DSpace Repository

Political marketing in Ukraine : theoretical and practical aspects

Show simple item record

dc.contributor.author Muzychenko, Ganna V.
dc.contributor.author Музыченко, Анна Вячеславовна
dc.contributor.author Музиченко, Ганна В’ячеславівна
dc.date.accessioned 2017-03-17T13:35:02Z
dc.date.available 2017-03-17T13:35:02Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.citation Muzychenko G. V. Political marketing in Ukraine : theoretical and practical aspects / G. V. Muzychenko // S.P.A.C.E. Society, Politics, Administration in Central Europe : електронний науково-практичний журнал / редкол.: Д. В. Яковлев (голов. ред.), К. М. Вітман (заст. голов. ред.), Д. Ю. Дворніченко (відп. секр.) [та ін.] ; НУ «ОЮА». – Одеса, 2016. – Вип. 1. – С. 38-41. ru_RU
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11300/7300
dc.description Muzychenko G. V. Political marketing in Ukraine : theoretical and practical aspects / G. V. Muzychenko // S.P.A.C.E. Society, Politics, Administration in Central Europe : електронний науково-практичний журнал / редкол.: Д. В. Яковлев (голов. ред.), К. М. Вітман (заст. голов. ред.), Д. Ю. Дворніченко (відп. секр.) [та ін.] ; НУ «ОЮА». – Одеса, 2016. – Вип. 1. – С. 38-41. ru_RU
dc.description.abstract Стаття присвячена дослідженню основних кроків на шляху розвитку теорії та практики політичного маркетингу в Україні в контексті світової політичної науки та сучасного політичного процесу в демократичних суспільствах. Проведене дослідження свідчить про провідну роль західних, перш за все американських, вчених. Наразі в межах наукового аналізу чітко розділяють два напрямки розвитку політичного маркетингу – теоретичний та практичний. Аналіз української дійсності довів, що політичний маркетинг є актуальним предметом наукових досліджень українських вчених, особливо молодих. Політична практика має досвід застосування технологій політичного маркетингу в практиці виборчих кампаній, формуванні іміджу політичних лідерів і держави загалом, хоча, на думку експертів, ринок політичного консалтингу ще дуже не розвинений, а серед населення політичний маркетинг сприймається негативно. ru_RU
dc.description.abstract Статья посвящена изучению основных шагов Украины на пути развития науки и практики политического маркетинга в контексте мировой политической науки и современного политического процесса в демократических обществах. Проведенный анализ свидетельствует о ведущей роли западных, прежде всего американских, ученых в нем. На данный момент в рамках научного анализа четко разделяют два направления развития политического маркетинга – теоретический и практический. Анализ украинской действительности показал, что политический маркетинг является актуальным предметом научных исследований украинских ученых, особенно молодых. Политическая практика имеет опыт применения технологий политического маркетинга в практике избирательных кампаний, формировании имиджа политических лидеров и государства в целом, хотя, по мнению экспертов, рынок политического консалтинга еще очень не развит, а среди населения политический маркетинг воспринимается отрицательно. ru
dc.description.abstract The article deal with the studing the main steps in the development of theory and practice of political marketing in Ukraine in the context of world political theory and modern political process in a democratic society. It shows the leading role of Western, especially American, scientists there. At the moment, the scientific analysis clearly separate the two directions of the development of political marketing – theoretical and practical. Analysis of Ukrainian reality shows that political marketing is a topical subject of Ukrainian scientists researches, especially young ones. Political practice has experience on using technology in the practice of political marketing campaign, shaping the image of political leaders and the state as a whole, although, according to experts, the market of political consulting is not developed, and the political marketing is perceived negatively by population. en
dc.language.iso other ru_RU
dc.publisher Одеса ru_RU
dc.subject політичний маркетинг ru_RU
dc.subject політичний ринок ru_RU
dc.subject політичні технології ru_RU
dc.subject виборча кампанія ru_RU
dc.subject политический маркетинг ru_RU
dc.subject политический рынок ru_RU
dc.subject политические технологии ru_RU
dc.subject избирательная кампания ru_RU
dc.subject political marketing ru_RU
dc.subject political market ru_RU
dc.subject political technology ru_RU
dc.subject election campaign ru_RU
dc.title Political marketing in Ukraine : theoretical and practical aspects ru_RU
dc.type Article ru_RU


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account