Тицька Яна Олександрівна
Постійний URI для цього зібрання
Переглянути
Нові надходження
Документ Правове осмислення поведінки людини в ноосфері(Одеса : Міжнародний гуманітарний університет, 2023) Тицька, Я. О.; Тицька, Яна ОлександрівнаДокумент Методичні рекомендації щодо написання кваліфікаційних робіт магістрів для спеціальності 081 право, 262 правоохоронна діяльність, 293 міжнародне право(2020) Андрейченко, Світлана Сергіївна; Качурінер, Вікторія Львівна; Кізлова, Олена Сергіївна; Крижановський, Анатолій Федорович; Подобний, Олександр Олександрович; Тицька, Яна Олександрівна; Цуркану, Сюзанна ІванівнаДокумент Forming the development strategy of modern hei(2018) Tytska, Yana; Hromovenko, KostiantynThe article analyses modern trends in supporting the development of financing of higher education in the European Union, namely: the evolution of financing strategies for higher education in 2010-2016, the change in the volume of financing of various systems for this period, and the criteria for the allocation of public funds in higher educational institutions. It is shown that countries, members of the EU, use different strategies for financing higher education but do not have a universal mechanism. Based on the analysis of European scholars’ research, various mechanisms for financing higher education are presented, their tendencies are determined. Models of adaptive transition of HEIs to modern conditions of functioning, using accessible tools and methods were considered. The proposed three scenarios for funding universities show that the strategy for financing HEIs in the current dynamic development conditions should shift from a traditional model of public financing (supply-side) through the transformation to financing on the basis of socio-economic mechanisms (demand-side) using different tools. The EU countries use different financing strategies for HEIs and do not have a universal mechanism. The amount of funding for higher education institutions depends both on quantitative (number of students) and qualitative (number of credits, diplomas) indicators. There is a tendency to allocate public funds to HEIs on the basis of learning outcomes, as well as the tendency of combining different financing instruments in the context of a particular country, including the emergence of demand-side socio-economic financing mechanisms. Socio-economic financing on the basis of demand has several potential advantages. Firstly, students and firms, “consumers” of educational services, are key figures. These mechanisms can stimulate universities to be more efficient economically, and students – to improve academic results and increase internal efficiency. Secondly, the demand scenario mechanisms can be used regardless of the source of financing. They can be applied equally for the allocation of public resources and private financing of employers or students and their families. The main disadvantage of the mechanisms for financing HEIs is that they are not interested in using funding for social and public programs and research with low economic efficiency. To apply one of the scenarios in a particular country, it is important to take into account not only national characteristics but also international trends. Competitiveness of international students, the emergence of the territory of a multinational educational platform and international ratings – all this play a significant role in the formation of strategic decisions for the HEIs’ development. An effective process of resource management of HEI should be based on strategic and financial benchmarks that provide for the development and implementation of a number of activities for the current activities of HEIs aimed at achieving the normal sustainability of the funding system and enhancing the university’s competitive advantages. For this purpose, a scheme for shaping the development strategy of the HEI was developed and a methodology was proposed for calculating the scientific and educational effectiveness of the university’s activity, which includes three fundamental categories: the quality of the university’s growth; the demand for scientific activity; scale, sustainability of scientific activity.Документ "Академічна доброчесність" та "академічна відповідальність" у забезпеченні якості освіти(2018) Тицька, Я. О.У статті здійснено аналіз окремих положень оновленого законодавства, що регулює сферу освіти загалом і вищої освіти зокрема. Акцентується увага на основних новелах забезпечення якості освіти шляхом визначення понять «академічна доброчесність» та «академічна відповідальність». Окремо наголошується на недоліках правового регулювання визначення й застосування інституту «акаде- мічна відповідальність» як форми забезпечення «академічної доброчесності». Сформульовано основні напрями (заходи) щодо забезпечення академічної свободи та академічної доброчесності в рамках покращення якості освітнього процесу закладів вищої освіти в Україні.Документ Академічна доброчесність як елемент системи забезпечення якості освіти(2018) Тицька, Я. О.Стаття присвячена визначенню сутності поняття "академічна доброчесність" на підставі чинного законодавства та з'ясуванню особливостей нормативного регулювання академічної доброчесності як одного з елементів системи забезпечення якості освіти. Запропоновано авторський перелік ознак, характерних для академічної доброчесності. Визначено перелік заходів, застосування яких направлене на дотримання академічної доброчесності. Проаналізовано новий вид відповідальності за порушення принципів академічної доброчесності.Документ Розвиток міжнародно-правових механізмів щодо наукових досліджень у системі ООН(Одеса: Гельветика, 2021) Тицька, Я. О.У статті висвітлені аспекти глобальних правових механізмів з питань наукових досліджень. З’ясовано роль, завдання, структуру та функцій Комісії Економічної та соціальної ради ООН. Відображено розвиток сучасних наукових досліджень у поточній діяльності ключових міжна¬родних інституцій глобального рівня, а саме органів системи ООН. Доведене, що зазначені пи¬тання віднесені до мандату Економічної та Соціальної Ради ООН, під егідою якого діє Комісія з науки та технологій з метою розвитку ООН, а також здійснюється співпраця з ООН окремих наукових та науково-дослідних інституцій. Підкреслене, що резолюції зазначеної Ради ООН стають вагомим джерелом розвитку універсальних міжнародних стандартів у сфері наукової співпраці держав. Висвітлено специфіку роботи зазначеної Комісії, організаційно-правове за¬безпечення її діяльності та перспективи розвитку відповідних механізмів ООН. Вказано на роль Конференції ООН з торгівлі та розвитку із аналізу міжнародного виміру науково-тех¬нічного прогресу, як у вимірі забезпечення діяльності зазначеної Комісії, так і з інших форм взаємодії з Економічною та Соціальною Радою ООН. Детально розглянувши зміст резолюції Економічної та Соціальної Ради ООН 2021/29 2021 р. варто підкреслити рекомендацію наці-ональним урядам нарощувати науково-технічний та інноваційний потенціал у вимірі націо-нального планування розвитку в якості ключового фактору шляхом комплексного використан¬ня місцевих наукових знань за умов глобального розширення інформаційно-комунікаційної інфраструктури. Також приділено увагу Доповіді Комісії про роботу її 24-ї сесії Е/2021/31, ініціативі 25-ї сесії та змісту доповіді 2019/10 «Вплив швидких технологічних змін на сталий розвиток». Проаналізувавши видані Конференцією ООН з торгівлі та розвитку збірки з 2011 по 2021 роки було доведено що діяльність вищевказаної Конференції щодо забезпечення між¬народного наукового співробітництва має характер власних експертних досліджень та систе¬матичних публікацій.Документ Теорія держави і права : плани семінарських занять(Одеса, 2021) Арабаджи, Н. Б.; Крестовська, Наталя Миколаївна; Арабаджи, Наталя Борисівна; Крестовська, Н. М.; Матвєєва, Лілія Георгіївна; Матвєєва, Л. Г.; Тицька, Я. О.; Тицька, Яна Олександрівна; Атаманова, Наталя Віталіївна; Атаманова, Н. В.Документ Юридичне значення поняття "академічна доброчесність"(2018) Тицька, Я. О.У статті аналізується сутність та юридичне значення поняття "академічна доброчесність". Проведено порівняльний аналіз сутності поняття "доброчесність" у законодавстві, що регулює сферу освіти в Україні, та антикорупційному законодавстві. Встановлено нормативні розбіжності застосування вказаного поняття та перспективи формування його загальновизнаної дефініції з метою використання уніфікованого підходу.Документ Фактичні передумови виникнення освітніх правовідносин(Одеса : Фенікс, 2015) Тицька, Я. О.Документ Теорія держави і права : навчальний посібник(Одеса, 2021) Тицька, Я. О.Значення теорії держави і права в юридичній науці не можливо перевищити. Вона є фундаментальною, узагальнюючою, системоутворюючою, інтегративною, методологічною та пропедевтичною наукою та навчальною дисципліною. Теорія держави і права вивчає найзагальніші закономірності виникнення та буття держави і права і виробляє для всієї юриспруденції категорії і поняття. З ознайомлення та вивчення курсу теорії держави і права починається опанування студентом всієї юридичної сфери. Основною метою представленого навчального посібника є надати студенту фундаментальні знання з теорія держави і права і допомогти йому в належній підготовці до семінарських занять з курсу.Документ Теоретико-правові аспекти реалізації та захисту прав і свобод людини та громадянина в демократичному суспільстві(2022) Тицька, Я. О.У статті йдеться про різноманітні підходи щодо сутності та особливостей поняття права людини, які висвітлюються в історико-правових та юридичних джерелах. Розкрили, що права людини – одне із найбільш уживаних понять у сучасному правознавстві, навколо якого і в наш час відбуваються гострі дискусії серед учених. Також інтерес до концепцій прав людини легко пояснити з урахуванням соціально-економічної перебудови, що відбувається в Україні. Показали, що в добре упорядкованому суспільстві народ неодмінно користався з того, що його еліта брала на себе певні політичні зобов’язання. Проте у нього не було жодних природних чи людських прав, які він міг би протиставляти несправедливому керівництву. Століттями проходив процес поступового визнання індивідуальної свободи та обмеження влади уряду. Можемо констатувати, що, права і свободи в тому вигляді, якому вони представлені на сучасному етапі, виникли не відразу, а пройшли досить тривалий шлях історичного розвитку. Процес становлення розглянутих категорій прийнято систематизувати за різними критеріями. Такими, зокрема, є: час виникнення тих чи інших прав і свобод, їх призначення, приналежність людини до цієї держави. Вказані критерії органічно взаємопов’язані між собою, а тому їх аналіз доцільно проводити у комплексі. Виявили значення системи органів державної влади в сфері забезпечення прав людини. Показали, що кожне суспільство мало свої уявлення про справедливість, гідність і повагу. І майже в кожній давній спільноті людей існувала точка зору, що її провідники повинні правити мудро та керуватися при цьому інтересами загального добробуту. Виявили, що права людини - це істотні, невідчужувані права, які належать їй від народження. І вони можуть існувати незалежно від того, визнає їх держава чи ні, закріплює їх на законодавчому рівні або ні, а також незалежно від зв’язку їх носія з тією чи іншою державою. До невідчужуваних прав відносяться право на життя, безпеку, власність, особисту недоторканість та інші. Як свідчить світова практика, у світі багато людей не мають статусу громадянина (особи без громадянства - апатриди), а це значить, що вони володіють правами людини, але не мають прав громадянина. Розкрили роль судових та правоохоронних органів у механізмі захисту прав людини і громадянина в демократичному суспільстві.Документ Суб'єктний склад освітніх правовідносин(Ужгород, 2013) Тицька, Я. О.У статті розглянуто теоретичні напрацювання вчених з проблематики суб’єктів освітнього права. Виходячи із предмета освітнього права, запропоновано авторську класифікацію суб’єктів. Розглянуто співвідношення понять «суб’єкт освітніх правовідносин» і «суб’єкт правовідносин у сфері освіти».Документ Роль правоохоронних органів у забезпеченні прав людини: теоретико-правовий аспект(Запоріжжя : Гельветика, 2021) Тицька, Я. О.Дана робота присвячена спробі визначити роль правоохоронних органів у забезпеченні прав людини. Звертається увага на те, що саме правоохоронні органи утворюють систему, що є ядром організаційного забезпечення реалізації конституційних прав і свобод людини. В якості підтвердження даної тези наводяться норми чинного законодавства, котрі визна¬чають основні напрями діяльності правоохоронних органів щодо забезпечення прав і свобод людини та громадянина. Окремо і доволі ґрунтовно розглядається питання про зміст поняття «правоохоронні органи». Аналізується основні підходи до даного поняття в наукових колах, а також з пози¬ції законодавця. Сформований висновок, що незважаючи на те, що поняття «правоохоронні органи» є одним із найуживаніших термінів у праві, в юридичній літературі та в законода¬вчій площині не сформувалося чітке уявлення про зміст цієї категорії. У роботі пропонується теоретико-правовий аналіз механізму забезпечення прав і свобод людини в діяльності правоохоронних органів, котрий можна уявити в вигляді двох підсис¬тем: перша - система охорони, друга - система захисту. Здійснено аналіз сучасного стану роботи правоохоронних органів, окреслено основні проблеми у роботі правоохоронних орга¬нів щодо захисту прав людини та громадянина. Надано конкретні пропозиції та рекомендації відносно вдосконалення механізму захисту прав людини та громадянина правоохоронними органами. Окреслено основні тенденції подальших наукових пошуків у сфері забезпечення прав людини правоохоронними органами.Документ Роботодавці як суб'єкти правовідносин у сфері освіти(Одеса : Фенікс, 2016) Тицька, Я. О.У даній статті наведено огляд матеріалів, що розглядають питання залучення робото- давців до правовідносин у сфері освіти, з подальшим узагальненням та висновками.Документ Регламентація наукових досліджень у резолюціях Генеральної Асамблеї ООН(2022) Тицька, Я. О.У рамках статті досліджено аспекти універсальних міжнародно-правових механізмів з питань наукових досліджень, які відображено в резолюціях Генеральної асамблеї (ГА) ООН. Відбито роль комітетів ГА ООН у підготовці й опрацюванні відповідних резолюцій. Відзначено роль періодичних резолюцій ГА ООН «Наука, технології та інновації для розвитку», які відображають однойменні резолюції Економічної та соціальної ради ООН і визначають основні орієнтири для держав і міжнародних організацій у сфері науки. Доведено, що зазначені резолюції встановлюють пріоритети щодо використання науки для подолання глобальних викликів, зокрема для подолання бідності, досягнення продовольчої безпеки, для підвищення сільськогосподарської продуктивності, забезпечення доступу для доступної, надійної, стійкої та сучасної енергетики, боротьби з хворобами, покращення освіти, захисту довкілля та протидії змінам клімату, а також закликають держави й міжнародні організації приділяти особливу увагу подоланню гендерної нерівності у сфері науки та досліджень. Доведено, що наукова діяльність відображена в періодичних резолюціях ГА ООН «Дія атомної радіації», які стосуються наукових досліджень у сфері радіоактивності та ядерної енергетики. Аналогічно аспекти наукових дослі- джень у сфері космосу відбито в періодичних резолюціях ГА ООН «Міжна- родне співробітництво у мирному використанні відкритого космосу». Питання безпекових рамок наукових досліджень у сфері озброєнь відображаються в щорічних резолюціях ГА ООН «Роль науки та технологій у контексті міжна- родної безпеки та роззброєнь». Автор указує на роль для наукового прогресу резолюцій ГА ООН щодо діяльності Університету миру ООН і навчання між- народного права. Доведено значущість окремих резолюцій ГА ООН, які затвер- джуються Асамблеєю без їх проектування її окремими комітетами, такими як серія резолюцій «Світовий океан і морське право».Документ Право на судовий захист в системі прав людини: науково-теоретичний аспект у сучасному контексті(2021) Тицька, Я. О.Аналіз та осмислення поняття право на судовий захист має важливе практичне значення для подальшого вдосконалення законодавства України у сфері прав людини, а також правозастосовної практики в цій сфері. Акцентується на особливому місці судового захисту прав і свобод в системі гарантій реалізації й захисту конституційних прав і свобод людини та громадянина. Розкрито особливості реалізації права на судовий захист у контексті концепції сучасного правосуддя, проаналізовано проблеми реалізації відступу від гарантій прав за міжнародними договорами. У частині розмежування права на судовий захист і права на звернення до суду за захистом робиться висновок, що існує єдине право на судовий захист, закріплене Конституцією України. Реалізувати це право особа може лише при зверненні до суду у випадку порушення її суб’єктивних прав, свобод чи інтересів. Досліджено питання обмеження права на судовий захист. Запропоновано право на судовий захист розглядати як імперативну норму міжнародного права, а саме, норму jus cogens (в силу дії договору або звичаєвої норми). Запропоновано визначення права на судовий захист - відносне невідчужуване право, що виникає на підставі норм закону і реалізується з метою захисту порушених або оспорюваних прав, свобод, інтересів людини відповідно до виробленого механізму процесуального законодавства. Право на судовий захист слід розглядати як комплексний правовий інститут матеріально-процесуального характеру, що полягає у визначенні права на судовий захист як єдності його матеріального змісту та процесуальної форми, оскільки право на судовий захист може бути реалізоване лише в судовому процесі. Вказується, що право на судовий захист наділено законодавцем неперсоніфікованим характером, а відмова від права на звернення до суду за захистом вважається недійсною.Документ Право на наукову діяльність у сучасному міжнародному праві(Маріуполь-Кривий Ріг, 2021) Тицька, Я. О.Документ Підстави розмежування понять "освітні правовідносини" та "відносини у сфері освіти"(2012) Тицька, Я. О.У статті розглядаються погляди вчених щодо понять "освітні правовідносини" і "відносини у сфері освіти". Шляхом визначення їх особливостей автором визначаються підстави їх розмежування.Документ Особливості змісту освітніх правовідносин(2013) Тицька, Я. О.Стаття присвячена теоретико-правовому дослідженню змісту освітніх правових відносин України.Документ Освітні правовідносини дітей з особливостями розвитку в Україні та США: перспективи та пералелі(2013) Тицька, Я. О.В представленій статті аналізується законодавство щодо навчання дітей з особливостями розвитку. Здійснено порівняння переваг та недоліків інклюзивного навчання в Україні та США.