Вітман Костянтин Миколайович
Постійний URI для цього зібрання
Переглянути
Нові надходження
Документ Вплив політичних режимів геополітичних автократичних центрів на етнополітичну сферу Казахстану(Одеса : Фенікс, 2024-06-26) Вітман, Костянтин Миколайович; Вітман, К. М.; Vitman, Kostiantyn M.Документ Етнополітологія : навчально-методичний посібник для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти(Одеса : Юридична література, 2023) Вітман, Костянтин Миколайович; Вітман, К. М.; Vitman, Kostiantyn M.; Краснопольська, Тетяна Миколаївна; Краснопольська, Т. М.; Krasnopolska, Тetiana М.Навчально-методичний посібник призначений для здобувачів вищої освіти, які вивчають дисципліну «Етнополітологія». У навчально-методичному посібнику викладено зміст навчальної дисципліни за темами лекцій та практичних занять, практичні завдання з курсу, перелік тем для самостійної роботи, питання для перевірки знань з навчальної дисципліни, перелік тем доповідей та презентацій, а також список рекомендованої літератури. Навчально-методичний посібник підготовлено відповідно до освітньої програми вищої освіти за спеціальністю 052 «Політологія» і рекомендовано використовувати у навчальній роботі при підготовці фахівців за першим (бакалаврським) рівнем вищої освіти.Документ Швейцарський вимір процесів етнополітичної інтеграції та дезінтеграції(ВД "Гельветика", 2019) Вітман, Костянтин Миколайович; Вітман, К. М.; Витман, Константин Николаевич; Vitman, Kostiantyn M.Документ Передісторія виходу Великої Британії з Європейського Союзу(ПП "Фенікс", 2019) Вітман, К. М.; Вітман, Костянтин Миколайович; Vitman, Kostiantyn M.Документ Prospects of Corporate Social Responsibility Development in the EU in Sustainable Development(Baltija Publishing, 2019) Сафончик, Оксана Іванівна; Сафончик, О. І.; Сафончик, Оксана Ивановна; Safonchyk, Oksana I.; Вітман, Костянтин Миколайович; Вітман, К. М.; Витман, Константин Николаевич; Vitman, Kostiantyn M.In the world practice, corporate social responsibility (CSR) is recognized an important component of sustainable development strategy, for which reason governments of many countries pay considerable attention to the promotion of CSR ideas at the national level, creating favourable conditions for socially responsible behaviour of national and foreign enterprises. The author aims to analyse the experience of regulation of corporate social responsibility policy in the EU Member States, to show the practice of national governments of the EU Member States in the field of CSR, and to determine prospects of corporate social responsibility at the modern development stage in view of implementing the concept of sustainable development. Summarizing approaches to the definition of CSR, it can be emphasized that CSR should positively influence society, in which the enterprise operates. It is a free choice in favour of increasing the welfare and moral and ethical values of society through appropriate approaches to doing business. Relations between enterprises both in the European Union and in other countries are increasingly based on the principles of CSR. Compliance with these principles becomes an important prerequisite for attracting foreign investment and obtaining government orders. In the international context, CSR is an efficient instrument to develop partnership and cooperation of countries in the context of achieving the Millennium Development Goals, to control the negative influence of the industrial sector on ecology, to prevent social crises, as a consequence, to ensure sustainable development of the world civilisation. Among the European institutions, the European Commission’s committees play a key role in disseminating the idea of CSR. One of the main factors in strengthening the EU economy is considered precisely the stable growth based on the rational use of resources, ecology, and competition. Plans of the Strategy for 2012–2015–2020 clearly show that the European Union intends to strengthen control over economic management and “voluntarily oblige” the business to follow the rules of CSR. The goal of a new CSR Strategy is to create conditions favourable for sustainable development, responsible business conduct, and permanent employment in the medium and long term. Key changes in comparison with the policy for 2010 – definition of corporate social responsibility as “Responsibility of enterprises for their impact on society” and rejection of the principle of voluntariness: “the European Commission recognizes that some regulations stimulate CSR, therefore, public authorities should support the CSR development by applying a mix of voluntary and regulatory policies”. As the study showed, the governments of the EU countries are actively engaged in the development and promotion of corporate social responsibility. The role of the state is manifested in the implementation of the following key functions: the state as a legislator and a controlling authority; the state as an employer; the state as a consumer and a buyer; the state as a partner; the state as an institutional investor; the state as a participant in international relations. The most significant results have been achieved by those EU Member States that use the systemic approach to CSR development. In these countries, responsible state structures have been formed that coordinate work in all areas. The approach to the choice of instruments is individual and is selected taking into account the priorities of the country’s socio-economic development and the importance of economic, environmental, and social aspects. An example of Great Britain, France, Belgium, Estonia, and Spain shows the possibility of successful CSR development.Документ Certain aspects of interaction between the state and civil law in CIS countries(Rushing Water Publishers Ltd., 2019) Цуркан-Сайфуліна, Юлія Василівна; Цуркан-Сайфуліна, Ю. В.; Цуркан-Сайфулина, Юлия Васильевна; Tsurkan-Saifulina, Yuliia V.; Вітман, Костянтин Миколайович; Вітман, К. М.; Витман, Константин Николаевич; Vitman, Kostiantyn M.; Колодін, Денис Олексійович; Колодін, Д. О.; Колодин, Денис Алексеевич; Kolodin, Denys O.Today, globalization processes are increasingly entering people’s lives and condition the continuous development of society as a fundamental principle of modern progress. Globalization, as an association based on global guidelines and the introduction of advanced technologies, is one of the main factors influencing the change in understanding of the essence of the state and civil law, their interconnection and interdependence. In the framework of the article, the author has analysed the influence of the state policy of the CIS countries on the national civil law of the studied states; features of state law-making and formal certainty, the general obligation of national civil law in the CIS countries have been revealed; the influence of the state on the implementation of civil law has been determined, and vectors for reforming national civil law in the CIS countries have been established in the context of its interaction with the state. As a result of the study, it has been established that the state has the opportunity not only to interact with civil law, but also to actively influence its content, and to protect the right from violations; the characteristic features of the influence of the political course on the national civil law of the CIS countries have been determined; it has been stated that the most significant influence of the state on civil law is made directly in the field of law-making and law enforcement; the author’s definition of the concept “model law-making in the field of civil law in the CIS” has been proposed; it has been argued that it is very advisable to build a scientifically sound, effective and comprehensive legal policy of the CIS member states.Документ Відеоблоги як інноваційний засіб політичної комунікації.(ВД "Гельветика", 2021) Вітман, К. М.; Кормич, А. І.; Vitman, K. M.; Kormych, A. I.Стаття присвячена актуальній проблемі політичної дійсності, бо сучасна світова та національна практика переконливо доводять, що інформаційно-комунікаційний чинник відіграє важливу роль у всіх без винятку суспільних трансформаціях. Тому розробка політичних стратегій та вибір форм по літичної тактики напряму залежать від ефективності політичної комунікації. Своєю чергою результа тивність комунікації зумовлена спроможністю суб’єктів політики застосовувати технологічні новації, які надають їм переваги в інтеграції людського потенціалу навколо вибраної мети, забезпечують ви значення пріоритетних цілей тощо. Щоб виконувати такі функції, технологічні підходи мають бути адекватними суспільним можливостям і відповідати вимогам часу. Цифрова епоха змінює формат спілкування, переміщує його у віртуальний простір, робить більш оперативним та масовим. З актив ним впровадженням Інтернет-технологій дістав розвитку і такий засіб комунікації, як блогосфера. У цій статті проаналізовано вплив саме «відеоблогів» на політичне і суспільне життя. Функціонування політичних Інтернет-комунікацій в українському суспільстві стало джерелом формування масової прямої демократії, що сприяє подоланню кризи формальної демократії, яка проявляється в її тради ційних інститутах. Нині ми є свідками зростання суспільного статусу популярних блогерів, які стають неформальними соціальними і політичними лідерами і виражають думки і настрої широких верств. Виокремлено переваги та недоліки цього виду політичної комунікації. Акцентовано на тому, що лі дер думки – блогер, має не просто демонструвати абстрактну політичну позицію, а й брати участь у політичному житті суспільства. Розвиток блогів призвів до того, що вони можуть використовуватись для пропаганди політичних ідей, контрпропаганди, для комерційних цілей, включаючи збір коштів на виборчу кампанію. Широкий спектр можливостей зумовлює потребу використання блогінгу для презентації конкретних інтересів у політиці та критики політичних опонентів.Документ Public administration of economic development in the context of the institutional theory(Baltija Publishing, 2018) Дудченко, Валентина Віталіївна; Дудченко, В. В.; Дудченко, Валентина Витальевна; Dudchenko, Valentyna V.; Dudchenko, Valentina V.; Вітман, Костянтин Миколайович; Вітман, К. М.; Витман, Константин Николаевич; Vitman, Kostiantyn M.; Vitman, KonstantinOne of the priorities of socio-economic reform in Ukraine is the modernization of the structure of the national economy and its growth. An effective structure of the economy, which will correspond to a socially oriented model of economic growth and will be based on the use of both the country’s competitive advantages in the global division of labour and the economic benefits of cooperation, will guarantee the independence of any country and will be the key to its dynamic development. The development of economic theory is due to the emergence of fundamentally new ideas, sustainable accumulation of knowledge, intellectual and meaningful updating of established concepts and theories, the formation of new scientific schools. A new paradigm of economic theory should explain the real processes in real economies, which operate on the principles of complex systems of synergistic nature and the theory of nonlinear dynamics. There is a process of theoretical polystructuredness both of mainstream and heterodoxy. An important task is to form an interdisciplinary dialogue between economists and scientists, which stipulates the relevance of the research topic. The subject of the study is the theoretical and methodological foundations and approaches to state management of economic development in the context of the institutional theory. The purpose of the study is to determine the role and influence of public administration of the development of the economy in the context of institutional theory and to develop strategic goals of the state’s innovation policy. Methodology. Directions of correlation of the system of economic development of the country and the potential of the state development with the historical preconditions for the emergence and development of the institutional doctrine of economic theory are investigated. Based on the revealed interrelations, the necessity of using instruments of institutionalism for studying the economic development system is substantiated. The state, in all available ways, should encourage economic actors to develop and implement innovations, thereby creating favourable conditions for innovative and technological development of production, saturation of the domestic market with highly competitive goods and services, which, in turn, will strengthen export potential, fill the budgets of all levels, increase incomes of business entities, reduce unemployment and improve working conditions, increase social security of the population, and also strengthen the positive image of public administration and local self-government bodies. That is, the socio-economic development of the country depends directly on the innovation-technological potential and on the efficiency of public administration in its development at all levels of the economy. Conclusions. The author generalizes the theoretical and methodological foundations of the country’s development in the context of the institutional theory: the system of economic development of the state has a set of direct and indirect links with the historical background of the emergence and development of an institutional doctrine of economic theory; the revealed directions of correlation contribute to the formation of a scientific and methodological basis for further study of economic development and economic potential of a country (state) in the context of the institutional doctrine of economic theory in its relation to the public administration theory; the economic development of a country (state) depends on the institutional environment, in which it operates, and is both an object of its influence and a subject that determines its transformation. The author investigates the theoretical principles of state regulation of innovative and technological development of the country’s economy. The existing strategies and programs of innovative development and innovation activity in Ukraine are explored. The state of innovation and technology of the national economy and the potential of key sectors of the economy in terms of innovative development are analysed.Документ Justification of the Subject of Cognition Problem in Modern Social and Legal Sciences Methodology(ASERS Publishing, 2018) Дудченко, Валентина Віталіївна; Дудченко, В. В.; Дудченко, Валентина Витальевна; Dudchenko, Valentyna V.; Dudchenko, Valentina V.; Цуркан-Сайфуліна, Юлія Василівна; Цуркан-Сайфуліна, Ю. В.; Цуркан-Сайфулина, Юлия Васильевна; Tsurkan-Saifulina, Yuliia V.; Вітман, Костянтин Миколайович; Вітман, К. М.; Витман, Константин Николаевич; Vitman, Kostiantyn M.The article is devoted to the study of the essential characteristics of the subject of cognition. The process of cognition, being one of the oldest issues in the history of humankind, has always been and remains highly relevant today. This is due to the irrepressible desire of a person to know the world around her/him and herself/himself. If the study of the surrounding world is basically the prerogative of the natural sciences, then self-cognition is the object of study in the humanities. The process of cognitive activity is considered by a number of the humanities and social sciences: philosophy (in a generalized sense), history, psychology, pedagogy, sociology, etc., but it begins to occupy a separate place in the philosophy of law. Modern human needs to know the measure, opportunity, freedom and responsibility of the process of cognition. In the article, from the point of view of critical realism, the current state of the methodology of cognition is analyzed and the necessary tendencies in changing the worldview and defining the new methodology of the humanities are substantiated. The experience of the post-Soviet countries with dogmatic ideology and destructive methodology was used as an illustrative material. It has been established that only a free-thinking subject and a methodology developed on the principles of the supremacy of spiritual values can improve the reverent approach to the person and the world as a whole and come closer to the cognition of absolute truth.Документ Перспективи впровадження угорської національно-територіальної автономії в Україні(Одеса : Видавничий дім «Гельветика», 2021) Вітман, Костянтин МиколайовичДокумент Етнонаціональна політика постсоціалістичних країн: моделі, особливості, проблеми : навчально-методичний посібник(Одеса : Фенікс, 2020) Вітман, Костянтин Миколайович; Вітман, К. М.; Витман, Константин Николаевич; Vitman, Kostiantyn M.; Краснопольська, Тетяна Миколаївна; Краснопольська , Т. М.; Краснопольская, Татьяна Николаевна; Krasnopolska, Тetiana М.Навчально-методичний посібник призначений для надання допомоги студентам, які вивчають дисципліну «Етнонаціональна політика постсоціалістичних країн: моделі, особливості, проблеми». У навчально-методичному посібнику викладено зміст навчальної дисципліни за темами лекцій та практичних занять, практичні завдання з курсу, перелік тем для самостійної роботи, питання для перевірки знань з навчальної дисципліни, перелік тем рефератів та список рекомендованої літератури. Навчально-методичний посібник підготовлено відповідно до освітньо-професійної програми вищої освіти за спеціальністю 281 «Публічне управління та адміністрування», а також рекомендовано використовувати у навчальній роботі при підготовці фахівців за другим (магістерським) рівнем вищої освіти.Документ Державне регулювання міжнаціональних відносин : навчально-методичний посібник(Одеса : Фенікс, 2021) Вітман, Костянтин Миколайович; Вітман, К. М.; Витман, Константин Николаевич; Vitman, Kostiantyn M.; Краснопольська, Тетяна Миколаївна; Краснопольська , Т. М.; Краснопольская, Татьяна Николаевна; Krasnopolska, Тetiana М.Навчально-методичний посібник призначений для надання допомоги здобувачам вищої освіти, які вивчають дисципліну «Державне регулювання міжнаціональних відносин». У навчально-методичному посібнику викладено зміст навчальної дисципліни за темами лекцій та практичних занять, практичні завдання з курсу, перелік тем для самостійної роботи, питання для перевірки знань з навчальної дисципліни, перелік тем рефератів та список рекомендованої літератури. Навчально-методичний посібник підготовлено відповідно до освітньо-професійної програми вищої освіти за спеціальністю 281 «Публічне управління та адміністрування», а також рекомендовано використовувати у навчальній роботі при підготовці фахівців за другим (магістерським) рівнем вищої освіти.Документ Сучасні тенденції етнополітичних процесів : навчально-методичний посібник для здобувачів третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти(Одеса : Фенікс, 2021) Вітман, Костянтин Миколайович; Вітман, К. М.; Vitman, Kostiantyn M.; Завгородня, Юлія Володимирівна; Завгородня, Ю. В.; Zavhorodnia, Yuliia V.Навчально-методичний посібник призначений для надання допомоги здобувачам, які вивчають дисципліну «Сучасні тенденції етнополітичних процесів». У навчально-методичному посібнику викладено зміст навчальної дисципліни: теми лекцій та практичних занять, практичні завдання з курсу, перелік тем для самостійної роботи, питання для перевірки знань з навчальної дисципліни, перелік тем рефератів та список рекомендованої літератури. Навчально-методичний посібник підготовлено відповідно до освітньо-професійної програми вищої освіти в галузі знань 05 «Соціальні та поведінкові науки» (за спеціальністю 052 «Політологія»), а також рекомендовано використовувати у навчальній роботі при підготовці фахівців за третім (освітньо-науковим) рівнем вищої освіти.Документ Назва «Республіка Північна Македонія» як результат етнополітичного компромісу з Грецією(Одеса: Фенікс, 2019) Вітман, Костянтин Миколайович; Вітман, К. М.; Витман, Константин Николаевич; Vitman, Kostiantyn M.Досліджено суть, історичні передумови, етнополітичні наслідки та геополітичний контекст 27-річного конфлікту між Грецією та Македонією з приводу назви останньої. Аналізуючи політико-правову природу інституту офіційної назви держави, автор підкреслює роль, яку відіграла назва країни «Македонія» як атрибут державності, суверенітету, незалежності та конституювання македонської нації. Лише євроатлантична інтеграція як змусила Македонію піти на етнополітичний компроміс і додати географічне уточнення до офіційної назви, щоб вирішити конфлікт з Грецією, яка блокувала приєднання Македонії до НАТО і ЄС.Документ Кіпрський етнополітичний конфлікт: витоки та сучасний етап врегулювання(Одеса: Фенікс, 2018) Вітман, Костянтин Миколайвич; Вітман, К. М.; Витман, Константин Николаевич; Vitman, Kostiantyn M.Кіпрський конфлікт досліджується як приклад замороженого етнополітичного конфлікту, що призвів до дезінтеграції цієї острівної держави, складові якої не можуть об’єднатися впродовж багатьох десятиліть, незважаючи на внутрішні та міжнародні зусилля. Аналізуються його етнічні, історичні та політичні витоки. Автор доходить висновку, що головні перешкоди інтеграції Кіпру лежать більше у зовнішній, ніж внутрішньокіпрській площині. Намагання Туреччини, Греції та Великобританії зберегти контроль над цією частиною Середземномор’я призвели до порушення етнічного балансу, загострення міжетнічних суперечностей на острові та переведення їх у політичну та зовнішньополітичну площину. Пропонується починати об’єднання Кіпру не з нейтралізації конфліктогенної дії етнічного фактора, а з руйнування багаторівневої структури конфлікту шляхом виведення з нього зовнішніх учасників, насамперед Туреччини та Греції, враховуючи, що ЄС має достатньо важелів для нейтралізації претензій сусідніх держав на острів, які підігрівають градус напруги конфлікту.Документ Сецесія Каталонії як невдала спроба дезінтеграції Іспанії(Одеса: Фенікс, 2017) Вітман, Костянтин Миколайович; Вітман, К. М.; Витман, Константин Николаевич; Vitman, Kostiantyn M.В статті досліджуються передісторія, основі причини, хід відокремлення Каталонії від Іспанії в загальному контексті дезінтеграційних тенденцій в європейському просторі. Особлива увага приділяється міжнародноправовим, правовим та політичним механізмам, застосування яких обома сторонами супроводжувало спробу виходу регіону зі складу Іспанії. В ході аналізу запропоновано авторське бачення головних причин невдалої сецесії Каталонії, які полягають в 1) несформованості каталонської нації; 2) відсутності міжнародної підтримки Каталонії; 3) політиці стримування Євросоюзом дезінтеграційних тенденцій всередині країн-членів; 4) демократичному політичному режимі Іспанії, що не передбачає утисків етнокультурних, мовних прав етноспільнот.Документ Конфлікт у Північній Ірландії як приклад деструктивного етнополітичного процесу та загроза його відновлення після Brexit(Одеса : Гельветика, 2020) Вітман, Костянтин Миколайович; Витман, Константин Николаевич; Витман, К. М.; Vitman, Kostiantyn M.Документ Протидія проявам дезінтеграційних тенденцій (на прикладі процесу виходу Шотландії зі складу Великої Британії)(Одеса : Видавничий дім «Гельветика», 2018) Вітман, Костянтин Миколайович; Витман, Константин Николаевич; Vitman, Kostiantyn M.Документ Глокалізація як глобальна модель сучасних етнополітичних процесів(Одеса : Юридична література, 2016-05-20) Вітман, Костянтин Миколайович; Витман, Константин Николаевич; Vitman, Konstantin M.Документ Деконсолідація поліетнічного суспільства як виклик етнополітичній безпеці України(Одеса : Фенікс, 2014) Вітман, К. М.; Витман, К. М.; Vitman, K. M.Автор статті вважає, що попри труднощі, пов’язані з консолідацією поліетнічних суспільств, розколотих за ознакою етнічної, мовної, культурної, цивілі- заційної належності, демократичних альтернатив консолідації немає. Етнополітичний розкол, деконсолідація поліетнічного суспільства- перетворюється на головний виклик етнополітичній безпеці України. Задля його подолання Україна потребує якнайшвидшого напрацювання політики консолідації як невід’ємного елементу етнонаціональної політики держави.