Innovation Management of Enterprises: Legal Provision and Analytical Tools for Evaluating Business Strategies

Show simple item record

dc.contributor.author Біловодська, Олена Анатоліївна
dc.contributor.author Біловодська, О. А.
dc.contributor.author Беловодская, Елена Анатольевна
dc.contributor.author Bilovodska, Olena A.
dc.contributor.author Холостенко, Андрій Володимирович
dc.contributor.author Холостенко, А. В.
dc.contributor.author Холостенко, Андрей Владимирович
dc.contributor.author Kholostenko, Andrii V.
dc.contributor.author Мандриченко, Жанна Василівна
dc.contributor.author Мандриченко, Ж. В.
dc.contributor.author Мандриченко, Жанна Васильевна
dc.contributor.author Mandrychenko, Zhanna V.
dc.contributor.author Волокітенко, Ольга Михайлівна
dc.contributor.author Волокітенко, О. М.
dc.contributor.author Волокитенко, Ольга Михайловна
dc.contributor.author Volokitenko, Olha M.
dc.date.accessioned 2022-05-26T10:52:45Z
dc.date.available 2022-05-26T10:52:45Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation Bilovodska O. Innovation Management of Enterprises: Legal Provision and Analytical Tools for Evaluating Business Strategies / O. Bilovodska, A. Kholostenko, Z. Mandrychenko, O. Volokitenko // Journal of Optimization in Industrial Engineering ((JOIE)). - Vol. 14. - Special Issue № 29. - Qazvin Islamic Azad University, 2021. - Р. 71-78. en_US
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/11300/17652
dc.description Bilovodska O. Innovation Management of Enterprises: Legal Provision and Analytical Tools for Evaluating Business Strategies / O. Bilovodska, A. Kholostenko, Z. Mandrychenko, O. Volokitenko // Journal of Optimization in Industrial Engineering ((JOIE)). - Vol. 14. - Special Issue № 29. - Qazvin Islamic Azad University, 2021. - Р. 71-78. en_US
dc.description.abstract The article investigates the peculiarities of the enterprise's innovation activity and its legal regulation, conducts the evaluation of the business strategy for chemical companies according to the manufacturer’s principles of innovation management. The purpose of the paper is to evaluate the business strategy of chemical companies according to the manufacturer’s principles of innovation management. According to the evaluation results it is determined that the business strategy is unstable and needs to be improved. Also there are negative trends in the enterprise’s development and decrease in the efficiency. The complex of recommendations to improve the business strategy which forms the basis for the methodology of the selection the most objective strategic alternative in the chemical companies is proposed. To improve the strategy the authors suggested to expand enterprise’s market share and to implement intensity of product sale for different types of products; to consider the peculiarities of legal regulation for chemical industry in the field of innovative goods production; to keep the trend of production costs reduction; to seek ways to increase the profit of the enterprise by cost control and increasing sales. en_US
dc.description.abstract У статті досліджено особливості інноваційної діяльності підприємства та її правового регулювання, проведено оцінку бізнес-стратегії хімічних підприємств за принципами виробника інноваційного менеджменту. Метою роботи є оцінка бізнес-стратегії хімічних компаній за принципами виробника інноваційного менеджменту. За результатами оцінки встановлено, що бізнес-стратегія є нестабільною та потребує вдосконалення. Також спостерігаються негативні тенденції розвитку підприємства та зниження його ефективності. Запропоновано комплекс рекомендацій щодо вдосконалення бізнес-стратегії, що лежить в основі методології вибору найбільш об’єктивної стратегічної альтернативи в хімічних підприємствах. Для вдосконалення стратегії автори запропонували розширити частку підприємства на ринку та запровадити інтенсивність збуту продукції для різних видів продукції; розглянути особливості правового регулювання хімічної промисловості у сфері виробництва інноваційних товарів; зберегти тенденцію зниження собівартості продукції; шукати шляхи збільшення прибутку підприємства шляхом контролю витрат і збільшення обсягів продажів.
dc.language.iso en en_US
dc.publisher Qazvin Islamic Azad University en_US
dc.subject business strategy en_US
dc.subject chemical industry en_US
dc.subject evaluation en_US
dc.subject innovative perspective en_US
dc.subject legal aspects of innovation en_US
dc.subject manufacture en_US
dc.subject бізнес-стратегія en_US
dc.subject хімічна промисловість en_US
dc.subject оцінка en_US
dc.subject інноваційна перспектива en_US
dc.subject правові аспекти інновацій en_US
dc.subject виробництво en_US
dc.subject Research Subject Categories::SOCIAL SCIENCES::Business and economics en_US
dc.subject Research Subject Categories::LAW/JURISPRUDENCE
dc.title Innovation Management of Enterprises: Legal Provision and Analytical Tools for Evaluating Business Strategies en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Мандриченко Жанна Василівна
    кандидат юридичних наук, доцент кафедри кримінального процесу, детективної та оперативно-розшукової діяльності

Show simple item record