Серафімов Віталій Віталійович
Постійний URI для цього зібрання
Переглянути
Нові надходження
Документ Правовий режим прилеглої зони України(ВД "Гельветика", 2019) Серафімов, Віталій Віталійович; Серафімов, В. В.; Серафимов, Виталий Витальевич; Serafimov, Vitalii V.Документ Політика планування та розвитку портової галузі України: перспективи оновлення(Одеса : Видавничий дім «Гельветика», 2021) Серафімов, Віталій Віталійович; Серафімов, В. В.; Серафимов, Виталий Витальевич; Serafimov, Vitalii V.Документ Правові функції коносамента(Одеса : Гельветика, 2020) Серафімов, Віталій Віталійович; Серафімов, В. В.; Серафимов, Виталий Витальевич; Serafimov, Vitalii V.Документ Supervision (control) in the field of protection of the marine environment in Ukraine: new institutional transformations(Одеса : Видавничий дім «Гельветика», 2020) Serafimov, V. V.; Серафимов, В. В.; Серафімов, В. В.This article describes the reforms that currently occur to improve the legal support for the public (state) administration of marine environment protection in Ukraine in the direction of control and supervision activities in the marine environment of Ukraine. In particular, the author analyzes the latest changes in the institutional support of control and supervisory functions in the field of marine environment protection. In the article it is considered the compelled move of the Government of Ukraine to eliminate two marine environmental inspectorates, which has become the next stage in the reform of the state administration in the state’s environmental sector. This step is a temporary redistribution of the functions of territorial bodies of the State Environmental Inspectorate of Ukraine on the way of building an updated system of efficient public administration, ensuring the reliable fulfillment of the ecological function of the modern Ukrainian state through the implementation of control and supervision procedures in the seaports. It is noted that this will facilitate the gradual formation, in accordance with the Concept of reforming the system of state supervision (control) in the field of environmental protection 2017 of an integrated system of public (state) administration, which could ensure the implementation of reforms in the field of environmental activities, in particular with regard to improving the control and supervision procedures. Initiatives to adopt a special Law of Ukraine “On State Environmental Control” were also supported. У даній статті охарактеризовано реформи, що відбуваються на теперішній час з метою удосконалення правового забезпечення системи публічного (державного) адміністрування охорони морського довкілля в Україні у напрямі контрольно-наглядової діяльності України. Зокрема, автор аналізує новітні зміни у інституційному забезпеченні контрольно-наглядових функцій у сфері охорони навколишнього морського середовища. Розглядає вплив на реформування системи контролю (нагляду) у сфері охорони навколишнього середовища програмних документів природоохоронної сфери: Концепцію реформування системи державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища 2017 р. та Основні засади (стратегію) державної екологічної політики України на період до 2030 року, затверджені Законом України від 28.02.2019 р. У статті розглянуто вимушений крок Уряду України з ліквідації двох морських екологічних інспекцій, що став черговим етапом реформування державного управління у природоохоронній галузі держави. Він є тимчасовим перерозподілом функцій територіальних органів Державної екологічної інспекції України на шляху побудови оновленої системи ефективного публічного адміністрування, забезпечення надійного виконання екологічної функції сучасної Української держави шляхом здійснення контрольно-наглядових процедур у морських портах. Відзначено, що це сприятиме поступовому формуванню відповідно до Концепції реформування системи державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища 2017 р. інтегрованої системи публічного (державного) адміністрування, спроможної забезпечити реалізацію реформ у сфері природоохоронної діяльності, зокрема щодо удосконалення контрольно-наглядових процедур. Також підтримано ініціативи щодо прийняття спеціального Закону України “Про державний екологічний контроль”.Документ Unlawful arrest of a ship under foreign flag in Ukraine (Article is dedicated to Professor Dodin E.V.)(Одеса : Видавничий дім «Гельветика», 2018) Serafimov, Vitaliy; Rudenko, Vladyslav; Серафімов, В. В.; Руденко, В. Г.; Серафимов, В. В.; Руденко, В. Г.The article is focused on problems of arrest and detention of foreign ships in the ports of Ukraine. The arrest of a ship is not the same as the arrest of usual property, therefore, the authors note that the maritime legislation of Ukraine should be supplemented by an independent act containing procedural rules by which the procedure for examining cases of arrest of foreign ships by the judicial authorities of Ukraine would be determined for the so-called. “Marine claims”. Nowadays the world is practicing arrest of the ship for its direct debts “in rem”. However in our country the arrest can only be made if it’s legal or individual property. And risk of the lawyers who represent the claimant’s interest in relation to maritime claims is very high because the company indicated in the statement of claim and the petition for the arrest as the owner of the vessel may actually be either an operator or mortgagee or any other offshore company headed by one and the same person. The authors submit, that Ukrainian legislation has such gaps and imperfections about the mechanism of arrest, first of all, foreign sea vessels, that some law enforcement agencies have the opportunity to return to practice more than twenty years ago when prosecutors and tax police officers tried to arrest property in criminal proceedings in order to provide material evidence. In order to represent such gaps, the authors give and analyze the Kyiv Appeal Court’s decision. It was noted that due to this decision finally the final point was put in the collision of the legislation of Ukraine, the counteraction to the illegal arrest of a foreign vessel in criminal prosecution was made, a legitimate decision was made and our state prevented numerous negative consequences and losses abroad. At the same time, unfortunately, there is completely probable possibility that Ukraine may be required to pay all material losses during the month of finding a foreign ship under unlawful arrest with crew and cargo or by a decision of the Ukrainian or the European Court.Документ Державна морська політика України: на шляху до оновлення(Одеса : Видавничий дім «Гельветика», 2018) Серафімов, Віталій Віталійович; Серафимов, Виталий Витальевич; Serafimov, Vitalii V.Документ Сучасні тенденції формування морської політики держав Середземномор’я(Одеса : Видавничий дім «Гельветика», 2018) Серафімов, Віталій ВіталійовичСтаттю присвячено висвітленню та аналізу основних напрямів морської політики держав Середземномор’я. Середземне море охарактеризовано як стратегічний фактор європейської політики, історичний, соціальний та економічний простір. Визначено тенденції сучасного середземноморського діалогу. При аналізові морської політики держав ЄС, південного та східного Середземномор’я визначено основні вектори їх розвитку. Розглянуто окремі аспекти інтегрованої морської політики ЄС, протидії обігу наркотичних засобів, забезпечення морської безпеки, протидії незаконній морській міграції, захисту та попередження забруднення середовища Середземного моря. Виокремлено напрями морської політики неєвропейських держав регіону: у північно-африканських держав її спрямовано на протидію нелегальній міграції до ЄС та проведення військово-морських навчань, а у ближньосхідних – зосереджено на пошуку та перерозподілі родовищ вуглеводнів для забезпечення стабільного енергопостачання.Документ Організаційно-правовий механізм забезпечення безпеки морського порту України(Одеса : Видавничий дім «Гельветика», 2017) Серафімов, Віталій Віталійович; Серафимов, Виталий Витальевич; Serafimov, Vitaliy V.Статтю присвячено дослідженню правових засад та організації процесу забезпечення безпеки морських портів України. Відзначено особливу роль морських портів для транспортної галузі та економіки країни в цілому, що обумовлює особливу увагу держави до забезпечення безпеки їх функціонування. Здійснено огляд міжнародних, національних та локальних актів, нормами яких врегульовано механізм забезпечення безпеки морських портів та портових засобів. Визначено основні завдання служби морської безпеки порту відповідно до Типового положення про службу морської безпеки порту, затвердженого наказом Міністерства інфраструктури України від 25.08.2011 р. № 339.Документ Освітні напрямки морської політики України та стратегія розвитку морських портів(2013) Серафімов, В. В.; Серафимов, В. В.; Serafimov, V. V.Документ Первая конференция ООН по морскому праву 1958 года: вопросы территориального моря и прилежащей зоны(2016) Серафимов, Виталий Витальевич; Серафімов, Віталій Віталійович; Serafimov, Vitaliy V.В статье рассмотрены наиболее актуальные вопросы, связанные с определением правового статуса и режима использования территориального моря, рассматривавшиеся в ходе проведения Первой конференции ООН по морскому праву 1958 года. Отмечается исторический вклад Первой конференции в кодификацию и прогрессивное развитие международного публичного морского права. Положительная оценка итогов конференции не означала, что принятыми ею конвенциями были решены все вопросы международного морского права или что все их положения считались неизменными. Конвенции, принятые по итогам проведения Конференции - об открытом море, о территориальном море и прилежащей зоне, о континентальном шельфе, о рыболовстве и охране живых ресурсов открытого моря - получили широкое признание государств, ставших их участниками, положили начало кодификации и прогрессивному развитию современного морского права.Документ Адміністративний примус у сфері торговельного мореплавства(2000) Серафімов, Віталій Віталійович; Серафимов, Виталий Витальевич; Serafimov, Vitaliy V.; Додін Євген ВасильовичДисертація на здобуття наукового ступеня кандидата юридичних наук за спеціальністю 12.00.07 - теорія управління; адміністративне право і процес; фінансове право. - Одеська національна юридична академія. Одеса, 2000. В дисертації досліджуються відносини, що випливають у зв'язку із застосуванням заходів адміністративного примусу у сфері торговельного мореплавства (затримання суден, морські арешти тощо), які мають значну специфіку в залежності від дії в просторі і за колом осіб, що здійснюють нагляд і контроль sa правопорядком в торговельному' мореплавстві. Пропонуються рекомендації з удосконалення законодавства України відносно дії заходів адміністративного примусу в торговельному мореплавстві, вносяться пропозиції з упорядкування діяльності наглядово - контролюючих державних органів в торговельному мореплавстві.