Меденцев Анатолій Миколайович

Постійний URI для цього зібрання

Переглянути

Нові надходження

Зараз відображається 1 - 10 з 10
  • Документ
    Судові та правоохоронні органи України : методичні рекомендації для самостійної роботи здобувачів
    (Одеса : Видавничий дім «Гельветика», 2022) Меденцев, Анатолій Миколайович; Меденцев, А. М.
    Навчально-методичні рекомендації з курсу «Судові та правоохоронні органи України» розроблено відповідно до навчального плану, вони складаються з навчальної програми курсу, методичних рекомендацій з проведення практичних занять і завдань для самостійної роботи здобувачів, списку рекомендованої літератури. Матеріали призначено для студентів факультету права та економіки Міжнародного гуманітарного університету, які навчаються в бакалавраті за спеціальністю «Правоохоронна діяльність». Вивчення дисципліни «Судові та правоохоронні органи України» допоможе студентам зрозуміти будову органів судової влади, їх систему і тих органів держави, які займаються правоохоронною діяльністю, принципи їх організації, завдання і мета діяльності, історія їх становлення та розвитку; координацію діяльності правоохоронних органів та взаємодію між ними та іншими державними органами та недержавними організаціями.
  • Документ
    Роль правоохоронних та судових органів у забезпеченні законності та правопорядку
    (2022) Загороднюк, С. О.; Меденцев, А. М.; Допілка, В. О.
    У статтi розглядаються поняття та види суб’єктiв правоохоронних органiв, їх повнова- ження у сферi охорони правопорядку та законностi. Особливої уваги придiляється органам прокуратури, особливостям органiзацiйної та виконавчої дiяльностi шляхом здiйснення надзору за дотриманням законностi. В умовах Української держави як морської, значне мiсце присвячено проблемi дотримання норм митного права, а також норм, якi передбачають контрабанду (ст. ст. 201, 305 КК України), їх реалiзацiїї з дотриманням законностi. На верхiвцi питань дотримання законностi i правопорядку знаходяться органи внутрiшнiх справ, зокрема Нацiональна полiцiя України. У статтi розглядається дiяльнiсть цього органу щодо забезпечення таких функцiй як: участь у забезпеченнi оборонної функцiї держави; охорона державних кордонiв України; участь у забезпеченнi державної безпеки; охорона громадського порядку; протидiя антисуспiльним проявам; охорона всiх форм власностi; запобiгання кримiнальних та адмiнiстративних правопорушень. У складний для України теперешнiй час є особливо значною дiяльнiсть Служби безпеки України, а саме: попередження, виявлення, припинення та розкриття кримiнальних правопорушень проти миру, безпеки людства та мiжнародного правопорядку, колаборацiонiзму, тероризму, корупцiї, органiзованої злочинностi, iнших протиправних дiй, якi створюють загрозу життєво важливим iнтересам України. Правозахисну дiяльнiсть щодо дотримання законностi та правопорядку здiйснюють омбудсмени, а також iншi органи: адвокатура, нотарiат. Дiяльнiсть омбудсмена безпосередньо спрямована на охорону прав i свобод людини, на iнформування громадян про порушення їх прав органами влади, службовими особами, при цьому поєднуються риси iнституту держави та iнституту громадянського суспiльства. Кiнцеве рiшення щодо реалiзацiї норм права з дотриманням законностi приймають судовi органи: Конституцiйний Суд України та суди загальної юрисдикцiї. Така дiяльнiсть заснована на мiжнародно-правових нормах, а також на нормах законодавства України, виражаючи волю народу України.
  • Документ
    Щодо тактико-спеціальної підготовки правоохоронців в умовах запровадження ринку цивільної вогнепальної зброї
    (Міжнар. гуманітар. ун-т, 2021) Меденцев, Анатолій Миколайович; Меденцев, А. М.
    Аналізуються передбачувані наслідки запровадження в Україні ринку цивільної вогнепальної зброї і боєприпасів, що неминуче змінить соціальні умови виконання працівниками поліції своїх функцій. У зв’язку з цим констатується необхідність внесення певних коректив у навчальний процес із тактико-спеціальної підготовки правоохоронців, переосмислення раніше сформульованих положень і рекомендацій. Пропонується більш активне впровадження методу моделювання типових ситуацій під час семінарських і практичних занять із використанням поліцейського досвіду в країнах із легальним обігом цивільної вогнепальної зброї і з урахуванням як позитивного, так і негативного аспектів цього досвіду. Підкреслено, що удосконаленню підлягають такі аспекти підготовки поліцейського: по-перше, психологічний, що полягає в передбаченні ним можливого загострення ситуації під час виконання ним певних дій та його готовності до правомірного застосування сили, спецзасобів і вогнепальної зброї; по-друге, організаційний, що полягає у виконанні в певній послідовності адекватних ситуації дій, спрямованих на попередження її загострення чи усунення (нейтралізації) загрози. Констатовано, що запровадження в Україні цивільного ринку вогнепальної зброї і боєприпасів неминуче змінить соціальні умови виконання своїх функцій працівниками поліції. Ця обставина вимагає внесення певних коректив у навчальний процес із тактико-спеціальної підготовки, переосмислення раніше сформульованих положень і рекомендацій, більш активного впровадження методу моделювання типових ситуацій із використанням закордонного досвіду.
  • Документ
    The behavior of a victim in the field of prevention of sexual violence on the Internet: a psychological aspect
    (2021) Medentsev, Anatolii M.; Меденцев, Анатолій Миколайович; Меденцев, А. М.; Movchan, Rоman; Neledva, Nataliia; Kalimbet, Ihor; Калімбет, Ігор; Nikitina-Dudikova, Hanna
    The study will to identify the characteristics of the manifestation of victim behavior and counteract the commission of sexual violence on the Internet by influencing the behavior of potential victims. The development of information technology (as well as, sometimes, unstable general mental state of society) makes Internet users a vulnerable category concerning the offenses committed on the Internet. Thus, so far, there have been several crimes that are not enshrined in criminal procedure law but often occur in everyday life and pose a real threat to each individual and the values of society as a whole. The peculiarity of committing violence on the Internet is the voluntary entry into such a relationship of a person who, as a consequence, finds himself/herself in the role of a victim. It is not uncommon for a person to subconsciously provoke violence by his/her actions, so in-depth study of a person's victim behavior on the Internet is an essential aspect of developing a mechanism to prevent violence on the World Wide Web. That is why the topic covered in the study is relevant. The methodological basis of the work consists, in particular, analysis, synthesis, dialectical method, statistical method, and observation method. The result of this work is to characterize the relevant behavior on the Internet as a victim, as well as to offer effective ways to prevent sexual violence on the Internet by influencing the behavior of potential victims.
  • Документ
    Слідчо-оперативна група як суб’єкт досудового розслідування
    (2020) Волобуєв, Анатолій Федотович; Волобуєв, А. Ф.; Меденцев, Анатолій Миколайович; Меденцев, А. М.
    Аналізується наявна процедура створення і функціонування слідчо-оперативних груп під час досудового розслідування. Відзначаються недосконалість чинного кримінального процесуального законодавства щодо визначення повноважень прокурора й керівника органу досудового розслідування стосовно створення і керівництва слідчооперативної групи в процесі розслідування у складних кримінальних провадженнях та негативні наслідки під час судового розгляду. Сформульовані пропозиції з питання правового врегулювання діяльності слідчо-оперативної групи як суб’єкта досудового розслідування та ролі прокурора як процесуального керівника.
  • Документ
    Деякі історичні процеси аналізу криміналізації правопорушень, пов’язаних з незаконним обігом наркотичних засобів, вчинених неповнолітніми
    (2021) Калімбет, Ігор; Калімбет, І. Л.; Меденцев, Анатолій Миколайович; Меденцев, А. М.
  • Документ
    Деякі складові організованої злочинності в Україні
    (2021) Меденцев, А. М.; Меденцев, Анатолій Миколайович; Калімбет, І. Л.; Калімбет, Ігор
  • Документ
    Основні складники організованої злочинності в Україні
    (2020) Меденцев, А. М.; Меденцев, Анатолій Миколайович; Калімбет, Ігор; Калімбет, І. Л.
    У статті розглядається питання структури організованої злочинності, виявлення характерних рис формування злочинних угруповань, а також основні ознаки усталеності організованої злочинності. Організовані злочинні угруповання, що мають високу згуртованість, стійкість, кримінальний досвід і вмілу конспірацію, протягом тривалого періоду здійснюють велику кількість тяжких кримінальних правопорушень, значна частина яких залишається нерозкритою. При цьому розширюються масштаби організованих злочинних акцій, що дестабілізуючим чином впливають на стан правопорядку та економіки. Виявлено, що організована економічна злочинність в Україні дедалі більше набуває ознак міжнародної й поширює свій вплив на фінансово-кредитну та банківську системи, сферу зовнішньоекономічної діяльності – вивезення стратегічної та інших видів сировини, продукції хімічної промисловості, матеріалів, «відмивання» грошей і вкладання їх у нерухомість, фінансування комерційної діяльності, цінні папери, валюту та коштовності. Організовані злочинні формування вміло використовують лібералізацію зовнішньоекономічних зв’язків, значне ослаблення контрольних функцій держави в цій сфері, масштабність бартеризації зовнішньої торгівлі. Вони активно використовують у своїх цілях зовнішньоекономічні стосунки суб’єктів господарювання для здійснення масштабних протиправних акцій, унаслідок чого держава зазнає величезних збитків. Джерелом, що живить тіньову економіку, є контра- банда. Організовані злочинні формування приділяють особливу увагу приватизаційним процесам. Їхня активність у цій сфері надзвичайно зросла. Злочинна діяльність і грубе порушення законів під час зміни форм власності набули загрозливого характеру. Розгортання реальної приватизації та зміна власників без упровадження надійних законодавчих перепон супроводжується значним погіршенням рівня контролю за збереженням майна на підприємствах усіх форм власності й господарювання та, відповідно, істотним збільшенням кількості злочинів. Цей процес дає також поштовх для поширення хабарництва, поборів і зловживань з боку осіб, причетних до оцінювання об’єктів. Права людини постійно порушуються в результаті прямої або побічної організованої злочинної діяльності, у тому числі примушення жінок і дівчат займатися проституцією, залучення їх до «роботи» в казино, «чоловічих салонах», пунктах розслаблення психіки тощо. В Україні створюються стійкі міжрегіональні та міжнародні кримінальні структури, які, окрім економіки, прибрали до своїх рук такі напрями злочинної діяльності, як нелегальна міграція, торгівля «білим товаром» – жінками, дітьми.
  • Документ
    Про механізми злочинів у сфері державних закупівель
    (2019) Меденцев, А. М.; Меденцев, Анатолій Миколайович
    На основі аналізу слідчо-судової практики та криміналістичної літератури досліджуються особливості механізмів злочинів у сфері державних закупівель, де елементами такої літератури є діяння, які підлягають окремій кримінально правовій кваліфікації (основні та під порядкові злочини). визначається місце, яке займають вище зазначені зло- чини у групи бюджетних кримінальних правопорушень. Звертається увага на те, що злочини, які вчиняються у сфері публічних закупівель мають єдину мету – незаконне збагачення завдяки бюджетним коштам та їх противоправному використанню. визначена технологія злочинного збагачення. Описана взаємодія предикатних та підпорядкованих злочинів. Розкривається поняття механізму злочину. визначається його роль та місце в процесі вчинення кримінального правопорушення. Підкреслюється пріоритетність основних злочинів та розглядаються елементи їх механізму(предмет посягання та обстановка, суб’єкти, способи вчинення та сліди). Наводиться перелік найбільш поширених способів вчинення злочинів. Зроблено висновок про те, що зв’язки та залежність між елементами механізму мають закономірний характер, що дає змогу при встановленні одного елементу під час досудового розслідування вірогідно судити про існування іншого елементу. визначена залежність обстановки вчинення злочинів від нормативно-правового регулювання процедури проведення тендерів. Обґрунтовано висновок щодо впливу предмету посягання (бюджетних коштів) та обстановки (норматив- но-правового регулювання державних закупівель) на те, хто може бути суб’єктом злочину та на вибір способу його вчинення і залишення слідів злочину. Зроблено висновок щодо впливу процесу вдосконалення нормативно-правових актів, регулюючих процедуру публічних закупівель на трансформацію способів скоєння злочинів. Зазначено, що механізм вчинення злочинів у сфері державних закупівель є основою для прийняття низки процесуальних та тактичних рішень у кримінальному провадженні.
  • Документ
    Роль правоохоронних та судових органів у забезпеченні законності та правопорядку
    (2022) Меденцев, А. М.; Меденцев, Анатолій Миколайович; Загороднюк, С. О.; Загороднюк, Світлана Олегівна; Допiлка, В. О.
    У статтi розглядаються поняття та види суб’єктiв правоохоронних органiв, їх повнова- ження у сферi охорони правопорядку та законностi. Особливої уваги придiляється органам прокуратури, особливостям органiзацiйної та виконавчої дiяльностi шляхом здiйснення над- зору за дотриманням законностi. В умовах Української держави як морської, значне мiсце присвячено проблемi дотримання норм митного права, а також норм, якi передбачають контрабанду (ст. ст. 201, 305 КК України), їх реалiзацiїї з дотриманням законностi. На верхiвцi питань дотримання законностi i правопорядку знаходяться органи внутрiш- нiх справ, зокрема Нацiональна полiцiя України. У статтi розглядається дiяльнiсть цього органу щодо забезпечення таких функцiй як: участь у забезпеченнi оборонної функцiї дер- жави; охорона державних кордонiв України; участь у забезпеченнi державної безпеки; охо- рона громадського порядку; протидiя антисуспiльним проявам; охорона всiх форм власно- стi; запобiгання кримiнальних та адмiнiстративних правопорушень. У складний для України теперешнiй час є особливо значною дiяльнiсть Служби безпеки України, а саме: попередження, виявлення, припинення та розкриття кримiнальних право- порушень проти миру, безпеки людства та мiжнародного правопорядку, колаборацiонiзму, тероризму, корупцiї, органiзованої злочинностi, iнших протиправних дiй, якi створюють загрозу життєво важливим iнтересам України. Правозахисну дiяльнiсть щодо дотримання законностi та правопорядку здiйснюють омбудсмени, а також iншi органи: адвокатура, нотарiат. Дiяльнiсть омбудсмена безпосе- редньо спрямована на охорону прав i свобод людини, на iнформування громадян про пору- шення їх прав органами влади, службовими особами, при цьому поєднуються риси iнсти- туту держави та iнституту громадянського суспiльства. Кiнцеве рiшення щодо реалiзацiї норм права з дотриманням законностi приймають судовi органи: Конституцiйний Суд України та суди загальної юрисдикцiї. Така дiяльнiсть засно- вана на мiжнародно-правових нормах, а також на нормах законодавства України, виражаючи волю народу України.