Токар Людмила Вікторівна

Постійний URI для цього зібрання

Переглянути

Нові надходження

Зараз відображається 1 - 12 з 12
  • Документ
    Вчинок як аргумент
    (Одеса : Видавництво «Юридика», 2023) Токар, Людмила Вікторівна; Токар, Л. В.
  • Документ
    Проблема відчуження праці на прикладі деформації професійної свідомості поліцейських
    (ВД "Гельветика", 2019) Токар, Людмила Вікторівна; Токар, Л. В.; Токар, Людмила Викторовна; Tokar, Liudmyla V.
  • Документ
    Суддя vs штучний інтелект
    (ПП "Фенікс", 2020) Токар, Л. В.; Токар, Людмила Вікторівна; Токарь, Людмила Викторовна; Tokar, Liudmyla V.
  • Документ
    Introduction of adult education as a modern educational and economic labour market trend
    (UNIV FED SAO CARLOS, 2021) Близнюк, Вікторія Валеріївна; Близнюк, В. В.; Блызнюк, Виктория Валерьевна; Blyzniuk, Viktoriia V.; Юрик, Ярина Іванівна; Юрик, Я. І.; Юрик, Ярина Ивановна; Yuryk, Yaryna I.; Токар, Людмила Вікторівна; Токар, Л. В.; Токарь, Людмила Викторовна; Tokar, Liudmyla V.; Tokar, Liudmila V.; Серебрянська, Ірина Миколаївна; Серебрянська, І. М.; Серебрянская, Ирина Николаевна; Serebrianska, Iryna M.; Serebrianska, Irina M.; Безпалько, Олена Вікторівна; Безпалько, О. В.; Безпалько, Елена Викторовна; Bezpalko, Olena V.; Бурик, Зоряна Михайлівна; Бурик, З. М.; Бурик, Зоряна Михайловна; Buryk, Zoriana M.
    This article is based on a quantitative study using methods of statistical analysis of indicators of online education during adult life (25-64 years) within the EU. It has been revealed the relationship of changing forms of adult learning through the transformation of labor market requirements. The study confirms the link between employment in production and the provision of adult education by employers. This is well seen in the socio-economic development of the country, which determines the needs, regional specifics of the labor market, affects adult learning throughout life. The regional specificity of the labor market is a prerequisite for adult lifelong learning and determines the level of involvement of the population in online lifelong learning. There is a significant differentiation between formal and non-formal education (3.7% and 13.2%) within the EU. Online education is more common in the most developed countries with a highly developed economy of knowledge and creative economics. The latest trend in online employee education is the integration of training systems into software.
  • Документ
    Філософські аспекти дослідження каузальності в соціально-гуманітарній сфері : монографія
    (Одеса : Видавничий дім «Гельветика», 2021) Єременко, Олександр Михайлович; Yeremenko, Oleksandr M.; Єременко, О. М.; Соловйов, Олег Володимирович; Soloviov, Oleh V.; Соловйов, О. В.; Піляєв, Ігор Славович; Piliaiev, Ihor S.; Піляєв, І. С.; Токар, Людмила Вікторівна; Tokar, Liudmyla V.; Токар, Л. В.; Прокопець, Віталій Володимирович; Prokopets, Vitalii V.; Прокопець, В. В.; Капустіна, Надія Борисівна; Kapustina, Nadiia B.; Капустіна, Н. Б.; Матюшина, Інна Іванівна; Matiushyna, Inna I.; Матюшина, І. І.; Сумарокова, Людмила Миколаївна; Sumarokova, Liudmyla M.; Сумарокова, Л. М.; Палій, Оксана Миколаївна; Palii, Oksana M.; Палій, О. М.; Смазнова, Ірина Сергіївна; Smaznova, Iryna S.; Смазнова, І. С.; Соколовський, Олександр Олександрович; Sokolovskyi, Oleksandr O.; Соколовський, О. О.
    У монографії аналізується одна з основних філософських категорій – каузальність. Розглядаються онтологічні, епістеміологічні, соціальні, правові аспекти причинно-наслідкових відносин. Книга стане в нагоді філософам, політологам, правознавцям та усім читачам, які цікавляться філософською проблематикою.
  • Документ
    Каузальний зв’язок як критерій істинної праці
    (Одеса : Видавничий дім «Гельветика», 2021) Токар, Людмила Вікторівна; Токар, Л. В.; Токар, Людмила Викторовна; Tokar, Liudmyla V.
  • Документ
    Релігієзнавство : навчально-методичні рекомендації (для студентів факультету психології, політології та соціології НУ «ОЮА»)
    (Одеса : Фенікс, 2021) Єременко, Олександр Михайлович; Єременко, О. М.; Еременко, Александр Михайлович; Yeremenko, Oleksandr M.; Токар, Людмила Вікторівна; Токар, Л. В.; Токарь, Людмила Викторовна; Tokar, Liudmyla V.
    Навчально-методичні рекомендації з курсу «Релігієзнавство» розроблені відповідно до навчального плану і складаються з навчальної програми курсу, методичних рекомендацій із проведення практичних занять, підготовки до заліку, завдань для самостійної роботи, списку рекомендованої літератури. Вивчення дисципліни «Релігієзнавство» дасть студентам знання про основні етапи історії національних і світових релігій, дозволить зрозуміти особливості історії та сучасного релігійного життя в Україні, а також тісний зв’язок релігії з розвитком правових норм та інститутів. Матеріали призначені для студентів факультету психології, політології та соціології Національного університету «Одеська юридична академія», які навчаються за спеціальностями «Соціологія», «Психологія» та «Політологія».
  • Документ
    Professional Competences of Jurisprudence Educators
    (Sciedu Press, 2020) Гусенко, Анжела Анатоліївна; Гусенко, А. А.; Гусенко, Анжела Анатольевна; Husenko, Anzhela A.; Петруненко, Ярослав Вікторович; Петруненко, Я. В.; Петруненко, Ярослав Викторович; Petrunenko, Yaroslav V.; Petrunenko, Iaroslav V.; Кулініч, Ольга Олексіївна; Кулініч, О. О.; Кулинич, Ольга Алексеевна; Kulinich, Olha O.; Токар, Людмила Вікторівна; Токар, Л. В.; Токарь, Людмила Викторовна; Tokar, Liudmyla V.; Tokar, Liudmila V.; Геращенко, Віта В.; Геращенко В. В.; Геращенко, Вита; Herashchenko, Vita V.
    Nowadays, the profession of Jurisprudence educator is one of the most relevant and top requested among all specializations; however, in order to become a high-skilled Jurisprudence educator, one should possess significant professional qualities, including being professionally competent in the context of teaching. Taking into consideration the above mentioned, as well as based on the subject matter of the scientific article, the purpose of the study is to reveal the theoretical and practical features of the professional competences’formation and development of the Jurisprudence educators. Methods of analysis, synthesis, observation, description, comparison and generalization have been applied to reveal the purpose of the scientific research. It has been established that modern Jurisprudence teachers should possess the following professional competences: to be fluent in modern legislation and other legal norms; to rely on the features and qualities of leading scientists, working in this field; to be able to interconnect private and public interests and allocate responsibility to individual cases; to be well-versed in legislative practice and to act by law in unexpected situations; to encourage students to actively participate in the learning process, while avoiding delays in classes or even truancies; to expect knowledge from their studentsin a positive light; to enlist the respect and trust of students; to treat students positively and with respect, regardless of their religious, cultural, social or linguistic background; to cooperate with parents and other students’ custodial persons; to think critically and professionally; to prepare for classesto a full extent, using modern innovative teaching methods to teach material in the classroom;to take an active part in activities organized by the tertiary educational institution, local community, etc.; to be engaged in professional development, constantly improve one’s own competences. Based on the results of the conducted study of the theoretical and practical features of the professional competences’ formation and development of Jurisprudence educators it has been established that these competences begin to form and develop even at the stage, when students (future Jurisprudence educators) study at the tertiary legal educational institutions.
  • Документ
    Антиандрогенна терапія – ілюзія ненасилля
    (Одеса : Гельветика, 2020) Токар, Людмила Вікторівна; Токарь, Людмила Викторовна; Tokar, Liudmyla V.; Токар, Л. В.
  • Документ
    Достойный труд или труд, достойный человеческого бытия
    (2013) Токарь, Л. В.; Токар, Л. В.; Tokar, L. V.
  • Документ
    Праця в філософському вимірі
    (Одеса : Фенікс, 2014) Токар, Л. В.; Tokar, L. V.
    Саме філософське розуміння праці дає можливість розглянути її не тільки як предметну діяльність, але і як процес створення своєї соціальної і індивідуальної суб’єктності, як способу самореалізації та актуалізації буття людини як особистості в світі, як складної системи, яка діє в вирі діалектичного поєднання одиничного та загального. Звичайно, філософський підхід не виключає погляд на працю як на матеріально-виробничу діяльність. Тобто, коли вона є обмеженою виробництвом засобів виробництва, відтворенням засобів вжитку і засобів праці для виробництва засобів вжитку.