Стаття присвячена особливостям адміністративно-правової кваліфікації правопорушень, пов’язаних з корупцією. Встановлено, що
кваліфікація адміністративних
деліктів є одним з етапів використання адміністративно-правової
норми, метою якої є встановлення
підстав для застосування адміністративної відповідальності до
особи, що вчинила протиправні дії.
Змістом кваліфікації адміністративного правопорушення є
оцінка скоєного діяння з точки зору
закону, у зв’язку з чим здійснюється вибір адміністративно-правової
норми, яка передбачає відповідальність за це діяння, доведення того,
що застосуванню у конкретному
випадку підлягає саме ця норма,
юридичне оформлення та закріплення висновку про оцінку скоєного.
Неправильна або неповна кваліфікація вчиненого правопорушення означає незаконне притягнення особи
до адміністративної відповідальності або те, що диспозиція інкримінованої статті не відповідає фактично вчиненому діянню особи, або
вчинене діяння підпадає під ознаки
будь-якого іншого правопорушення.
Помилка під час кваліфікації може
спричинити не тільки неправильне
призначення міри покарання, але й
необґрунтоване застосування низки інших обмежень, пов’язаних із
притягненням до адміністративної
відповідальності.
Визначено, що правильна й повна кваліфікація може бути проведена лише тоді, коли встановлені
всі обов’язкові фактичні обставини
справи, коли юридичний склад є визначеним та передбачає встановлення
ознак, які характеризують кожний з
елементів юридичного складу, а саме
об’єкт, об’єктивну сторону, суб’єкт,
суб’єктивну сторону.
Доведено, що особливістю об’єкта адміністративного правопорушення пов’язаного з корупцією,
є те, що здебільшого їх скоєння
передбачає наявність посягання на норми фінансового, трудового, податкового, банківського
та інших галузей законодавства.
Об’єктивна сторона правопорушень, пов’язаних з корупцією,
передбачає наявність діяння, а
також іноді часу та способу вчинення правопорушення. Суб’єктом
правопорушень виступають посадові особи. Суб’єктивна сторона
характеризується умисною формою вини. Проведений аналіз адміністративно-правових норм сприятиме усуненню недоліків під час
притягнення правопорушників до
адміністративної відповідальності, позитивно вплине на правозастосовну практику юрисдикційних
органів та набуде юридичної довершеності.
The article is devoted to the
peculiarities of the administrative and legal qualification of offenses
related to corruption. The content of
the qualification of an administrative
offense is the assessment of the
act from the point of view of the
law, in this regard, the choice of
administrative law, which provides
responsibility for this act, proving
that the application in this case is
subject to this rule, legal registration
and consolidation of the conclusion
on an assessment of the committed.
Incorrect or incomplete
qualification of the committed offense
means illegal bringing of a person
to administrative responsibility, or
the disposition of the incriminated
article does not correspond to the
actually committed act of the person,
or the committed act falls under
signs of any other offense. An error
in qualification can lead not only to
the incorrect imposition of a sentence,
but also to the unjustified application
of a number of other restrictions
related to bringing to administrative
responsibility.
It is established that the
qualification of administrative torts
is one of the stages of the use of
administrative law, the purpose of
which is to establish the grounds
for the application of administrative
liability to a person who has committed
illegal acts. It is determined that the
correct and complete qualification
can be carried out only when all the
obligatory factual circumstances of
the case are established, when the
legal composition is determined and
provides for the establishment of
features that characterize each of the
elements of legal composition – object,
objective side, subject, subjective side.
It has been proved that the peculiarity
of the object of an administrative
offense related to corruption is that
the vast majority of their commission
involves encroachment on the norms
of financial, labor, tax, banking and
other areas of law. The objective
side of corruption-related offenses
presupposes the existence of an act,
as well as in some cases the time and
manner of committing the offense.
Officials are the subject of offenses.
The subjective side is characterized
by an intentional form of guilt.
The analysis of administrative and
legal norms will help to eliminate
shortcomings in bringing offenders
to administrative responsibility, will
positively affect the law enforcement
practice of jurisdictional bodies and
will gain legal perfection.