Readiness of future teachers for integrated teaching of educational subjects in foreign language

Show simple item record

dc.contributor.author Фрумкіна, Арина Леонівна
dc.contributor.author Фрумкіна, А. Л.
dc.contributor.author Фрумкина, Арина Леоновна
dc.contributor.author Frumkina, Aryna L.
dc.contributor.author Дяченко, Марія Дмитрівна
dc.contributor.author Дяченко, М. Д.
dc.contributor.author Дяченко, Мария Дмитриевна
dc.contributor.author Diachenko, Mariia D.
dc.contributor.author Полєжаєв, Юрій Григорович
dc.contributor.author Полєжаєв, Ю. Г.
dc.contributor.author Полежаев, Юрий Григорьевич
dc.contributor.author Poliezhaiev, Yurii H.
dc.contributor.author Савіна, Наталія Борисівна
dc.contributor.author Савіна, Н. Б.
dc.contributor.author Савина, Наталия Борисовна
dc.contributor.author Savina, Nataliia B.
dc.contributor.author Хаді, Фаршид
dc.contributor.author Hadi, Farshid
dc.date.accessioned 2022-06-13T06:04:03Z
dc.date.available 2022-06-13T06:04:03Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation Frumkina A. Readiness of future teachers for integrated teaching of educational subjects in foreign language / A. Frumkina, M. Diachenko, Y. Polyezhayev, N. Savina, F. Hadi // Revista Práxis Educacional. - Vol. 16. - Iss. 38. - State University of Southwest Bahia (Uesb), 2020. - P. 502-514. en_US
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/11300/17929
dc.description Frumkina A. Readiness of future teachers for integrated teaching of educational subjects in foreign language / A. Frumkina, M. Diachenko, Y. Polyezhayev, N. Savina, F. Hadi // Revista Práxis Educacional. - Vol. 16. - Iss. 38. - State University of Southwest Bahia (Uesb), 2020. - P. 502-514. en_US
dc.description.abstract The article deals with the problem of training future teachers for integrated teaching a major subject and a foreign language to the school students. The paper emphasizes that the future teacher’s acquisition of two specialties: a fine art teacher and a foreign language teacher is possible in the students’ interconnected formation of two types of readiness, the first of which includes: psychological and pedagogical, artistic and visual, subject and methodical competences, and the second one includes psychological and pedagogical, foreign language, linguistic and methodical competences. The essence of integration of each type of competencies is considered in relation to: psychological and pedagogical; subject and content; and methodological knowledge and skills. en_US
dc.description.abstract У статті розглянуто проблему підготовки майбутніх учителів до інтегрованого викладання основного предмета та іноземної мови учням. У роботі наголошується, що здобуття майбутнім учителем двох спеціальностей: вчитель образотворчого мистецтва та вчитель іноземної мови можливе при взаємопов’язаному формуванні в учнів двох видів готовності, до першого з яких належать: психолого-педагогічна, художньо-образотворча, предметні та методичні компетенції, а до другого — психолого-педагогічна, іншомовна, мовно-методична компетентності. Сутність інтеграції кожного типу компетентностей розглядається стосовно: психолого-педагогічної; предмет і зміст; та методичні знання та вміння.
dc.language.iso en en_US
dc.publisher State University of Southwest Bahia (Uesb) en_US
dc.subject integrated teaching en_US
dc.subject future teachers en_US
dc.subject foreign language en_US
dc.subject linguistic competence en_US
dc.subject methodological competence en_US
dc.subject інтегроване навчання en_US
dc.subject майбутні вчителі en_US
dc.subject іноземна мова en_US
dc.subject лінгвістична компетентність en_US
dc.subject методична компетентність en_US
dc.subject Research Subject Categories::SOCIAL SCIENCES::Social sciences::Education en_US
dc.title Readiness of future teachers for integrated teaching of educational subjects in foreign language en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record