На підставі законодавства ЄС проведено аналіз поняття «електронна комерція», визначені правовідносини,
які становлять це поняття, досліджено поняття та використання електронних документів та електронних підписів.
У ЄС на законодавчому рівні закріплені положення щодо застосування новітніх інформаційних технологій, що
забезпечують використання електронних документів і електронних цифрових підписів, метою яких є гармонізація
інтересів країн-членів ЄС, юридичних осіб, громадян. Директиви ЄС у сфері електронної комерції покликані
забезпечити максимальний захист права на інформацію і гарантувати інформаційну безпеку задля нормального
розвитку інформаційного суспільства та стабілізації економічного життя.
Поступово у діловій і правовій практиці з’явилося і закріпилося нове поняття «електронна комерція», проте
правова база для регулювання відносин електронної комерції у країнах світу лише починає створюватися. На
рівні міжнародних організацій і законодавства окремих країн світу лише з 90-х рр. ХХ ст. почалася робота із
прийняття комплексних нормативно-правових актів, присвячених регулюванню відносин, котрі виникають при
вчиненні правочинів через мережі електрозв’язку, що пов’язано зі складністю та новизною правовідносин
електронної комерції.
Швидкий технологічний розвиток і глобальний екстериторіальний характер мережі Інтернет є засадами ідеології
відкритості до різноманітних технологій і послуг, що належать до встановлення відповідності даних оригіналу, в
т. ч. за допомогою засобів електроніки.
Сучасна світова економіка нині перебуває на стадії становлення інформаційного суспільства під впливом
розвитку інформаційних технологій, новітніх засобів зв’язку, просування глобальної мережі Інтернет. Електронна
(комерція) торгівля пов’язана з укладанням комерційних договорів у режимі онлайн із використанням
електронних засобів зв’язку. Йдеться насамперед про просування товару чи надання послуги на ринку за
допомогою глобальної мережі Інтернет, а також здійснення розрахунків за допомогою електронних платіжних
систем. Електронна економіка (веб-економіка) оперує з цифровими даними та включає в себе способи отримання
прибутку із використанням мережі Інтернет. Складовою частиною електронної економіки (веб-економіки) є:
Інтернет-магазини, Інтернет-ЗМІ, онлайн-реклама, онлайн-розваги та ін.
The research is based on current legislation of EU. On the grounds of this documentary basis the notion of e-commerce is analyzed, legal relationships related to this notion, the use of electronic documents and electronic signatures is discussed.
At the legislative level in the EU there are provisions for the use of the latest information technologies that ensure
the use of electronic documents and electronic digital signatures, the purpose of which is to harmonize the interests
of EU member states, legal entities and citizens. EU directives in the field of e-commerce are designed to ensure
maximum protection of the right to information and to ensure information security for the normal development of the
information society and the stabilization of economic life.
Gradually, a new concept of “e-commerce” appeared and became established in business and legal practice, but
the legal basis for regulating e-commerce relations in the world is just beginning to be created. At the level of international organizations and legislation of some countries only since the 90s of the twentieth century. Work began on
the adoption of comprehensive regulations on the regulation of relations arising from the commission of legal acts
through telecommunications networks, which is associated with the complexity and novelty of e-commerce.
The rapid technological development and the global extraterritorial nature of the Internet are the foundations of
the ideology of openness to various technologies and services related to the conformity of the original data, including
through electronics.
The modern world economy is currently at the stage of formation of the information society under the influence of
the development of information technologies, the latest means of communication, the promotion of the global Internet. E-commerce involves the conclusion of commercial contracts online using electronic means of communication.
It is, first of all, about the promotion of goods or services on the market through the global Internet, as well as settlements using electronic payment systems. The e-economy (web economy) deals with digital data and includes ways to
make a profit using the Internet. The components of the electronic economy (web economy) are: Online stores, Online
media, online advertising, online entertainment, etc.