У статті розглядаються проблеми моральності,
оскільки визначена проблема є досить важливим
складником виховання і формування особистості в
сучасному українському суспільстві. В сучасному суспільстві стан моральної освіти можна визначити як незадовільний. Зруйновано систему освіти, яка не тільки задавала ідеологічні орієнтації, а й надавала духовні, моральні та естетичні знання. Унаслідок цього розвиваються вседозволеність і цинізм щодо моральних
цінностей народу, вироблених ним протягом багатовікового існування, і щодо патріотизму також. Об’єктивною реальністю стало наростання негативних тенденцій у дитячому і молодіжному середовищі. Сучасний педагог повинен бути здатний до багатоваріантності
педагогічних дій, прогнозування важливих виховних
результатів, проєктування розвитку особистості, а
також він має уявляти, якого громадянина і патріота
Батьківщини йому необхідно виховати. Успішне вирішення завдань виховання, істотне поліпшення всього педагогічного процесу, розвиток пізнавальної, трудової активності дітей і молоді безпосередньо пов’язано з удосконаленням підготовки педагогів, їх професійно-педагогічної майстерності, ерудиції та культури (як загальної, так і професійної). У висновках відзначено, що поліпшення морального стану нашого суспільства
багатьма пов’язується зі зверненням до традиційних цінностей українського народу. Однак слід мати на увазі, що установки, які становлять основу традиційної
моральності, часто отримують в наш час не традиційну, а модерну, а то і постмодерну інтерпретацію. Можливо, це буде наслідком реставрації традиційних цінностей всередині принципово нових способів моральної регуляції. Мораль сучасної молоді може розглядатися
як модель, що дозволяє вивчати природу цих інновацій за умови збереження спадкоємності в розвитку моральної культури нашого суспільства.
Article discusses with the problems of morality, since the identified problem is a fairly important component of the upbringing and formation of personality
in modern Ukrainian society. In modern society, the
state of moral education can be defined as deeply unsatisfactory. The education system, which not only set
ideological orientations, but also provided spiritual,
moral and aesthetic knowledge, was destroyed. As a result, permissiveness and cynicism develop in relation to the moral values of the people, developed by them over
the centuries of existence, and to patriotism as well.
An objective reality was the growing negative trends in
children and youth. A modern teacher should be capable
of multivariate pedagogical actions, predicting important educational results, projecting personal development, and also imagine what kind of citizen and patriot
of the Motherland he needs to raise. Successful solution
of educational tasks (in general), significant improvement of the entire pedagogical process, development
of cognitive and labor activity of children and youth is directly related to the improvement of teachers training, their professional and pedagogical skills, erudition and culture (both general and professional). The conclusions note that the improvement of the moral state
of our society is often associated with an appeal to the
traditional values of the Ukrainian people. However, it
should be borne in mind that the attitudes that form the
basis of traditional morality often receive in our time
not a traditional, but a modern, or even postmodern interpretation. Perhaps this will be a consequence of the restoration of traditional values within fundamentally
new ways of moral regulation. The morality of modern
youth can be considered as a model that allows us to
study the nature of these innovations while maintaining continuity in the development of the moral culture
of our society.