Іванова Оксана Станіславівна

Постійний URI для цього зібрання

Переглянути

Нові надходження

Зараз відображається 1 - 10 з 10
  • Документ
    Вплив глобалізації на структуру, зміст і роль вищої освіти
    (2024) Іванова, Оксана Станіславівна; Іванова, О. С.; Ivanova, Oksana S.; Прудченко, Інна; Лапшин, Сергій
    Глобалізація поступово змінює парадигму вищої освіти, її структуру, зміст та призначення. Одним із найбільших глобалізаційних впливів на розвиток освіти в України є військова активність по всьому світі і зокрема російсько-українська війна. Для відновлення української економіки після війни потрібні кваліфіковані спеціалісти, які завдяки отриманій освіті, знанням та досвіду зможуть наполегливо працювати над відбудовою та подальшим конкурентним розвитком країни. Актуальність дослідження полягає в тому, що глобалізація вимагає від вищої освіти не лише адаптації до зовнішніх змін, але й активної ролі у формуванні нової глобальної економічної, соціальної та культурної реальності. Заклади вищої освіти мають стати центрами інновацій та розвитку відповідно до потреб сучасного глобалізованого світу.
  • Документ
    Лін-технології як імперативи елітарної освіти
    (2022) Іванова, Оксана Станіславівна; Іванова, О. С.; Ivanova, Oksana S.; Єрмакова, Світлана Станіславівна
    The article proposes to consider the possibilities of lean production technologies (lin-technologies) in educational organizations. The authors conclude that the use of lean production can achieve high results in solving a number of important tasks and provide a favorable innovation environment for the creation and implementation of innovative projects that are a priority in modern education.
  • Документ
    Філософія освіти в умовах цифрової трансформації суспільного життя
    (2024) Іванова, Оксана Станіславівна; Іванова, О. С.; Ivanova, Oksana S.; Сторожик, Марина
    Стаття присвячена дослідженню взаємозв'язку між філософією освіти та сучасними технологічними змінами в суспільстві. Актуальність дослідження визначається стрімкістю цифрової трансформації, що перетворює освітній ландшафт та вимагає переосмислення підходів до навчання.Мета статті полягає в розробленні рекомендацій, спрямованих на подолання проблем, які гальмують трансформацію освіти в Україні в умовах активної цифрової трансформації суспільного життя.Для досягнення мети в процесі дослідження було виконано низку завдань: розглянуто сутність і зміст філософії освіти; визначено основні акценти нової філософії освіти, такі як створення інноваційного, орієнтованого на технології навчального середовища, спрямованість на глибоку цифрову трансформацію; проаналізовано основні технології та розробки, які визначають цифрову трансформацію в освіті; висвітлено сучасні виклики цифрової трансформації у сфері освіти; на основі отриманих результатів висунуто рекомендації щодо подолання таких викликів. В процесі дослідження використано загальнонаукові методи пізнання: індукції та дедукції, аналізу та синтезу, асоціації та аналогії.За результатами дослідження встановлено, що революційний розвиток інноваційних технологій поставив під сумнів усталені принципи сучасної освіти. Отже, необхідна зміна парадигми у філософії освіти, яка має зосередитися на створенні інноваційного, технологічно орієнтованого навчального середовища та стратегічно узгоджуватися з комплексною цифровою трансформацією. Однак темпи цифрової трансформації в системі освіти України є досить повільними, що зумовлено нерівністю доступу до цифрових технологій, недостатньою цифровою грамотністю, відсутністю якісного та релевантного контенту і ресурсів, нестабільним та дорогим підключенням до Інтернету в окремих регіонах, а також недостатньою увагою до кібербезпеки. Вирішення цих проблем потребує значних інвестицій у розбудову цифрової інфраструктури, надання потужної підтримки освітянам в опануванні та використанні цифрових технологій, розробці та впровадженні високоякісного цифрового контенту для освітніх програм, а також створення механізмів для покращення його доступності. Крім того, необхідно запровадити надійні заходи для захисту закладів освіти від потенційних кіберзагроз.Практичне значення дослідження полягає в можливості застосування отриманих результатів для розробки та впровадження стратегій цифрової трансформації в освітній сектор України. The article is devoted to the study of the relationship between the philosophy of education and modern technological changes in society. The relevance of the study is determined by the rapidity of digital transformation, which transforms the educational landscape and requires rethinking approaches to learning. The purpose of the article is to develop recommendations aimed at overcoming the problems that hinder the transformation of education in Ukraine in the context of active digital transformation of public life. To achieve this goal, the study performed a number of tasks: the essence and content of the philosophy of education are considered; the main emphases of the new philosophy of education are identified, such as the creation of an innovative, technology-oriented learning environment, focus on deep digital transformation; the main technologies and developments that determine digital transformation in education are analyzed; the current challenges of digital transformation in education are highlighted; based on the results obtained, recommendations are put forward to overcome such challenges. The study used general scientific methods of cognition: induction and deduction, analysis and synthesis, association and analogy. The study found that the revolutionary development of innovative technologies has called into question the established principles of modern education. Therefore, a paradigm shift in the philosophy of education is needed, which should focus on creating an innovative, technology-oriented learning environment and be strategically aligned with comprehensive digital transformation. However, the pace of digital transformation in Ukraine's education system is rather slow, due to unequal access to digital technologies, insufficient digital literacy, lack of quality and relevant content and resources, unstable and expensive Internet connections in some regions, and insufficient attention to cybersecurity. Addressing these challenges requires significant investments in building digital infrastructure, providing strong support to educators in mastering and using digital technologies, developing and implementing high-quality digital content for educational programs, and creating mechanisms to improve its accessibility. In addition, it is necessary to introduce reliable measures to protect educational institutions from potential cyber threats. The practical significance of the study lies in the possibility of applying the results obtained to the development and implementation of digital transformation strategies in the educational sector of Ukraine.
  • Документ
    Элитарные ориентации профессионального самоопределения в образовательной среде
    (2019) Іванова, Оксана Станіславівна; Іванова, О. С.; Ivanova, Oksana S.; Єрмакова, Світлана Станіславівна
    The paper deals with topical issues of vocational guidance for young people, specifies innovative forms of vocational orientation in the educational environment. The active character of the subject of professional self-determination is emphasized, the psychological and pedagogical conditions of the formation of such activity are highlighted. Special attention is paid to the active position of the higher education institution and its teachers. The effectiveness of vocational guidance work is summarized in the context of the introduction of scientifically based approaches to professional agitation. Presents examples of campaign activities in the educational environment used in the study. У статті розглянуто актуальні питання професійної орієнтації молоді, визначено інноваційні форми професійної орієнтації в освітньому середовищі. Підкреслено активний характер суб’єкта професійного самовизначення, висвітлено психолого-педагогічні умови формування такої діяльності. Особлива увага приділяється активній позиції вищого навчального закладу та його викладачів. Узагальнено результативність профорієнтаційної роботи в контексті впровадження науково обґрунтованих підходів до професійної агітації. Наведено приклади агітаційної діяльності в освітньому середовищі, використаному в дослідженні.
  • Документ
    Академічна доброчесність як запорука забезпечення якості освіти
    (2022) Іванова, Оксана Станіславівна; Іванова, О. С.; Ivanova, Oksana S.; Горицька, Олена Вікторівна; Шаповалова, Тетяна Григорівна; Horytska, Olena Viktorivna; Shapovalova, Tetyana Hryhorivna
    Стаття присвячена оцінюванню значення академічної доброчесності як запоруки забезпечення якості освіти. Мета статті – розробити практичний інструментарій удосконалення забезпечення академічної доброчесності у закладах вищої освіти з метою підвищення якості навчання. Актуальність дослідження обумовлена низьким рівнем якості освіти та високим рівнем академічної недоброчесності закладів вищої освіти України у порівнянні з іншими країнами. В процесі дослідження використані методи загальнонаукового пізнання. Зокрема, аналіз літератури дозволив вивчити підходи до визначення суті академічної доброчесності та визначити ключові проблеми, з якими стикаються заклади вищої освіти в контексті академічної доброчесності. Синтезування та групування інформації дозволило провести класифікацію порушень академічної доброчесності, визначити відповідальних сторін, а також виокремити три рівні впливу на удосконалення академічної доброчесності. Використання методів індукції та дедукції в результаті дозволили визначити ключові проблеми та знайти напрями їх вирішення. Результати дослідження відображають критичний огляд сутності академічної доброчесності. В роботі визначені основні види порушень академічної доброчесності, до яких віднесено: плагіат, списування, фабрикування, корупція та необ’єктивне оцінювання. Визначені основні відповідальні сторони, що повинні забезпечувати академічну доброчесність, до яких віднесено викладачів, апарат управління закладу вищої освіти та студентів. В статті розглянуто заходи відповідальності за порушення академічної доброчесності. Також відображені напрями щодо покращення академічної доброчесності на рівні викладача, техніко-технологічного оснащення та студента. Запропоновані напрями удосконалення техніко-технологічного оснащення, що дозволить реалізувати на практиці процеси реалізації академічної доброчесності.
  • Документ
    Парадигма вищої освіти в умовах війни та глобальних викликів ХХІ століття
    (2023) Іванова, Оксана Станіславівна; Іванова, О. С.; Ivanova, Oksana S.; Єрмакова, Світлана Станіславівна; Буренко, Марина Сергіївна
    У статті подано означення поняттям «парадигма», «освітня парадигма», «парадигма вищої освіти». Окреслено особливості парадигми вищої освіти для України з урахуванням існуючих умов. Також систематизовано чинники розвитку сучасних закладів вищої освіти в Україні та поділено їх на три рівні: глобальний, загальнодержавний та інституційний. Охарактеризовано концептуальні засади парадигми вищої освіти в умовах війни та глобальних викликів, а саме: інформатизація, формування професійної компетентності, технологічність, цифровізація, інноваційність, науковість, неперервність освітнього процесу, безпечність та стабільність, інтернаціоналізація та інтеграція, гуманізація. Доведено, що сучасна парадигма вищої освіти є інтегральною і включає такі компоненти: ключові цінності, критерії та функції, мотиви, норми, завдання та цілі, взаємодія викладача та студентів, стиль управління освітнім процесом, мотиваційно-смислові установки викладача, зміст освіти, форми й методи навчання, засоби навчання, контроль та оцінка, результат навчання.
  • Документ
    Освітня інтеграція крізь призму академічної мобільності студентів
    (2022) Іванова, Оксана Станіславівна; Іванова, О. С.; Ivanova, Oksana S.; Горицька Олена Вікторівна; Шаповалова Тетяна
    Дослідження присвячене особливостям освітньої інтеграції крізь призму академічної мобільності студентів. Програми академічної мобільності студентів є типовими для сучасної освіти, оскільки служать ефективним і продуктивним інструментом розвитку професійних компетенцій майбутніх фахівців, крім того, такі програми підвищують професійні навички наукового персоналу. На сьогодні невід'ємною частиною навчального процесу являється співпраця закладів вищої освіти з європейськими, зокрема, у сфері навчання, стажування, проходження практики, участі у наукових конференціях, участі в олімпіадах, конкурсах з основних дисциплін за кордоном. Тому до важливих факторів, які впливають на розвиток студента належить академічна мобільність, яка являється складовою європейської інтеграції України. Метою роботи є дослідження особливостей освітньої інтеграції крізь призму академічної мобільності студентів. Встановлено, що проблематика академічної мобільності студентів в межах інтернаціоналізації процесів вищої освіти та освітньої інтеграції інтенсивно досліджується науковцями. Визначено, що під академічною мобільністю розуміють можливість навчання та/або дослідження в іншому навчальному (дослідницькому) закладі в рамках індивідуальної освітньої (дослідницької) програми. З’ясовано, що основними ознаками мобільності студентів є наступні: «за вибором» – вимушена і добровільна; «за часом» – повна і часткова; «за територіальною ознакою» – мобільність всередині країни; мобільність за кордоном; мобільність у закладі вищої освіти; «за способом організації» – організована та індивідуальна; «за метою» – горизонтальна та вертикальна мобільність. Встановлено, що не всі країни в рівній мірі беруть участь в академічній мобільності студентів, тому виокремлюють країни-реципієнти та країни-донори. Визначено, що Україна не входить до загальновизнаних країн-реципієнтів, що пов’язано з довготривалою політичною та економічною нестабільністю і низьким рівнем життя. З’ясовано, що за останні роки міжнародна академічна мобільність стала все більш важливою частиною інтернаціоналізації вищої освіти, оскільки освіта є ключовим аспектом людського капіталу та якості життя населення. The research is devoted to the peculiarities of educational integration through the prism of academic mobility of students. Academic student mobility programs are typical of modern education, as they serve as an effective and productive tool for the development of professional competencies of future professionals, in addition, such programs increase the professional skills of research staff. Today, an integral part of the educational process is the cooperation of higher education institutions with European ones: training, internships, internships, participation in scientific conferences, participation in competitions, contests in major disciplines abroad. Therefore, one of the important factors influencing the student's development, his potential and real opportunities is academic mobility, which is a component of Ukraine's European integration. The aim of the work is to study the features of educational integration through the prism of academic mobility of students. It is established that the issue of academic mobility of students in the framework of internationalization of higher education and educational integration is intensively studied by scientists. It is determined that academic mobility is understood as the possibility of studying and / or research in another educational (research) institution within the framework of an individual educational (research) program. It is determined that the main features of student mobility are the following: "by choice" – forced and voluntary; "in time" – complete and partial; "on a territorial basis" – mobility within the country; mobility abroad; mobility in higher education; "by way of organization" – organized and individual; "on purpose" – horizontal and vertical mobility. It has been found that not all countries participate equally in the academic mobility of students, so there are recipient countries and donor countries. It has been determined that Ukraine is not one of the recognized recipient countries due to long-term political and economic instability and low living standards. It has been established that in recent years, international academic mobility has become an increasingly important part of the internationalization of higher education, as education is a key aspect of human capital and quality of life.
  • Документ
    Influence of the Neuro-Educational Environment on One’s Socialization under Total Digitalization
    (2023) Іванова, Оксана Станіславівна; Іванова, О. С.; Ivanova, Oksana S.; Yermakova, Svitlana; Horytska, Olena; Polishchuk, Valerii; Polukhtovych, Tetiana; Vivcharenko, Tetiana
    he institute of education is an instrument of advanced development, a means of forming a new shaping socio-cultural pattern, with its specific means of significant socialization potential in the conditions of rapid development of society's digitalization. Only education, in its present dimension - neuropedagogy, is able to conduct successful socialization of an individual by teaching her from the position of the laws of brain functioning; to intensify this process in the conditions of total digitalization in accordance with the laws of brain functioning. Intensive use of formal and informal education in the daily life of today's society and socialization of the population in the digital environment because of its activities in the virtual sphere create a wide space for the realization of opportunities. They are conditioned by the rapid dynamics of information flow as a global factor of modernity, generating both advantages and problems in the educational process, cognitive development, social adaptation of personality; formation of traditional ways of relations; changes in the neural architecture of the human brain in the long term; emergence of risks beyond the limits of the digital space. It was established how representatives of different generations, grouped into appropriate age focus groups and in the process of receiving formal and informal education, are socialized in the digital space. The paper reveals how the cognitive domain of personality changes under the influence of digitalization in the context of the respondents' stay in the educational environment. The specifics of socialization in the digital environment and the reasons for the preference of virtual form of communication were determined. The types of digital danger in the virtual environment were revealed.
  • Документ
    Особливості соціального розвитку наукових кадрів в цифрову еру
    (Одеса : Міжнародний гуманітарний університет, 2023) Іванова, О. С.; Іванова, Оксана Станіславівна
  • Документ
    Філософія психології: ноосферний розвиток інформаційного суспільства
    (Одеса : Міжнародний гуманітарний університет, 2023) Іванова, Оксана Станіславівна; Іванова, О. С.