Соціокультурна диференціація і динаміка цінностей у сучасному інформаційному суспільстві

Завантаження...
Ескіз

Дата

2021

Автори

Падалка, Г. М.
Падалка, Ганна Миколаївна
Padalka, Hanna M.

Назва журналу

ISSN журналу

Назва тому

Видавець

Одеса

Анотація

У статті було досліджено вплив науково-технічного прогресу (у рамках нового етапу цивілізаційного розвитку суспільства) на соціокультурний, побутовий простір сучасної людини та її ціннісні орієнтири (матеріальні та моральні). Так, було відзначено, що інформаційне суспільство характеризується новими матеріальними цінностями, які відрізняються від традиційних, такими як: вільне пересування за фінансами та робота по всьому світу (машина та квартира в оренді, відсутність постійного кола друзів), робота (вільний графік, робота онлайн і віртуально, швидка зміна у разі неможливості проводити багато часу із сім’єю, час для подорожей та екстремальних видів спорту). Також нова сучасність формує віртуальну реальність, поширення соціальних мереж і соціальних медіа. Вказане створює нові підходи до взаємовідносин між людиною – суспільством – владою через нові можливості контролювати дії влади та публічних людей через порівняння особистого життя та політичних (публічних) вчинків і поглядів. На сучасну людину здійснюється вплив через національну та глобальну інформаційні політики (через різні інформаційні та медіа проекти у сфері кіно, музики, ток-шоу), які формують нову соціокультурну, побутову та ціннісну реальність. Поєднання реальності та віртуальності створює таку складну конвергенту комбінацію, де людина втрачає можливість реально мислити та враховувати потоки інформації та дезінформації. Водночас цифрова реальність (глобалізація та віртуалізація) знищує традиційний поділ життєвого світу та людського буття на «свій» і «чужий» і на їх базі формує глобальний універсальний життєвий світ і людське буття. Постійне перебування у віртуальному світі (соціальних мережах і соціальних медіа) впливає на соціокультурний, побутовий і ціннісний простір людини, забирає у людини (блогера) її особисте і навіть інтимне життя, а підписники (фоловери) впливають на людину (блогера). Незважаючи на десятки тисяч підписників у віртуальному світі, у реальному людина залишається самотньою наодинці з собою, своїми почуттями, думка- ми, проблемами, радощами.
This article examines the impact of scientific and technological progress (as part of a new stage of civilizational development of society) on the socio- cultural, domestic space of modern man and his values (material and moral). Thus, it was noted that the information society is characterized by new material values that differ from traditional ones, namely: free movement of finances and work around the world (car and apartment for rent, no permanent circle of friends), work (free schedule, work online and virtually, a quick change when it is impossible to spend a lot of time with family and for time for travel and extreme sports). Also, the new modernity is shaping virtual reality, the spread of social networks, and social media. This creates new approaches to the relationship between man-society-government through new opportunities to control the actions of government and public people through comparisons of their personal lives and political (public) actions and views. And modern man is influenced through national and global information policies (through various information and media projects in the field of cinema, music, talk shows), which form a new socio-cultural, domestic, and value reality. The combination of reality and virtuality creates such a complex convergent combination, where a person loses the ability to think and take into account the flow of information and misinformation. At the same time, digital reality (globalization and virtualization) destroys the traditional division of the living world and human existence into “one’s own” and “foreign” and on their basic forms a global universal life world and human existence. At the same time, a constant presence in the virtual world (social networks and social media) affects a person’s socio-cultural, domestic, and value space, takes away a person’s (blogger’s) personal and even intimate life, and subscribers (followers) influence a person (blogger). At the same time, despite the tens of thousands of subscribers in the virtual world, in the real world, a person is left alone with himself, his feelings, thoughts, problems, joys.

Бібліографічний опис

Падалка Г. М. Соціокультурна диференціація і динаміка цінностей у сучасному інформаційному суспільстві / Г. М. Падалка // Актуальні проблеми філософії та соціології : Науково-практичний журнал / Голов. ред. С. Г. Секундант, відпов. ред. Д. В. Яковлев ; Міністерство освіти і науки України ; Національний університет "Одеська юридична академія". - Одеса, 2021. - Вип. 32. - С. 138-143. DOI https://doi.org/10.32837/apfs.v0i32.1041

Ключові слова

соціокультурний і побутовий простір, мораль та етика, морально-етичні норми, матеріальні та моральні цінності, інформаційне суспільство, віртуальний простір, нова людина, socio-cultural and everyday space, morality and ethics, moral and ethical norms, material and moral values, information society, virtual space, new person, Research Subject Categories::SOCIAL SCIENCES, Research Subject Categories::TECHNOLOGY

Цитування

Падалка Г. М. Соціокультурна диференціація і динаміка цінностей у сучасному інформаційному суспільстві / Г. М. Падалка // Актуальні проблеми філософії та соціології : Науково-практичний журнал / Голов. ред. С. Г. Секундант, відпов. ред. Д. В. Яковлев ; Міністерство освіти і науки України ; Національний університет "Одеська юридична академія". - Одеса, 2021. - Вип. 32. - С. 138-143. DOI https://doi.org/10.32837/apfs.v0i32.1041