The author investigates general approaches to
determination of the notion of plagiarism. As a result
of plagiarism, not only spend time and money
erroneous research also contributes to mistrust of
medical research, may even lead to patients receiving
harmful treatments. Also academic plagiarism is a
serious violation of intellectual property rights, as a
result of which property and non-property damage is
caused. A significant difference between the
scientific and legislative definition of plagiarism is
the recognition of misappropriation of the idea.
Under the law, the idea is not protected as an object
of copyright. Therefore academic plagiarism is
attribution of authorship to a scientific work, a
scientific discovery. The idea is also the result of
intellectual activity. Therefore, it is important to find
mechanisms to protect it from misuse. Academic
plagiarism is a systemic problem and it must be
solved in a complex way.
У статті досліджуються доктринальні і законодавчий підходи до визначення категорії «плагіат». В результаті
плагіату не тільки витрачаються фінансові та часові ресурси на неналежні дослідження, також підвищується недовіра до
медичних досліджень, у тому числі виникає можливість застосування до пацієнтів неефективних методів лікування.
Академічний плагіат є серйозним порушенням прав інтелектуальної власності, в результаті якого може бути завдано
майнову та немайнову шкоду правоволодільцям. Істотною відмінністю між науковим і законодавчим підходом до
визначення категорії «плагіат» є визнання плагіатом привласнення авторства на ідею. Відповідно до закону ідея не
захищається як об'єкт авторського права. Тому академічний плагіат – це привласнення авторства на наукову роботу,
наукове відкриття. Разом з тим ідея також є результатом інтелектуальної діяльності. Тому важливо знайти механізми її
захисту від неправомірного використання. Академічний плагіат – системна проблема, тому результативним може бути
тільки комплексний підхід до її вирішення.