Татарнікова Анжелика Анатоліївна
Постійний URI для цього зібрання
Переглянути
Нові надходження
Документ Практикум з освітнього менеджменту і моніторингу : навчально-методичний посібник для здобувачів другого (магістерського) та третього (освітньо-наукового) рівнів вищої освіти(Одеса : Міжнародний гуманітарний університет, 2024) Цокур, Ольга Степанівна; Татарнікова, Анжелика АнатоліївнаПрактикум з освітнього менеджменту і моніторингу містить систему індивідуальних завдань для опанування здобувачами другого (магістерського) та третього (освітньо-наукового) рівнів вищої освіти провідних інструментів і процедур, необхідних для ефективного здійснення функцій управлінської та моніторингової діяльності в сучасному закладі вищої освіти. Практикум рекомендовано для здобувачів другого (магістерського) та третього (освітньо-наукового) рівнів вищої освіти різних спеціальностей (011 Освітні, педагогічні науки, 025 Музичне мистецтво, 034 Культурологія, 035 Філологія, 053 Психологія та інш.), а також лідерам студентського самоврядування й фахівцям-початківцям, які займають адміністративні й організаційно-методичні посади у структурних підрозділах закладу вищої освіти.Документ Інновації та науково-педагогічні дослідження в сфері вищої освіти : методичні рекомендації з організації самостійної роботи здобувачів другого (магістерського) та третього (освітньо-наукового) рівнів вищої освіти з навчальної дисципліни «Педагогіка вищої школи»(Одеса : Міжнародний гуманітарний університет, 2024) Татарнікова, Анжелика Анатоліївна; Цокур, Ольга СтепанівнаМетодичні рекомендації спрямовані на вдосконалення способів управління й оцінювання якості самостійної роботи здобувачів другого (магістерського) та третього (освітньо-наукового) рівнів вищої освіти з навчальної дисципліни «Педагогіка вищої школи» шляхом здійснення належного інструктивно-методичного супроводу їхньої підготовки до семінарських занять, зокрема конкретизації способів навчально-пізнавальної та самостійно-дослідницької діяльності під час виконання індивідуальних завдань та засвоєння змісту означеної навчальної дисципліни.Документ Інновації та науково-педагогічні дослідження в сфері вищої освіти: методичні рекомендації з організації самостійної роботи здобувачів другого (магістерського) та третього (освітньо-наукового) рівнів вищої освіти з навчальної дисципліни «Педагогіка вищої школи»(Одеса : Міжнародний гуманітарний університет, 2024) Татарнікова, Анжелика Анатоліївна; Цокур, Ольга СтепанівнаЕлектронні методичні рекомендації спрямовані на вдосконалення способів управління й оцінювання якості самостійної роботи здобувачів другого (магістерського) та третього (освітньо-наукового) рівнів вищої освіти з навчальної дисципліни «Педагогіка вищої школи» шляхом здійснення належного інструктивно-методичного супроводу їхньої підготовки до семінарських занять, зокрема конкретизації способів навчально-пізнавальної та самостійно-дослідницької діяльності під час виконання індивідуальних завдань та засвоєння змісту означеної навчальної дисципліни.Документ Практикум з освітнього менеджменту і моніторингу : навчально-методичний посібник для здобувачів другого (магістерського) та третього (освітньо-наукового) рівнів вищої освіти(Одеса : Міжнародний гуманітарний університет, 2024) Татарнікова, Анжелика Анатоліївна; Цокур, Ольга СтепанівнаПрактикум з освітнього менеджменту і моніторингу містить систему індивідуальних завдань для опанування здобувачами другого (магістерського) та третього (освітньо-наукового) рівнів вищої освіти провідних інструментів і процедур, необхідних для ефективного здійснення функцій управлінської та моніторингової діяльності в сучасному закладі вищої освіти. Практикум рекомендовано для здобувачів другого (магістерського) та третього (освітньо-наукового) рівнів вищої освіти різних спеціальностей (011 Освітні, педагогічні науки, 025 Музичне мистецтво, 034 Культурологія, 035 Філологія, 053 Психологія та інш.), а також лідерам студентського самоврядування й фахівцям-початківцям, які займають адміністративні й організаційно-методичні посади у структурних підрозділах закладу вищої освіти.Документ Педагогічні умови формування професійної компетентності фахівців-музикантів з арт-менеджменту(2016) Татарнікова, Анжелика Анатоліївна; Татарнікова, А. А.; Tatarnikova, Anzhelyka A.У статті на основі аналізу та узагальнення концептуальних підходів зарубіжних та українських учених щодо сутності навчальних програм з арт-менеджменту, а також модернізації мистецької освіти обгрунтовано педагогічні умови формування професійної компетентності студентів музичних спеціальностей з арт-менеджменту. Продемонстровано значущість професійної підготовки студентів музичних спеціальностей як майбутніх арт-менеджерів, розкрито дидактичну потужність провідних принципів та засобів компетентнісного й студентоцентрованого підходів щодо її організації та оцінки якості прикінцевих результатів. The article deals with the justification of the pedagogical conditions for the development of professional competence of music students specialized in arts management, which is based on the analysis of the conceptual approaches of foreign and Ukrainian scientists to studying the content of educational programmes on arts management, as well as the modernisation of professional music education system. The importance of training music students-future arts managers is also demonstrated in the article. The future specialists should master advanced technologies of arts management, i.e. art products promotion, concert administration, information support of art products and performer’s creative work, Internet promotional campaigns, blogging in social networks, collaboration with sponsors (fundraising, patronage, and charity), etc. The analysis of educational curricula and programmes, as well as the empirical study on the levels of professional competence of music graduates specialized in arts management in Ukraine conclusively confirm the fact that personality of a graduate as a professionally competent arts manager in the field of musical art has not been developed intentionally and in a proper way until now. Therefore, the didactical potential of the main principles and means of competency-based and student-oriented approaches to its organisation and the results evaluation is elicited. It is also proved that the development of professional competence of music students specialized in arts management in the course of receiving their degree will be more efficient in case certain pedagogical conditions are created in the education process: providing the content of artistic education with the theoretical issues of arts management, supporting students’ individual research activities on mastering advanced technologies of arts management, the pedagogical support of individual and professional self-development of students as arts managers in the field of musical art, and motivating students to participation in different project artistic and creative activities. It is shown that the means of the student- oriented approach, particularly, the principles of humanization; individualization; personalization; dialogization; scientificity; occupational mobility; contextuality of education; diversification of artistic education, its universality; relevance of its content, forms and methods to contemporary targets and functions of a professional musician as an arts manager; the combination of pedagogical facilitation and the development of initiatives and leadership of the members of the social and cultural environment; the problemacity and situatedness of education, its close relation to the arts management practice contribute to the practical implementation of the indicated pedagogical conditions.Документ Intonational-semantic aspects of the implementation of the images of glorification-praise in the german protestant musical and historical tradition(2019) Татарнікова, Анжелика Анатоліївна; Татарнікова, А. А.; Tatarnikova, Anzhelyka A.Документ Формування професійної компетентності майбутніх фахівців-музикантів з арт-менеджменту: організаційно-педагогічні засади(2016) Татарнікова, Анжелика Анатоліївна; Татарнікова, А. А.; Tatarnikova, Anzhelyka A.На основі узагальнення праць зарубіжних та українських учених щодо модернізації змісту та диверсифікації форм мистецької освіти у статті розкрито організаційно-педагогічні засади процесу формування професійної компетентності майбутніх фахівців-музикантів з арт-менеджменту. На основі провідних принципів компетентнісного й студентоцентрованого підходів спроектовано концептуально-технологічну модель формування професійної компетентності майбутніх фахівців-музикантів з арт-менеджменту у процесі їх фахової підготовки. Особливу увагу приділено висвітленню особливостей функціонування кожного з її структурних блоків. Basing on the review of the creative achievements of foreign and Ukrainian scientists considering the issue of contents modernization and diversification of professional music education forms, the organizational and pedagogical characteristics of the process of future Arts Management specialists-musicians’ professional competence development have been revealed in the article. The importance of the vocational training of music students, namely future Arts Managers, is also regarded in the paper. Future specialists must obtain the leading technologies of Arts Managements, i.e. promotion of Arts product, concert administration, information support of Arts product and performer’s creative work, Internet promotional campaigns, operating a blog in social networks, collaboration with sponsors (fundraising, patronage, and charity), etc. Based on the leading principles of the competency-based and student-centered approaches, the pattern of professional competence development of music students in Arts Management has been designed. Special attention is paid to the description of the specific features of functioning of each of its structure units. It has been also proved that the development of the professional competence of music students in Arts Management while obtaining their degree in Arts will be more efficient if the following pedagogical conditions are implemented into the education process: enriching the contents of Arts education with the theoretical issues of Arts Management; maintaining the individual research activities of students aimed at gaining the innovative technologies of Arts Management; motivating students in their participation in different projects based on the artistic and creative activities; providing pedagogical support of individual professional self-development of students as Arts Managers in the field of Music Arts. It has been revealed that the means of the concentrated-on-student approach, like the principles of humanization, individualization, personalization, occupational mobility, diversification of artistic education, adequacy to its contents, forms and methods of contemporary targets and functions of musician-specialist as an Arts Manager, the combination of pedagogical facilitation and the development of initiatives and leadership of the members of the social and cultural environment, the problematicity and situatedness of education, its close relation to the Arts Management practice, contribute to the practical realization of the indicated pedagogical conditions.Документ Поетика "Ундини" Е.-Т.-А. Гофмана в контексті становлення німецької національної ідеї(2018) Татарнікова, Анжелика Анатоліївна; Татарнікова, А. А.; Tatarnikova, Anzhelyka A.Документ Австрійський «образ світу» і духовні настанови творчості Антона Брукнера(2020) Татарнікова, Анжелика Анатоліївна; Татарнікова, А. А.; Tatarnikova, Anzhelyka A.Охарактеризовано релігійні й естетичні настанови творчості А. Брукнера в контексті духовної і стильової своєрідності австрійської культури XIX століття та національного «образу світу». Узагальнено найбільш показові ознаки-концепти австрійського культурного світу, серед яких виділяються «рівновага», «компроміс», «музикальність», «оптимізм», «почуття порядку». Їх ґенеза укорінена не тільки в настановах світського життя, а й духовно-релігійного, що в сукупності утворює показову для австрійської імперської державності єдність «трону та вівтаря», яка сходить до ранньохристиянського (візантійського) першоджерела. Цим «образом світу» зумовлено типологічні ознаки бідермаєра як одного з найбільш показових стилів культури і музики Австрії XIX століття і зразка «патріархально-ортодоксального типу культури» Європи загалом. Специфіка австрійського образу світу та його духовно-стильових мистецьких парадигм вплинули на особистість А. Брукнера, яка формувалась у середині XIX ст. в умовах суворого патріархального побуту. Його художній світ, як і творчість багатьох його сучасників, тяжіє до ідеальної цілісності сприйняття Всесвіту. Усе це визначило духовно-естетичну позицію А. Брукнера, відповідно з якою музичне мистецтво, творча діяльність для митця рівноцінні Божественному служінню. Релігійна «домінанта» у світосприйнятті А. Брукнера вплинула й на жанрову специфіку його творчості, у якій переважають хорові й симфонічні твори. Композитор принципово уникає творів для сольного виконання, надаючи перевагу «колективним» жанрам (симфонія, меса, тощо), розрахованим на співтворчість багатьох музикантів, яка ініціює соборну творчість. Духовні й світоглядні настанови А. Брукнера співвідносяться з особливостями австрійського «образу світу», а також становлять основу не тільки для його «соборного» світобачення, а й для творчості. Остання характеризується єдністю церковного та світського начал творчого самовираження (сакралізація симфонії, симфонізація меси), спрямованих на служіння «Божій славі». Generalization of materials on the history of Austria's multinational culture in its historical development, its basic concepts (equilibrium, compromise, musicality, etc.) and the «image of the world» testify to the essential role in it of ideas of unbroken order (ordo), common sense, optimism with centuries-old spiritual-religious grounds and determine the specificity of Austrian culture of modern times. One of the essential stylistic features of the latter is the typology of the Austrian Biedermeier, which determines the specific creativity of its representatives during the last two centuries, including A. Bruckner. The spiritual and religious environment of formation of his personality (the monastery of St. Florian), patriarchal tendencies of the family and Austrian culture in general formed the basis not only of his religious “cathedral” worldview, but also of the artistic universe of the composer, characterized by the unity of ecclesiastical and secular principles for the service of the glory of God.Документ «Te Deum» А. Пярта у річищі взаємодії традицій християнського Сходу і Заходу(2019) Татарнікова, Анжелика Анатоліївна; Татарнікова, А. А.; Tatarnikova, Anzhelyka A.Документ Символіка національної слави у «Вільному стрільці» К. М. Вебера(Ідея Принт, 2020) Татарнікова, Анжелика Анатоліївна; Татарнікова, А. А.; Tatarnikova, Anzhelyka A.Документ "Libuse" by B. Smetana in terms of culture the national glorification(2020) Татарнікова, Анжелика Анатоліївна; Татарнікова, А. А.; Tatarnikova, Anzhelyka A.Документ Алілуйна екстатика в традиції гимнічної-славильної музики на грані нового й новітнього часів(2019) Татарнікова, Анжелика Анатоліївна; Татарнікова, А. А.; Tatarnikova, Anzhelyka A.Документ Містеріально-славословні аспекти французького музичного театру початку ХХ століття (на прикладі «Жонглера богоматері» Ж. Массне)(2019) Татарнікова, Анжелика Анатоліївна; Татарнікова, А. А.; Tatarnikova, Anzhelyka A.Зосереджена увага на культурному феномені уславлення, виявлено містеріально-славослівну специфіку опери Ж. Массне «Жонглер Богоматері» і особливості її жанрово-інтонаційного втілення. Висвітлено значне посилення впливу християнської містерії на жанрово-стильову специфіку французького музичного театру початку ХХ ст. Визначено не лише духовно-естетичні настанови творчості композитора, але й його епохи, позначеної шуканнями французького «католицького відродження», пов’язано з ранньосередньовічними духовними і культурно-історичними традиціями епохи «неподіленої Церкви», що склали базис «Літургійного руху» в Франції. The articlefocusesontheculturalphenomenonofglorification, reveals the mysterious and glorious specifics of J. Massne's opera «The Juggler of Our Lady» and the peculiarities of its genre-intonational transformation. The significant influence of the Christian mystery in the genre-style specificity of the French musical theater of the early twentieth century. Not only the spiritual and aesthetic attitudes of the composer's creativity, but also his epoch, marked by the quest for French "Catholic revival", connected with the early medieval spiritual and cultural-historical traditions of the «undivided Church» era, were determined, which formed the basis of the Liturgical Movement in France.Документ Парадигма християнського славослів’я у творчості Г. Ф. Генделя(2019) Татарнікова, Анжелика Анатоліївна; Татарнікова, А. А.; Tatarnikova, Anzhelyka A.Документ Духовно-смислові аспекти християнського славослів’я в англійській культурно-історичній традиції (на прикладі “Gloria” Дж. Раттера)(2019) Татарнікова, Анжелика Анатоліївна; Татарнікова, А. А.; Tatarnikova, Anzhelyka A.Документ Славословний аспект поетики реквієму «Lux aeterna» М. Шуха в руслі духовних традицій української культури(Київ : Ідея принт, 2019) Татарнікова, Анжелика Анатоліївна; Татарнікова, А. А.; Tatarnikova, Anzhelyka A.Документ Твір “Король рогер” Кароля Шимановського у поданні ідеї прославлення віри(2019) Татарнікова, Анжелика Анатоліївна; Татарнікова, А. А.; Tatarnikova, Anzhelyka A.У статті висвітлено позиції актуальної для сучасного творчого буття сторони музично-сценічної концепції твору “Король Рогер” К. Шимановського, в якій охарактеризовано ознаки ідеї прославлення Віри, показові для провізантійських установок творчості сучасності. Зосереджена увага на культурному феномені уславлення, виявлені духовні й жанрово-інтонаційні особливості трактування прославлювальної семантики, що визначають ориґінальність жанрово-композиційного рішення в згаданому творі К. Шимановського. The idea of worshiping Orthodoxy may have long hindered the recognition of the work in Poland itself, where Catholic religion became a component of national emblematics, although it premiered in Poland at the Warsaw Bolshoi Theater in 1926. But in the reference literature it is noted that “much greater success than in Warsaw was “King Roger” in musical Prague (1932) and later in Palermo in Sicily in 1949, where he was staged at the local Teatro Massimo with the participation of the famous Italian artists, in a re-enactment of Bronislaw Horowicz and under the direction of Mieczyslaw Mezheevsky”. And further the author of the same essay in the “Guide to the Opera” J. Kanski noted: “King Roger is an unusual opera. Unusual was already conceived in the imagination of the composer and masterfully realized by Yaroslav Ivashkevich the concept of libretto, which made the place of the action medieval Sicily, interweaving the atmosphere of austere asceticism of the then Christianity with the colorful and mysterious world of Arabic and Byzantine culture, in the figure of the Pastor, who later transformed into the Greek god Dionysus)”. Later on, Kanysky states a whole list of “oddities” that distanced this work from the general public – and the first in that list is “the strangeness of the music itself”, in which the opera-ballet and cantat-oratorial typological components exhibit a high level of artistry, has direct analogues neither in Polish nor in the world as a whole. J. Kansky’s sentence is as follows: what remains of Shimanovsky’s “work is beautiful and lonely”. Such a summary clearly ignores the Eastern and Central European analogies, since the impulse for K. Shimanovsky’s “Dionysian mysteriousness” can be traced back to O. Borodin’s “Polovtsian Ecstatic” the glorification of “severe asceticism” in “St. Francis of Assisi” by O. Messian, whose spiritual ideas were nourished by the Hesychastic energy of the prayerful ecstasy of the mysteriousness of O. Scriabin. However the recognition of K. Shimanovsky really only took place at the beginning of the third millennium, and the Christian background of the Scriabin ecstatic, which was vigorously discussed in the Odesa press in the 1910’s, along with the mysterious samples of the “Drama of the Spirit” by V. Rebikov – was not extended in the 1920’s – 1930’s, when only the folkloristic national-demonstration innovations of the composer were appreciated. In S. Gelman’s preface to the publication of the score of this work by K. Shimanovsky we find some reflections on its genre meaning, from which it is clear that “King Roger” does not represent a pure operatic discovery, but rather constitutes the border of opera and musical drama, marked, however, equally by elements of oratorial, and even features of the mysterious spectacle. This commentary sees the Wagnerian influence, without noticing at the same time the Eastern European origins of K. Shimanovsky’s score and the outspoken scribbling of the composition born in the Ukrainian South. In general, the work has the features of stage oratory, as we find it in the version of I. Stravinsky’s works, and later by K. Orff.Документ Двадцять перша кантата Й. С. Баха в контексті німецької протестантської славословної традиції(2020) Татарнікова, Анжелика Анатоліївна; Татарнікова, А. А.; Tatarnikova, Anzhelyka A.Узагальнено показові ознаки поетики німецької протестантської кантати, що була тісно пов’язана з лютеранською літургічною практикою та виконувала роль «музичної проповіді», визначеної на рівні Hauptmusik — «головної музики» богослужіння. Встановлено, що поетика німецької духовної кантати живилася настановами лютеранського віровчення, а також показовою для нього тезою «служіння во славу Божу», співвідносною з протестантським імперативом «Soli Deo Gloria» («Єдиному Богу слава»). Структурно кантата представляла собою поєднання в наскрізний композиції епізодів типу мотета на основі цитат Писання і епізодів, створених на вільний духовно-поетичний текст. Позначена славословно-проповідницька функція духовної кантати обумовила не тільки ключову роль у ній інтонаційно-семантичних показників протестантського хоралу, але й творчого відтворення показових для німецького бароко музично-риторичних формул, в тому числі SDG (EsDG). Позначено суттєву роль духовної кантати у творчому спадку Й. С. Баха, що охоплює п’ять повних церковних років лютеранського календаря. Встановлено, що двадцять перша кантата, створена у 1714 році у Веймарі на тексти С. Франка, безпосередньо пов’язана з комплексом свят Трійці. Глибокий духовно-семантичний підтекст даної кантати як «проповідницької музики» також доповнюється показовою для неї музично-риторичною символікою, що проявляється в широкому використанні Es-dur і c-moll як тональностей, пов'язаних з образом Трійці; в апеляції до музично-інтонаційного еквіваленту відомої сакральної протестантської формули «Soli Deo Gloria». Виявлено, що даний інтонаційний комплекс, виникаючи в перших тактах кантати, пронизує всі її розділи, стаючи в фіналі складовою частиною мелодії цитованого у кантаті протестантського хоралу «Wer nur den lieben» і визначаючи домінантну роль славословної якості в семантиці даного твору. Сказане багато в чому обумовлює і композиційну логіку кантати, що складається з двох розділів і виконується, відповідно, до та після проповіді. Головна ідея твору сконцентрована на послідовному русі від «славного в скорботному» до глоріозно-алілуйної якості заключного хору. The poetic features of the poetics of the German Protestant cantata, which was closely connected with the Lutheran liturgical practice and played the role of a “musical sermon” defined at the level of Hauptmusik — the “main music” of worship, are summarized. It is established that the poetics of the German spiritual cantata was nourished by the teachings of Lutheran doctrine, as well as indicative of the thesis of “service to the glory of God”, correlated with the Protestant imperative “Soli Deo Gloria” (“Glory to God”). Structurally, the cantata was a combination in the end-to-end composition of episodes such as a motet based on quotations from Scripture and episodes created on a free spiritual and poetic text. The above-mentioned praiseworthy and preaching function of the spiritual cantata determined not only the key role of intonation and semantic indicators of the Protestant chorale, but also the creative reproduction of musical and rhetorical formulas indicative of German Baroque, including SDG (EsDG). The essential role of the spiritual cantata in the creative legacy of J. S. Bach, which covers five full church years of the Lutheran calendar, is noted. It is established that the twenty-first cantata, created in 1714 in Weimar on the texts of S. Frank, is directly related to the complex of Trinity holidays. The deep spiritual and semantic subtext of this cantata as “preaching music” is also complemented by its indicative musical and rhetorical symbolism, which is manifested in the widespread use of E flat major and C minor as tonalities associated with the image of the Trinity; in an appeal to the musical-intonational equivalent of the famous sacred Protestant formula “Soli Deo Gloria”. It was found that this intonation complex, arising in the first bars of the cantata, permeates all its sections, becoming in the final part of the melody of the Protestant chorale “Wer nur den lieben” quoted in the cantata and determining the dominant role of eulogy in the semantics of this work. This largely determines the compositional logic of the cantata, which consists of two sections and is performed, respectively, before and after the sermon. The main idea of the work is focused on the consistent movement from the “glorious in sorrow” to the glorious-alleluia quality of the final chorus.Документ Глоріозно-славослівна традиція європейської християнської культури(2020) Татарнікова, Анжелика Анатоліївна; Татарнікова, А. А.; Tatarnikova, Anzhelyka A.Зосереджена увага на культових підставах культури, обґрунтованих у релігійно-філософських та духовно-естетичних працях представників «теологічної культурології». Виявлено етимологічно-семантичну співвідносність культу та культури, обумовлену їх апелюванням до хвали, славослів’я, що в сукупності виявляють не тільки духовно-етичні цінності християнської спільноти, але й християнської культури в цілому, складаючи підґрунтя феномену алілуйної парадигми європейської культури і музики. Множинні прояви названого образно-смислового комплексу показові для різноманітних сфер творчої діяльності (як культової, так і світської), в тому числі для іконопису, живопису, літератури, поезії, а також зосереджені і в музичній культурі, зокрема в жанрово-інтонаційних моделях Te Deum, Gloria та споріднених з ними різноманітних формах християнської доксології, орієнтованих на ідею Порядку та духовного єднання земного та Небесного начал. Attention is focused on the cultic foundations of culture, substantiated in the religious-philosophical and spiritual-aesthetic works of representatives of «theological cultural studies». The etymological-semantic correlation of the cult and culture was revealed, due to their appeal to praise, glorification, which together reveal not only the spiritual and ethical values of the Christian community, but also the Christian culture as a whole, forming the foundations of the phenomenon of the hallelujah paradigm of European culture and music. Multiple manifestations of the named figurative-semantic complex are indicative of various spheres of creative activity (both cult and secular), including icon painting, painting, literature, poetry, and are also concentrated in musical culture, in particular, in the genre-intonational models of Te Deum, Gloria and related forms of Christian doxology, focused on the idea of Order and spiritual unity of the earthly and heavenly principles.