The Poly Code Character of the English Learners’ Dictionaries

Завантаження...
Ескіз

Дата

2020

Автори

Колегаєва, Ірина Михайлівна
Колегаєва, І. М.
Колегаева, Ирина Михайловна
Kolehaieva, Iryna M.
Строченко, Леся Василівна
Строченко, Л. В.
Строченко, Леся Васильевна
Strochenko, Lesia V.
Томчаковська, Юлія Олегівна
Томчаковська, Ю. О.

Назва журналу

ISSN журналу

Назва тому

Видавець

AWEJ

Анотація

The paper deals with one of the most relevant questions of semiosis in English lexicography. The article studies the mechanism of double encoding a message (verbally and pictographically) to optimize the perception, processing, and storage of information by the user of the dictionary. The aim of the given research is to determine the features of an English poly code dictionary entry as a communicative phenomenon of educational lexicography. The study is based on five lexicographic sources, traditionally called the big five. The research material includes 1640 poly code entries. The article suggests a new interpretation of a poly code entry as a threefold unity of a lemma (the headword), a verbal definition, and a picture. These three constituents jointly name, interpret, and visualize the meaning of a dictionary entry. The article also analyzes the configuration of a poly code entry informational potential in terms of increasing/decreasing of the information presented by the iconic constituent in comparison with the verbal one. The research proves that the whole set of poly code dictionary entries reflects a particular view of the world characterized by absolute anthropocentricity and specific Anglo-Saxon bias. The results of the performed research are significant for English language teaching and learning as they prove that pictographic illustrations that accompany verbal explanations are not purely ornamental. They optimize the readers’ activity of searching, understanding, and memorizing the necessary information.
У статті розглядається одне з найбільш актуальних питань семіозису в англійській лексикографії. У статті досліджується механізм подвійного кодування повідомлення (словесного та піктографічного) для оптимізації сприйняття, обробки та зберігання інформації користувачем словника. Метою даного дослідження є визначення особливостей англомовної полікодової словникової статті як комунікативного феномена освітньої лексикографії. Дослідження базується на п’яти лексикографічних джерелах, які традиційно називають великою п’ятіркою. Матеріал дослідження включає 1640 полікодових записів. У статті пропонується нове тлумачення полікодового запису як потрійної єдності леми (головного слова), словесного визначення та малюнка. Ці три складові спільно називають, інтерпретують і візуалізують значення словникового пункту. У статті також проаналізовано конфігурацію інформаційного потенціалу введення полікоду з точки зору збільшення/зменшення інформації, представленої іконною складовою, порівняно з вербальною. Дослідження доводить, що весь набір словникових статей полікодів відображає особливий погляд на світ, який характеризується абсолютною антропоцентричною та специфічною англосаксонською упередженістю. Результати проведеного дослідження є значущими для викладання та вивчення англійської мови, оскільки доводять, що піктографічні ілюстрації, які супроводжують словесні пояснення, не є суто орнаментальними. Вони оптимізують діяльність читачів щодо пошуку, розуміння та запам’ятовування необхідної інформації.

Бібліографічний опис

Kolegaeva I. The Poly Code Character of the English Learners’ Dictionaries / I. Kolegaeva, L. Strochenko, Yu. Tomchakovska, O. Tomchakovskyi // Arab World English Journal. - Special Issue. - AWEJ, 2020. - P. 244-254.

Ключові слова

learners’ dictionary, lexicographical entry, poly code communicative phenomenon, учнівський словник, лексикографічний запис, багатоаспектне комунікативне явище, Research Subject Categories::HUMANITIES and RELIGION::Languages and linguistics

Цитування

Kolegaeva I. The Poly Code Character of the English Learners’ Dictionaries / I. Kolegaeva, L. Strochenko, Yu. Tomchakovska, O. Tomchakovskyi // Arab World English Journal. - Special Issue. - AWEJ, 2020. - P. 244-254.