У статті презентовані фахові роздуми про статус
і наукове значення політичної антропології в сучасному світі. Основна увага автора зосереджена на поясненні предмета політичної антропології. Стверджується,
що політична антропологія є вченням про ідейний та
ідеологічний розвиток традиційних форм політичного
устрою в історичному процесі, котрі безпосередньо стосуються сучасного стану політичної практики на рівні етносу та держави. Зауважується, що політичні традиції народжуються, функціонують і трансформуються виключно в межах процесів етносоціальної еволюції.
Отже, всі політичні традиції детерміновані етнічно або
культурно. Поза етнічною свідомістю політичні традиції довго не тримаються. Фактично значення політичної антропології полягає в репрезентації соціальних практик як «живих» систем, здатних до самовідтворення. Пояснюючи принципи детермінації політичних традицій, автор доводить, що історичність, притаманна всім формам людської свідомості, також повинна перебувати
в об’єктиві наукових досліджень. Історичність – це константа розвитку та поступу. Вона постулюється просторово-темпоральними рамками людського існування.
Політика невід’ємна від історичності. Вона народжується поступом. Ось чому важливо застосовувати ретроспекцію та інтроспекцію для аналізу політичних традицій у політико-антропологічному дискурсі. Політичні
традиції, осмислені на етнокультурному фундаменті,
потребують окремого методу для дослідження. Деякі дослідники стверджують, що таким методом може стати emic-підхід. Автор зазначає, що всі форми «включених
студій» придатні для предмета політичної антропології.
Політична антропологія передбачає постійне заглиблення науковця в коло його інтересів. Фактично справжній політантрополог є перманентним «співучасником» тих
політичних дій, котрі він вивчає. На завершення статті
автор надає власні зауваження щодо поняття «традиціоналізм», що має у політичній антропології значення,
відмінне від сфери політичних ідеологій.
The article presents professional reflections on the status and scientific significance of political anthropology in
the modern world. The author focuses on explaining the
subject of political anthropology. It is argued that political
anthropology is the doctrine of ideological development of
traditional forms of political system in the historical process, directly related to the current government and political practices at the level of ethnicity and state. It is noted
that political traditions are born, function and transform
exclusively within the processes of ethnical & social evolution. Thus, all political traditions are determined ethnically or culturally. Outside the ethnic consciousness, political
traditions do not last long. In essence, political anthropology’s significance lies in the representation of social
practices as “living” systems capable of self-reproduction.
Explaining the principles of determination of political traditions, the author argues that historicity, inherent in all
forms of human consciousness, must also be in the lens of
scientific research. Historicity is a constant of development and progress. The spatial-temporal framework of human existence postulates it. Politics, in turn, is inseparable
from historicity. That is why very important to use retrospection and introspection to analyze political traditions
in political-anthropological discourse. Political traditions,
understood as a product of the ethno cultural basis, need
a separate method for research. Some researchers argue
that it could be an “emic-approach”. The author notes that
all forms of “included studies” are suitable for the subject
of political anthropology. Political anthropology involves
the constant deepening of the scientist in the range of his
interests. In fact, a true political anthropologist is a permanent “accomplice” of the political actions he studies. At the
end of the article, the author provides his own remarks on
the concept of “traditionalism”, which in political anthropology has a different meaning from political ideologies.