У статті досліджується проблема ефективності права через призму
антропологічного принципу права. Автор доводить, що завданням і основним
призначенням права має бути забезпечення реалізації принципу справедливості та
гуманізму. Критеріями ефективності права не можна вважати відповідність
правових норм інтересам держави та її політики. Ефективність права тільки тоді
може бути визнана достатньою, коли правові норми відповідають природі людини і
забезпечують успішну взаємодію з комплексом основних якостей людини. Автор
статті стверджує, що право повинне розвиватися на основі його взаємодії з
легітимними в суспільстві духовними цінностями, ідеалами, і в умовах визнання
людини головним джерелом і носієм права.
В статье исследуется проблема эффективности права через призму
антропологического принципа права. Автор обосновывает, что задачей и основным
назначением права должно быть обеспечение реализации принципа
справедливости и гуманизма. Критериями эффективности права нельзя считать
соответствие правовых норм интересам государства и его политики.
Эффективность права только тогда может быть признана достаточной, когда
правовые нормы соответствуют природе человека и обеспечивают успешное
взаимодействие с комплексом основных качеств человека. Автор статьи
утверждает, что право должно развиваться на основе его взаимодействия с
легитимными в обществе духовными ценностями, идеалами, и в условиях
признания человека главным источником и носителем права.
In this article the author examines the issue of the in the context of
anthropological principle. The author proves that the objective and the primary purpose
of law is to ensure implementation of the principle of justice and humanity. Criteria for
the effectiveness of law cannot be considered compliance with legal norms interests of
the state and its policies. The law efficiency may be considered sufficient only if the legal
rules correspond to human nature and ensure successful interaction with a set of basic
human qualities. The author argues that the law should develop on the basis of its
interaction with society as legitimate spiritual values, ideals, and in terms of recognizing
human as the major source of law.