Social marketing in public administration of social service institutions

Show simple item record

dc.contributor.author Буканов, Григорій Миколайович
dc.contributor.author Буканов, Г. М.
dc.contributor.author Буканов, Григорий Николаевич
dc.contributor.author Bukanov, Hryhorii M.
dc.contributor.author Bukanov, Hryhoriy
dc.contributor.author Колесник, Алла Валеріївна
dc.contributor.author Колесник, А. В.
dc.contributor.author Колесник, Алла Валерьевна
dc.contributor.author Kolesnyk, Alla V.
dc.contributor.author Ташкінова, Оксана Анатоліївна
dc.contributor.author Ташкінова, О. А.
dc.contributor.author Ташкинова, Оксана Анатольевна
dc.contributor.author Tashkinova, Oksana A.
dc.contributor.author Котлубай, Вячеслав Олексійович
dc.contributor.author Котлубай, В. О.
dc.contributor.author Котлубай, Вячеслав Алексеевич
dc.contributor.author Kotlubai, Viacheslav O.
dc.contributor.author Коваль, Віктор Васильович
dc.contributor.author Коваль, В. В.
dc.contributor.author Коваль, Виктор Васильевич
dc.contributor.author Koval, Viktor V.
dc.date.accessioned 2022-04-15T08:25:31Z
dc.date.available 2022-04-15T08:25:31Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Bukanov H. Social marketing in public administration of social service institutions / H. Bukanov, A. Kolesnyk, O. Tashkinova, V. Kotlubai, V. Koval // Revista Gênero & Direito. - Vol. 8. - Issue 6. - Universidade Federal da Paraíba, 2019. – P. 457-468. en_US
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/11300/16501
dc.description Bukanov H. Social marketing in public administration of social service institutions / H. Bukanov, A. Kolesnyk, O. Tashkinova, V. Kotlubai, V. Koval // Revista Gênero & Direito. - Vol. 8. - Issue 6. - Universidade Federal da Paraíba, 2019. – P. 457-468. en_US
dc.description.abstract The following conclusions can be drawn from the theoretical analysis and the results of the expert survey. Firstly, it is substantiated that social marketing is an effective mechanism for public administration of social organizations in Ukraine, and that public relations and social advertising are the leading technologies. Secondly, it is determined that the leading task of public relations in public administration is to develop concepts of social advertising and the formation of a positive image of the social service through information and advertising campaign on social services. Thirdly, it has been found that the more effective means of advertising the activities of social organizations are: TV and radio advertising; placement of articles in specialized (local printed) editions; booklets, memos, other handouts, and the main issues that should be covered in social advertising are: addiction, socio-economic problems, medical problems, problems of vulnerable sections of the population. en_US
dc.description.abstract З теоретичного аналізу та результатів експертного опитування можна зробити наступні висновки. По-перше, обґрунтовано, що соціальний маркетинг є ефективним механізмом державного управління соціальними організаціями в Україні, а провідними технологіями є зв’язки з громадськістю та соціальна реклама. По-друге, визначено, що провідним завданням зв’язків з громадськістю в державному управлінні є розробка концепцій соціальної реклами та формування позитивного іміджу соціальної служби шляхом інформаційно-рекламної кампанії про соціальні послуги. По-третє, встановлено, що ефективнішими засобами реклами діяльності громадських організацій є: теле- та радіореклама; розміщення статей у спеціалізованих (місцевих друкованих) виданнях; буклети, пам'ятки, інші роздаткові матеріали, а основні питання, які мають висвітлюватися в соціальній рекламі: наркоманія, соціально-економічні проблеми, медичні проблеми, проблеми незахищених верств населення.
dc.language.iso en en_US
dc.publisher Universidade Federal da Paraíba en_US
dc.subject public administration en_US
dc.subject social marketing en_US
dc.subject social organizations en_US
dc.subject advertising en_US
dc.subject public relations en_US
dc.subject image en_US
dc.subject державне управління en_US
dc.subject соціальний маркетинг en_US
dc.subject соціальні організації en_US
dc.subject реклама en_US
dc.subject зв'язки з громадськістю en_US
dc.subject імідж en_US
dc.subject Research Subject Categories::SOCIAL SCIENCES::Other social sciences::Public sector research en_US
dc.title Social marketing in public administration of social service institutions en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record