органів місцевого самоврядування та територіально-адміністративного устрою України. Згідно Державної програми розвитку транскордонного співробітництва на 2016-2020 роки нині транскордонне співробітництво здійснюється як на міждержавному рівні, так і на рівні територіальних громад, їх представницьких органів, місцевих органів виконавчої влади. Таке співробітництво сприяє соціальній та економічній конвергенції прикордонних регіонів і створенню нових можливостей для їх розвитку, в тому числі розвитку економічних, соціальних, науково-технічних, екологічних, культурних та інших відносин, обміну досвідом, що у світлі обраного Україною шляху державотворення набуває особливої актуальності.
Признание местного самоуправления в качестве института гражданского общества и основы демократического устройства государства доказало существование более удобного механизма защиты основных прав и свобод человека и гражданина через местные органы власти. Понимание мировых и национальных государственно-политических процессов привело к новой трактовки роли института местного самоуправления в контексте развития Украины как демократического, правового, социального государства. Осознание своих основных векторов международного сотрудничества, стремление к членству в Европейском Союзе требует от Украины выработки соответствующих подходов и изменений на концептуальном и законодательном уровнях. Преобразование в территориальном государственном устройстве путем укрупнения территориальных общин и децентрализации власти были внедрены в большинстве демократических стран мира. Мировой опыт и международные стандарты моделирования местного самоуправления показывают преимущества его зарубежной модели построения перед украинской моделью, что обосновывается практическим увеличением экономической результативности, улучшением в социально-культурной, кадровой и управленческой сферах. 1 апреля 2014 в Украине была принята Концепция реформирования местного самоуправления и территориальной организации власти в Украине, которая заложила основу проведения многоступенчатой территориальной реформы и существенные изменения в государственном управлении и распределении государственно-властных полномочий, принятие ряда нормативно-правовых актов, которые не всегда медленно воспринимаются обществом, а иногда имеют принудительный характер. Трансграничное сотрудничество как одно из приоритетных направлений реализации внешнеполитических отношений зависит от избрания правильного пути упорядочения органов местного самоуправления и территориально-административного устройства Украины. Согласно Государственной программе развития трансграничного сотрудничества на 2016-2020 годы в настоящее время трансграничное сотрудничество осуществляется как на межгосударственном уровне, так и на уровне территориальных общин, их представительских органов, местных органов исполнительной власти. Такое сотрудничество способствует социальной и экономической конвергенции приграничных регионов и созданию новых возможностей для их развития, в том числе развития экономических, социальных, научно-технических, экологических, культурных и других отношений, обмена опытом, что в свете избранного Украиной пути государствообразования приобретает особую актуальность.
Recognition of local self-government as an institution of civil society and the state democratic system basis has proved the existence of a more convenient mechanism for the protection of fundamental human and civil rights and freedoms everywhere in local authorities. Understanding of world and national state and political processes has led to a new interpretation of the institution of local self-government in the context of building Ukraine as a democratic, legal, social state role.Awareness of its main vectors of international cooperation, the desire for membership in the European Union, requires Ukraine to develop appropriate approaches and changes at the conceptual and legislative levels. Transformations in the territorial state system through the consolidation of territorial communities and decentralization of power have been implemented in most democracies of the world. World experience and international standards for modeling local self-government show the advantages of its foreign model of construction over the Ukrainian model, which is justified by the practical increase in economic efficiency, improvement in socio-cultural, personnel and management spheres.On April 1, 2014 Ukraine adopted the Concept of Reforming Local Self-Government and Territorial Organ-ization of Power in Ukraine, which laid the foundation for multilevel territorial reform and significant changes in public administration and distribution of state powers, adoption of a number of regulations that are not always slowly perceived by society, and sometimes coercive. On the other hand, cross-border cooperation, as one of the priority areas of foreign policy relations, directly depends on choosing the right way to regulate local governments and the territorial and administrative system of Ukraine.According to the State Program for the Development of Cross-Border Cooperation for 2016-2020, today cross-border cooperation is carried out both at the interstate level and at the level of territorial communities, their representative bodies, local executive bodies. Such cooperation promotes social and economic convergence of border regions and the creation of new opportunities for their development, including the development of economic, social, scientific, technical, environmental, cultural and other relations, exchange of experience, and, in light of Ukraine’s chosen path of state formation, acquires special relevance.