Трансформаційні процеси освітньої діяльності в умовах COVID-19

Завантаження...
Ескіз

Дата

2021

Автори

Пехник, Алевтина Валентинівна
Пехник, А. В.
Пехник, Алевтина Валентиновна
Pekhnyk, Alevtyna V.
Завгородня, Юлія Володимирівна
Завгородня, Ю. В.
Завгородняя, Юлия Владимировна
Zavhorodnia, Yuliia V.
Кройтор, Артем Вікторович
Кройтор, А. В.

Назва журналу

ISSN журналу

Назва тому

Видавець

Одеса : Видавничий дім «Гельветика»

Анотація

У статті розглянуто сучасні перетворення в галузі освітньої діяльності в українському суспільстві. Проведено аналіз різних форм освітнього процесу в умовах пандемії, їх проблемні аспекти та позитивні особливості, які виникли під час використання різних сучасних платформ у мережі Інтернет. У сучасному студентському товаристві виникають серйозні дискусії щодо форми проведення навчального процесу в умовах вагомого приросту інфікованих осіб та збільшення рівня смертності від захворювання на COVID-19. За таких умов виконання компетентністного критерію освітньої програми зменшується, адже в онлайн-режимі перевірити рівень навичок у повному обсязі досить складно. Усі ці виклики у сучасному освітньому середовищі зумовлюють актуалізацію цієї проблематики в наукових дослідженнях. Основоположним принципом освітньої політики та загалом навчального процесу є рівність усіх суб’єктів у можливості здобути бажаний освітній багаж навичок у рамках окремого навчального підрозділу. Однозначно освітня політика щодо рівності усіх бажаючих є дзеркалом конституційних основ, які відтворюють демократичні ідеї та принципи. У зв’язку з цим діяльність політичних агентів має відповідати ключовим законно закріпленим принципам, спрямованим на створення умов для різних соціальних рівнів отримати можливість для здобуття освіти. Окрім того, важливим елементом в освітній політиці є можливість отримання рівного доступу до освітнього процесу, що в умовах пандемії реалізувати практично досить важко. Під час реалізації основних ідей рівності освітньої політики суспільство зможе набути позитивних якостей та підвищити рівень політичної свідомості. Усі позитивні зміни в рамках системи освіти показують можливість для консенсусу та компромісу в межах загальної політичної системи під час вирішення стратегічних питань для суспільства, а саме життя та здоров’я громадян. Суб’єкти політики в умовах високого суспільного інтересу не зможуть використовувати політичні технології з метою маніпуляції свідомістю населення, а політичні конфлікти стануть джерелом досягнення ефективних політичних рішень. Така система відносин зможе допомогти транзитному українському суспільству стати демократичним, правовим, громадянським не лише в межах норм права, але й в реальній площині відносин.
В статье рассмотрены современные преобразования в области образовательной деятельности в украинском обществе. Проведен анализ различных форм образовательного процесса в условиях пандемии, их проблемные аспекты и положительные особенности, которые возникли при использовании различных современных платформ в сети Интернет. В современном студенческом обществе возникают серьезные дискуссии о форме проведения учебного процесса в условиях весомого прироста инфицированных и увеличение уровня смертности от заболевания COVID-19. При таких условиях выполнения компетентностного критерия образовательной программы уменьшается, ведь в онлайн-режиме проверить уровень навыков в полном объеме достаточно сложно. Все эти вызовы в современной образовательной среде обусловливают актуализацию этой проблематики в научных исследованиях. Основополагающим принципом образовательной политики и в целом учебного процесса является равенство всех субъектов в возможности получить желаемый образовательный багаж навыков в рамках отдельного учебного подразделения. Однозначно образовательная политика в отношении равенства всех желающих является зеркалом конституционных основ, которые воспроизводят демократические идеи и принципы. В связи с этим деятельность политических агентов должно соответствовать ключевым законно закрепленным принципам, направленным на создание условий для различных социальных уровней получить возможность для получения образования. Кроме того, важным элементом в образовательной политике является возможность получения равного доступа к образовательному процессу, что в условиях пандемии реализовать практически довольно трудно. При реализации основных идей равенства образовательной политики общество сможет приобрести положительные качества и повысить уровень политического сознания. Все положительные изменения в рамках системы образования показывают возможность для консенсуса и компромисса в рамках общей политической системы при решении стратегических вопросов для общества, а именно жизни и здоровья граждан. Субъекты политики в условиях высокого общественного интереса не смогут использовать политические технологии с целью манипуляции сознанием населения, а политические конфликты станут источником достижения эффективных политических решений. Такая система отношений сможет помочь транзитному украинскому обществу стать демократическим, правовым, гражданским не только в пределах норм права, но и в реальной плоскости отношений.
The article considers modern transformations in the field of educational activity in the Ukrainian society. The analysis of various forms of educational process in the conditions of a pandemic their problematic aspects and positive features which have arisen at use of various modern platforms in the Internet is carried out. In modern student society, there are serious discussions about the form of the educational process in the context of a significant increase in infected people and an increase in mortality from COVID-19. Under such conditions, the fulfillment of the competence criterion of the educational program decreases, because it is quite difficult to check the level of skills in full online. In fact, all these challenges in the modern educational environment, determine the actualization of this issue in research.The fundamental principle of educational policy and the educational process in general is the equality of all subjects in the ability to acquire the desired educational baggage of skills within a particular educational unit. Unequivocally, the educational policy on the equality of all comers is a mirror of the constitutional foundations, which reproduce democratic ideas and principles.In this regard, the activities of political agents must comply with key legitimate principles aimed at creating conditions for different levels of society to gain access to education. In addition, an important element in educational policy is the ability to gain equal access to the educational process, which in a pandemic is almost difficult to implement. During the implementation of the basic ideas of equality of educational policy, society will be able to acquire positive qualities and increase the level of political consciousness. All the positive changes in the education system show the possibility for consensus and compromise within the general political system in addressing strategic issues for society, namely the lives and health of citizens. Political actors, within the framework of high public interest, will not be able to use political technologies to manipulate the consciousness of the population, and political conflicts will become a source of effective political solutions. Such a system of relations will be able to help the transit Ukrainian society to become democratic, legal, civil not only within the norms of law, but also in the real plane of relations.

Бібліографічний опис

Пехник А. В. Трансформаційні процеси освітньої діяльності в умовах COVID-19 / А. В. Пехник, Ю. В. Завгородня, А. В. Кройтор // Актуальні проблеми політики : зб. наук. пр. / редкол.: С. В. Ківалов (голов. редкол.), Л. І. Кормич (голов. ред.), І. М. Милосердна (відп. ред.) [та ін.] ; НУ «ОЮА», Південноукр. центр гендер. проблем. – Одеса : Видавничий дім «Гельветика», 2021. – Вип. 67. – С. 27-33.

Ключові слова

політична освіта, управління, система органів управління, державна влада, пандемія, публічність, политическое образование, управление, система органов управления, государственная власть, пандемия, публичность, political education, governance, system of government, public authority, pandemic, publicity, Research Subject Categories::SOCIAL SCIENCES::Social sciences::Political science, Research Subject Categories::SOCIAL SCIENCES::Social sciences::Education

Цитування

Пехник А. В. Трансформаційні процеси освітньої діяльності в умовах COVID-19 / А. В. Пехник, Ю. В. Завгородня, А. В. Кройтор // Актуальні проблеми політики : зб. наук. пр. / редкол.: С. В. Ківалов (голов. редкол.), Л. І. Кормич (голов. ред.), І. М. Милосердна (відп. ред.) [та ін.] ; НУ «ОЮА», Південноукр. центр гендер. проблем. – Одеса : Видавничий дім «Гельветика», 2021. – Вип. 67. – С. 27-33.