Невербальні засоби комунікації в словниках англійської мови

Завантаження...
Ескіз

Дата

2019

Автори

Томчаковська, Юлія Олегівна
Томчаковська, Ю. О.
Томчаковская, Юлия Олеговна
Tomchakovska, Yuliia О.
Томчаковський, Олександр Георгійович
Томчаковський, О. Г.
Tomchakovskyi, Oleksandr H.
Tomchakovskyi, O. H.

Назва журналу

ISSN журналу

Назва тому

Видавець

Анотація

Стаття присвячена дослідженню особливостей невербальної комунікації у словниках англійської мови. Матеріалом дослідження слугували Cambridge Advanced Learner’s Dictionary & Thesaurus і Collins Cobuild Advanced Learner’s English Dictionary. Комунікативна специфіка навчальних словників складається в їх адресованості чіткому сегменту читацької аудиторії. Це не-носії англійської мови, які вивчають її як іноземну мову і живуть поза ареалом її поширення, а, отже, поза ситуативним контекстом. Особливості корис тувачів, яким адресовано навчальні словники, визначають зміст і форму подачі лексико- графічного матеріалу, який націлений, в першу чергу, на розширення словникового запасу читача і, крім того, має на меті ближче познайомити його з культурою англомовного соціуму. Лексикографи формулюють три проблеми, з якими стикається кожен користувач словника: як знайти потрібну інформацію; як її зрозуміти (comprehend), і як застосувати те, що ти зрозумів. Невербальні засоби комунікації допомагають у вирішенні перших двох проблем. У тлумачних словниках англійської мови використовуються два типи невербальних засобів: це набірні та зображувальні невербальні засоби. Набірні засоби невербальної комунікації включають у себе шрифт, колір шрифту, спеціальні значки і символи (стрілки, трикутники, лінійки, рамки), які позначають різні кванти інформації в статті. Зображувальні невербальні засоби комунікації включають у себе абстрактно-логічні і пік-тографічні.
The article is devoted to the study of the peculiarities of nonverbal means of communication in the dictionaries of the English language. The research has been done on the material of Cam- bridge Advanced Learner’s Dictionary & Thesaurus and Collins Cobuild Advanced Learner’s Eng- lish Dictionary. The communicative specificity of learner’s dictionaries consists in their targeting to a clear segment of the readership. These are non-native speakers of English, studying it as a for- eign language and living outside the area of its functioning, and, therefore, outside the situational context. The features of users to whom learner’s dictionaries are addressed determine the content and presentation of lexicographic material, which is aimed primarily at expanding the vocabulary of the reader and, moreover, familiarizing him more closely with the culture of English-speaking society. Lexicographers note that every user of the dictionary faces three problems: how to find the right information; how to understand it (comprehend) and how to apply what you understood. Nonverbal means of communication help in solving the first two problems. In the explanatory dic- tionaries of the English language, two types of paragraphic characters are used: these are typed and depictive non-verbal means. Typed non-verbal communication means include font accents, background and font color, special icons and symbols (arrows, triangles, rulers, frames) that mark different quanta of information in the article. Depictive non-verbal means of communication include abstract-logical and pictographic ones.

Бібліографічний опис

Томчаковський О. Г. Невербальні засоби комунікації в словниках англійської мови / О. Г. Томчаковський, Ю. О. Томчаковська // Записки з романо-германської філології. – Вип. 1 (42) – 2019. – С. 123-130.

Ключові слова

невербальні засоби комунікації, навчальний словник, лексикографія, nonverbal means of communication, learner’s dictionary, lexicography

Цитування

Томчаковський О. Г. Невербальні засоби комунікації в словниках англійської мови / О. Г. Томчаковський, Ю. О. Томчаковська // Записки з романо-германської філології. – Вип. 1 (42) – 2019. – С. 123-130.