Стаття присвячена вивченню особливостей запровадження дистанційної форми навчання у закладі вищої освіти. Представлені результати онлайн опитування
студентів Волинського національного університету
імені Лесі Українки. Всього опитано 903 студенти різних факультетів та освітніх програм. Як показали результати опитування, більшість студентів позитивно
ставляться до запровадження та проведення навчальних занять у дистанційній формі. Опитані також стверджують, що дистанційна форма має низку переваг і
недоліків. Зокрема, до основних переваг дистанційного навчання студенти віднесли такі: «економія часу та коштів», «можливість поєднувати навчання та роботу», «можливість виконувати завдання у зручний для себе час», «можливість сконцентруватися на меті та
завданнях» і «можливість пасивно брати участь у навчальних заняттях». Водночас дистанційна форма має низку недоліків, на які звернули увагу опитані студенти: «технічні проблеми участі у навчанні (нестійкий інтернет)», «виникають проблеми зі здоров’ям», «відсутність почуття належності до студентської групи»,
«труднощі у сприйнятті лекційного матеріалу», «труднощі виконання завдань на практичних, семінарських
і лабораторних заняттях». Як показало опитування,
найпоширенішими програмами та платформами дистанційного навчання у Волинському національному університеті імені Лесі Українки є Zoom, Moodle, Office
365 (Iteams) і Google Meet (Google class). Щодо ролі викладача, то понад половина опитаних вважає її незмінною. Щодо бажаної форми навчання, то лише близько 20% респондентів хотіли би навчатися виключно дистанційно, близько 14% хотіли би, щоб навчання у виші було змішаним, а майже 60% згодні навчатися
залежно від прийняття рішення вишу. Такі результати показують, що студенти готові до змін, до засвоєння інформації у дистанційній формі, але у поєднанні з очною формою.
The article is devoted to the study of the peculiarities of
the introduction of distance learning in higher education.
The results of an online survey of students of the Volyn
National University named after Lesya Ukrainka are
presented. A total of 903 students from various faculties
and educational programs were intervi-ewed. According
to the results of the survey, most students have a positive attitude to the introduction and conduct of distance
learning classes. Respondents also claim that the remote
form has a number of advantages and disadvantages. In
particular, the main advantages of distance learning
students included: “saving time and money”, “the ability
to combine study and work”, “the ability to perform tasks
at a convenient time”, “the ability to focus on goals and
objectives” and “the ability to passively participate” in
training sessions. At the same time, the distance form has
a number of shortcomings that the interviewed students
pointed out: “technical problems of participation in
learning (unstable Internet)”, “health problems”, “lack of
sense of belonging to the student group”, “difficulties in
perceiving lecture material”, “Difficulties in performing
tasks in practical, seminar and laboratory classes”.
According to the survey, the most common distance
learning programs and platforms at Lesia Ukrainka
Volyn National University are Zoom, Moodle, Office
365 (Iteams) and Google Meet (Google class). As for the
role of the teacher, more than half of the respondents
consider it unchanged. Regarding the desired form of
education, only about 20% of respondents would like to
study exclusively at a distance, about 14% – would like
higher education to be mixed, and almost 60% agree to
study depending on the decision of the university. These
results show that students are ready for change, to learn
information remotely, but in combination with full-time.