У статті досліджується сучасне міжнародно-правове забезпечення обмеження
відповідальності перевізника при змішаних перевезеннях. Відзначається, що сьогодні єдиним прийнятим міжнародними інституціями документом, що визначає
обмеження відповідальності перевізника (а точніше – оператора змішаного перевезення) при міжнародних змішаних перевезеннях, є Правила ЮНКТАД/МТП
щодо документів змішаних перевезень. Але, зважаючи на необов’язковість цих
Правил, а також на те, що вони не охоплюють ту частину змішаних перевезень,
що виконується морським транспортом та ненабуття чинності Роттердамськими
правилами, нагальність вироблення єдиного міжнародно погодженого та підтриманого державами документа щодо змішаних перевезень досі стоїть на порядку
денному та потребує свого вирішення.
The article examines the modern international legal framework for limiting the
carrier’s liability in mixed traffic. It is noted that today the only document adopted
by international institutions that defines the limits of liability of the carrier (or rather,
the operator of mixed transportation) for international mixed transportation is the
UNCTAD/ICC Rules for Multimodal Transport Documents. But taking into consideration the non-binding nature of these Regulations and the fact that they do not cover the part of mixed traffic carried out by sea transport, as well as the fact that the Rotterdam rules weren’t implemented, the question of developing a single internationally agreed
multimodal transport document is still on the agenda and needs to be resolved.
В статье исследуется современное международно-правовое обеспечение ограничения ответственности перевозчика при смешанных перевозках.
Отмечается, что сегодня единственным принятым международными институтами документом, определяющим ограничения ответственности перевозчика
(а точнее – оператора смешанной перевозки) при международных смешанных
перевозках, являются Правила ЮНКТАД/МТП относительно документов смешанных перевозок. Но, несмотря на необязательность этих Правил, а также на
то, что они не охватывают ту часть смешанных перевозок, которая выполняется
морским транспортом, а также невступления в силу Роттердамских правил, актуальность выработки единого международно согласованного и поддержанного
многими государствами документа в отношении смешанных перевозок до сих
пор стоит на повестке дня и требует своего разрешения.