Аналізуються права та обов’язки, місце й роль нового учасника вітчизняного судочинства у механізмі відправлення судом правосуддя по адміністративних справах. Проводиться порівняльний аналіз правового статусу судового розпорядника за КАС України, ЦПК України, проектами ГПК України від 6 березня 2008 року № 2178 та КГС України від 16 липня 2008 року № 2777 із правовим статусом особи, на яку законодавством Російської Федерації, Республіки
Білорусь покладено обов’язок забезпечувати громадський порядок у залі судового засідання, суді. Звертається увага на низький рівень коефіцієнту корисної дії судового розпорядника як учасника судового процесу. Ставиться під сумнів доцільність існування інституту судового розпорядника в адміністративному судочинстві України.
Анализируются права и обязанности, место и роль нового участника отечественного судопроизводства в механизме отправления судом правосудия по административным делам. Проводится сравнительный анализ правового статуса судебного распорядителя по КАС Украины, ГПК Украины, проектами ХПК Украины от 6 марта 2008 года № 2178 и КХС Украины от 16 июля 2008 года № 2777 с правовым статусом лица, на которое законодательством Российской Федерации, Республики Беларусь возложена обязанность Связь обеспечивать общественный порядок в зале судебного заседания, суде. Обращается внимание на низкий уровень коэффициента полезного действия судебного распорядителя как участника судебного процесса. Ставится под сомнение целесообразность существования института судебного распорядителя в административном судопроизводстве Украины.
The article examines the rights and obligations, place and role of a new participant of the domestic legal proceedings in the mechanism of administrative judicature. The author gives a comparative analysis of the legal status of the court administrator in the Administrative Proceedings Code of Ukraine, Civil Procedural Code of Ukraine, draft law of Commercial and Procedural Code of Ukraine dated on the 6th March, 2008 № 2178, draft law of Commercial Proceedings Code of Ukraine dated on the 16th July, 2008 № 2777 with the legal status of the person who must ensure public order in the courtroom according to the legislation of Russian Federation and Republic of Belarus.The author pays attention to the low level of efficiency of the court administrator as a participant of litigation. The question of reasonability of existence of the institute of a court administrator in administrative legal proceedings of Ukraine is also under discussion.