У статті розглядаються ресурси за допомогою яких сучасний політичний відеоблогінг здатний
транслювати політичну інформацію та впливати на політичну свідомість своєї аудиторії. Особлива
увага приділятиметься концепції політичного мема – короткого, вкрай ємного, іронічного інформаційного повідомлення, яке транслює певну політичну ідею у стислому вигляді. Частини повідомлення
не одномірні, не подаються безпосередньо глядачеві політичного відеоблогу, а лише передбачаються,
що дає простір для різночитань всупереч положенню про те, що будь-які меми прагнуть одномірності.
Емоційний відгук, який викликає контекстуально капсульоване відео талановитого політичного відеоблогера, змушує глядача поширити інформацію про відео, поділитися ним і сприяти його вірусному
поширенню, що зрештою і забезпечує популярність блогеру та дає потенційну можливість впливати
на розстановку сил у політичному житті. Політичний мем прагне до тиражування, нав’язливий у своєму поширенні, та спирається на емоційний відгук користувача, впливає на формування політичної
картини світу. Саме використання політичних мемів як медіавірусів дозволяє політичному відеоблогеру завойовувати популярність серед населення формувати політичний дискурс через розмноження
та розсіювання своїх політичних ідей та висловлювань. У статті постулюється, що прямий вплив відеоблогерів на політичну свідомість своєї аудиторії найчастіше продиктовано не фінансовими чи владними, а ідеологічними мотивами. Політичний відеоблогінг має свободу вираження думки на відміну
від традиційних ЗМІ, які не встигають підлаштовуватися під запити інформаційного віртуалізованого
суспільства. У статті підкреслюється, що незважаючи на незалежність відеоблогерського співтовариства від проведених ідеологій, воно має власні можливості регулювання якості контенту та дотримання
етичних норм. Проте феномену політичного відеоблогінгу у статті не дається ні позитивної, ні негативної оцінки. Очевидно, що ступінь впливу блогерів на політичне життя того чи іншого суспільства
ще належить оцінити.
The article examines the resources with the help of which modern political video blogging is able to broadcast political information and influence the political consciousness of its audience. Particular attention is paid
to the concept of a political meme – a short, extremely capacious, ironic information message that broadcasts a
certain political idea in a concise form. The parts of the message are not one-dimensional, they are not served
directly to the viewer of a political video blog, but are only assumed, which gives room for discrepancies,
despite the position that any meme tends to be one-dimensional. The emotional response that a contextually
encapsulated video of a talented political video blogger elicits forces the viewer to spread information about
the video, share with him and contribute to its viral spread, which ultimately ensures the popularity of the
blogger and provides a potential opportunity to influence the balance of power in political life. A political
meme strives to be replicated, obsessive in its dissemination, relies on the user’s emotional response and influences the formation of the political picture of the world. It is the use of political memes as media viruses that
allows a political video blogger to gain popularity among the population to form political discourse through
the reproduction and dispersal of his political ideas and statements. The article postulates that the direct
influence of video bloggers on the political consciousness of their audience is often dictated not by financial
or power, but by ideological motives. Political video blogging has freedom of expression, unlike traditional
media, which do not have time to adapt to the demands of the informational virtualized society. The article
emphasizes that despite the independence of the video blogging community from the ideologies being held, it
has its own ability to regulate the quality of content and comply with ethical standards. However, the article
does not give a positive or negative assessment to the phenomenon of political video blogging. Obviously, the
degree of influence of bloggers on the political life of a particular society has yet to be assessed.