Задерейко Олександр Владиславович
Постійний URI для цього зібрання
Переглянути
Нові надходження
Документ Основи комп’ютерної техніки : навчально-методичний посібник(Одеса, 2017) Трофименко, Олена Григорівна; Задерейко, Олександр Владиславович; Логінова, Наталія ІванівнаУ навчально-методичному посібнику розглянуто типову архітектуру комп’ютера, характеристики та призначення його апаратних складових, наведено класифікацію програмного забезпечення, проаналізовано засоби організації конфіденційності при роботі в інтернеті, роз’яснено засоби створення, редагування та форматування електронних документів, включаючи опрацювання не лише текстової інформації, а й створення і форматування інфографічних об’єктів. Містить завдання до п’ятнадцяти лабораторних та шести самостійних робіт, які виконуються у межах навчальної дисципліни «Основи комп’ютерної техніки». Подані завдання містять теоретичні відомості з детальним розглядом матеріалу.Документ Інтелектуальні моделі довіри та машинне навчання в боротьбі з шахрайством та загрозами безпеки даних(Харків : БННППІ ХНУ ім. В. Н. Каразіна, 2024) Задерейко, Олександр Владиславович; Задерейко, О. В.; Zadereiko, Oleksandr V.; Гура, Володимир Ігорович; Гура, В. І; Hura, Volodymyr I.Документ Основні технології сучасного 3D-друку(Харків : БННППІ ХНУ ім. В. Н. Каразіна, 2024) Задерейко, Олександр Владиславович; Задерейко, О. В.; Zadereiko, Oleksandr V.; Толокнов, Анатолій Арнольдович; Толокнов, А. А.; Toloknov, Anatolii A.3D-друк, або адитивне виробництво, за останні 30 років значно розвинувся, ставши важливим інструментом для створення об’єктів шляхом пошарового нарощування матеріалу. Існує кілька ключових технологій 3D-друку, які використовують різні підходи та матеріали, що робить процес гнучким і багатофункціональним. Серед основних технологій виділяють порошкові методи (лазерне спікання, плавка), фотополімеризацію (SLA, MJM), ламінування та екструзійні методи. Для 3D-друку використовують різноманітні матеріали, включаючи термопластики, металеві сплави, фотополімери та навіть їстівні матеріали. Вибір технології залежить від таких факторів, як вартість принтера, швидкість друку, собівартість об’єктів та доступність матеріалів. Основні методи адитивного виробництва включають екструзійний метод, дротяний метод, порошкові технології (лазерне спікання, плавка), струменеві методи та ламінування. Кожен метод має свої переваги та обмеження, що робить важливим правильний вибір технології відповідно до конкретних потреб. 3D-друк знайшов застосування у виготовленні прототипів, дрібносерійному виробництві та створенні індивідуалізованих продуктів. Розвиток технологій продовжується, що відкриває нові можливості для різних галузей промисловості.Документ Застосування мультимедійних технологій(Харків : БННППІ ХНУ ім. В. Н. Каразіна, 2024) Задерейко, Олександр Владиславович; Задерейко, О. В.; Zadereiko, Oleksandr V.; Оріхівська, О. Г.Мультимедійні технології стали невід'ємною частиною сучасного життя, значно впливаючи на різні сфери діяльності, включаючи банківську справу, промисловість, освіту та медицину. Вони спрощують виконання завдань, підвищують ефективність роботи та забезпечують зручний доступ до інформації. У банківській сфері мультимедійні технології використовуються для автоматизації процесів, таких як відбір персоналу через комп’ютеризовані співбесіди, що дозволяє оцінювати кандидатів у реальних ситуаціях. У промисловості мультимедійні системи застосовуються для навчання співробітників, наприклад, через інтерактивні відеокурси, що дозволяє підвищити кваліфікацію без відриву від роботи. У освіті мультимедійні технології роблять навчання більш наочним і ефективним, дозволяючи студентам вивчати складні процеси віртуально. У медицині вони використовуються для віртуальної хірургії, діагностики та консультацій на відстані, що підвищує якість медичних послуг. Мультимедійні технології є потужним інструментом для оптимізації процесів у різних галузях, і їх роль у сучасному суспільстві продовжує зростати.Документ Конспект лекцій з дисципліни «Мультимедійні системи» для здобувачів вищої освіти «Інформаційні технології»(Одеса : НУ «ОЮА», 2024) Задерейко, Олександр Владиславович; Оріхівська О. Г.Розглянуто основні технологічні і практичні аспекти використання мультимедійних технологій. Містить теоретичний матеріал, який може бути використано для виконання лабораторних та самостійних занять, які виконуються у комп’ютерному класі в межах навчальної дисципліни. Призначено для студентів з метою закріплення теоретичного матеріалу і підготовки до лабораторних та самостійних занять з дисципліни «Мультимедійні системи».Документ Конспект лекцій з дисципліни «3D моделювання» для здобувачів вищої освіти(Одеса : НУ «ОЮА», 2025) Задерейко, Олександр Владиславович; Толокнов, Анатолій АрнольдовичВ конспекті лекцій розглянуто основні технологічні і практичні аспекти використання мультимедійних технологій. Конспект лекцій містить теоретичний матеріал, який може бути використано для виконання лабораторних та самостійних занять, які виконуються у комп’ютерному класі в межах навчальної дисципліни. Конспект лекцій призначено для студентів з метою закріплення теоретичного матеріалу і підготовки до лабораторних та самостійних занять з дисципліни «3D моделювання».Документ Апаратний захист мережної інфраструктури з використанням NGFW мережевих екранів.(Одеса, 2024) Задерейко, О. В.Модель OSI (Open Systems Interconnection) є стандартом взаємодії між мережевими пристроями, що описує 7 рівнів абстракції. Кожен мережевий пристрій функціонує на своєму конкретному рівні абстракції. Міжмережевий екран (брандмауер, firewall) може виконувати функції свічу, маршрутизатора або навіть виступати як «віртуальний кабель» у мережевій топології. Однак на цей пристрій лягає додаткове навантаження, оскільки він повинен аналізувати вміст пакетів, що ускладнює його роботу. Глибина аналізу мережевих пакетів може варіюватися, і важливою відмінністю NGFW мережевих екранів є те, що здійснюється аналіз на рівні L7. Це визначає рівень деталізації перевірки та функціональність пристрою, де L7 брандмауери — пропускають IP-трафік і аналізують сегмент даних кожного IP-пакета. Вони здатні розпізнавати трафік на рівні прикладного програмного забезпечення L7, зокрема визначати, які файли передаються і в якому напрямку. Оскільки аналізується більше даних, правила L7 брандмауера мають значно більше критеріїв перевірки, таких як ім’я користувача, тип прикладного програмного забезпечення, категорія URL і стан програмного забезпечення на комп’ютері користувача. Цей вид брандмауера дозволяє повернути контроль за сучасним динамічним прикладним програмним забезпеченням, що працює по будь-якому порту. Тобто L7 міжмережевий екран у сучасних реаліях потрібен, якщо необхідно забезпечити високий рівень безпеки у мережі.Документ Векторна алгебра для розробки ігор(2024) Трофименко, Олена Григорівна; Задерейко, Олександр Владиславович; Баландіна, Наталія Миколаївна; Толокнов, Анатолій Арнольдович; Гусельніков, Ілля МихайловичСтаттю присвячено висвітленню питань важливості математичних навичок для розробки ігор. Cаме за допомогою математичного апарата в програмному коді реалізується побудова і відображення ігрових сцен, поведінки, руху і взаємодії ігрових персонажів відповідно до подій, ігрового оточення та правил гри. На практичних прикладах проаналізовано роль застосування векторної алгебри у розробці ігор з метою зацікавлення студентів ІТ-галузі у вивченні відповідних розділів вищої математики. Так, вектори в ігрових програмах часто використовують для опису фундаментальних властивостей ігрового персонажа: положення, швидкість руху, відстань між двома об’єктами тощо. Кожен об’єкт у грі має свої координати, які визначають його положення у віртуальному світі. Застосування векторної алгебри дозволяє програмістам точно визначити шлях, яким має рухатися персонаж чи то інший об’єкт, забезпечуючи при цьому плавність та реалістичність його руху. Розглянуто конкретні приклади фрагментів програмного коду мовою С# для ігрового середовища Unity 3D, які демонструють методи руху гравця у віртуальному просторі. Математичне моделювання поведінки гравця (ігрового об’єкта) у декартовій системі координат ігрового поля є неможливим без знання векторної алгебри та тригонометрії. Наведені приклади застосування елементів векторної алгебри є наочною демонстрацією актуальності та важливості математичних компетентностей для фахівців з GameDev. Математичні знання можуть допомогти розробникам програмного забезпечення розробляти високоякісні програмні продукти. Тому на етапі навчання викладачам математики важливо зацікавити студентів ІТ-галузі у вивченні відповідних розділів вищої математики. Ефективним на цьому шляху є надання інформації щодо доцільності і можливого практичного застосування відповідних математичних знань у сфері розробки програмного забезпечення на конкретних прикладах з підкресленням впливу математики на ІТ-кар’єру. The article highlights the importance of mathematical skills development among IT students for working with various software and Game Development (GameDev) in particular. It is the mathematical tools in the software code that realize the game scenes construction and displaying as well as the game characters’ behavior, movement and interaction correlated with events, game environment and rules. The objective of the article is to analyze the role of Vector Algebra application in the Game Development field using case studies to motivate IT students to take the appropriate sections of Higher Mathematics. In game programming vectors are often used to describe a game character’s fundamental characteristics: position, velocity, and distance between two objects. Each object in the game has its own coordinates which determine its position in the virtual world. The implementation of Vector Algebra allows programmers to accurately determine a character’s or object route ensuring the movement smoothness and realism. The specific examples of C# program code fragments for the Unity 3D game environment were considered to demonstrate the methods of the player’s movement in the virtual space. The results demonstrate that the mathematical modeling of the player’s or object behaviors on the playing field in the Cartesian coordinates is impossible without Vector Algebra and Trigonometry expertise. The given examples of Vector Algebra elements tailoring in curriculum are an evident demonstration of the relevance and importance of mathematical competences for Game Developers. Mathematical knowledge can be beneficial for Software Developers in designing high-quality products. IT students’ motivation supported by Math teachers has an influential effect on studying the relevant sections of Higher Mathematics. The introductory information about the case studies, expediency, further application of relevant mathematical knowledge and its impact on IT career in Software Development field might be rather effective.Документ Інтердисциплінарні підходи до аналізу складних систем: від теорії до практики(Одеса : Фенікс, 2024-06-26) Грезіна, Олена Миколаївна; Грезіна, О. М.; Hrezina, Olena M.; Задерейко, Олександр Владиславович; Задерейко, О. В.; Zadereiko, Oleksandr V.Документ Штучний інтелект у військових навчальних симуляторах(Одеса : Видавничий дім «Гельветика», 2024) Задерейко, О. В.; Zadereiko, Oleksandr V.; Трофименко, Олена Григорівна; Trofymenko, Olena H.; Dyka, Anastasiia I.; Логінова, Наталія Іванівна; Lohinova, Nataliia I.; Дика, Анастасія Іванівна; Struk, Nikita; Струк, НікітаНаразі симулятори на основі ШІ відіграють важливу роль у вдосконалені підготовки військовослужбовців і рятувальників, тренування операторів до керування безпілотними літальними та надводними апаратами. Впровадження штучного інтелекту (ШІ) в програмні тренувальні системи здатне суттєво оптимізувати військові навчальні програми, зробити їх ефективнішими та при цьому скоротити час і витрати, необхідні для навчання та набуття необхідних професійних навичок. Currently, AI-based simulators play an important role in improved training of soldiers and rescuers, training of operators to control unmanned aerial vehicles and surface vehicles. The implementation of artificial intelligence (AI) in software training systems can significantly optimize military training programs, make them more effective, and at the same time reduce the time and costs required for training and acquiring the necessary professional skills.Документ Комп’ютерна схемотехніка та архітектура комп’ютерів : навчальний посібник для підготовки здобувачів вищої освіти галузі знань 12 «Інформаційні технології»(Одеса : Фенікс ; НУ "ОЮА", 2024) Задерейко Олександр Владиславович; Трофименко Олена Григорівна; Логінова Наталія Іванівна; Чикунов Павло Олександрович; Гура Володимир Ігоревич; Грезіна Олена МиколаївнаВ навчальному посібнику розглянуто основні принципи схемотехнічної побудови складових персонального комп’ютера, які формують багаторівневу структурну організацію комп’ютерних систем. Навчальний посібник призначено для підготовки до лекційних занять і практичних робіт, які виконуються в рамках навчальної дисципліни, присвяченої вивченню фундаментальних основ комп’ютерної схемотехніки та архітектури комп’ютерів ІТ-спеціалістами.Документ Методичні вказівки до виконання лабораторних та самостійних робіт з дисципліни «Розробка ігрових вебзастосунків» для здобувачів вищої освіти галузі знань 12 «Інформаційні технології»(Одеса : НУ «ОЮА», 2024) Задерейко Олександр Владиславович; Гура Володимир Ігоревич; Толокнов Анатолій Арнольдович; Грезіна Олена МиколаївнаДисципліна «Розробка ігрових вебзастосунків» спрямована на підготовку фахівців, що володіють навичками роботи у сучасних ігрових вебплатформах. Вивчення дисципліни дозволяє поглибити знання принципів і засобів проєктування, розробки, тестування та підтримки веб орієнтованих комп’ютерних ігор. Розробка комп’ютерних ігор базується на вивченні мови програмування JavaScript у обсязі який є необхідним для створення простих вебігор. Також вивчаються елементи власного програмування веб ігор на основі HTML5 елемента canvas.Документ Методичні вказівки до виконання лабораторних та самостійних робіт з дисципліни «Розробка ігрових застосунків» для здобувачів вищої освіти галузі знань 12 «Інформаційні технології»(Одеса : НУ «ОЮА», 2024) Задерейко Олександр Владиславович; Гура Володимир Ігоревич; Толокнов Анатолій Арнольдович; Грезіна Олена МиколаївнаДисципліна «Розробка ігрових застосунків» дозволяє здобувачам освіти отримати теоретичні та практичні навички щодо розробки комп’ютерних ігор. Створити у здобувачів впорядковану систему знань про існуючі можливості різних підходів створення комп’ютерних ігор, їх типах, архітектури та їх складових частин. Дисципліна вивчається студентами академії за напрямом бакалаврської підготовки з галузі знань 12 «Інформаційні технології» у рамках вибіркового блоку дисциплін.Документ Реалізація системи керування Arduino-пристроєм через Bluetooth(Бахмут – Харків : ННППІ УІПА, 2024-05-15) Задерейко, Олександр Владиславович; Задерейко, О. В.; Zadereiko, Oleksandr V.; Усатенко Я. В.Документ Аналіз потенційних витоків персональних даних у веббраузерах(2024) Задерейко, Олександр Владиславович; Задерейко, О. В.; Zadereiko, Oleksandr V.; Трофименко Олена Григорівна; Трофименко О. Г.; Trofymenko Olena H.; Лобода Юлія Геннадіївна; Лобода Ю. Г.; Loboda Yuliia H.; Логінова Наталія Іванівна; Логінова Н. І.; Lohinova Nataliia I.; Прокоп Юлія Віталіївна; Prokop Yuliia V.; Прокоп Ю. В.Розповсюдження переважної кількості веббраузерів активно стимулюється за рахунок їх безоплатного використання. Це є звичайною практикою розробників веббраузерів, тому що вона надає їм великі можливості стосовно їх розповсюдження. Зворотною стороною цього процесу є не контрольований користувачем збір персональних даних розробниками веббраузерів. Зібрані дані автоматично передаються провідним ІТ-компаніям таким як Google, Microsoft, Cloudflare, які здійснюють збір, накопичення, обробку та монетизацію персональних даних користувачів в автоматизованому режимі. Фактично це призводить до того, що будь-який користувач веббраузера профілюється у сервісах провідних ІТ-компаній, які отримують повну інформацію про дії користувача в мережі Інтернет. Такий стан речей суперечить положенням статті 32 Конституції України, яка гарантує право людини на невтручання в її особисте життя, а також базовим положенням Закону України «Про захист персональних даних». У рамках дослідження виконано довготривалу фіксацію і подальший аналіз мережевого трафіка популярних в Україні веббраузерів Google Chrome, Microsoft Edge, Mozilla Firefox, Opera. Особливість виконаного дослідження полягала у тому, щоб отримати мережевий трафік який ініціюють саме веббраузери в активному стані впродовж тривалого часу. З метою підвищення достовірності дані про мережеві з’єднання веббраузерів були отримані за допомогою двох незалежних програмних інструментів для моніторингу трафіка на мережевому інтерфейсі пристрою комунікації. Виконаний аналіз мережевих з’єднань веббраузерів дозволив встановити наявність тісного зв’язку компаній-розробників безкоштовно розповсюджуваних веббраузерів і провідних ІТ-компаній, які монопольно контролюють дії користувачів в інтернет-просторі. Такий стан справ суперечить правовим нормам щодо забезпечення приватності користувачів веббраузерів у контексті використання їх персональних даних без їх відома та згоди. Запобігти цьому може використання мережевих екранів, які працюють на 3, 4 та 7 рівні моделі OSI стека TCP/IP. The distribution of the vast majority of web browsers is actively encouraged by their free use. This is a common practice of web browser developers, as it provides them with great opportunities for their distribution. The flip side of this process is the collection of personal data by web browser developers that the user does not control. The collected data is automatically transferred to leading IT companies such as Google, Microsoft, and Cloudflare, which collect, accumulate, process, and monetize the users’ data in an automated manner. This leads to the fact that any web browser user is profiled in the services of leading IT companies, which receive complete information about the user’s actions on the Internet. This state of affairs contradicts Article 32 of the Constitution of Ukraine, which guarantees the right to privacy and the basic provisions of the Law of Ukraine “On Personal Data Protection”. The study involved long-term recording and subsequent analysis of the network traffic of Ukraine’s most popular web browsers: Google Chrome, Microsoft Edge, Mozilla Firefox, and Opera. The peculiarity of the study was to obtain network traffic initiated by web browsers that have been active for a long time. To increase the reliability, the data on network connections of web browsers were obtained using two independent software tools for monitoring traffic on the network interface of a communication device. The analysis of network connections of web browsers made it possible to establish close ties between companies developing free web browsers and leading IT companies that monopolistically control the actions of users in the Internet space. This state of affairs contradicts the legal norms on ensuring the privacy of web browser users in the context of using their data without their knowledge and consent. This can be prevented using network screens operating at Layers 3, 4, and 7 of the TCP/IP stack OSI model.Документ Конспект лекцій з дисципліни «Технології анімації та рендерингу» для здобувачів вищої освіти галузі знань 12 «Інформаційні технології»(Одеса : Нац. ун-т «Одес. юрид. акад.», 2023) Задерейко, О. В.; Толокнов, А. А.Розглянуто основні технічні і програмні аспекти використання сучасних технологій анімації та рендерингу об’єктів різної складності. Містить теоретичний матеріал, який може бути використано для виконання лабораторних та самостійних занять, які виконуються у комп’ютерному класі в межах навчальної дисципліни. Призначено для студентів з метою закріплення теоретичного матеріалу і підготовки до лабораторних та самостійних занять з дисципліни «Технології анімації та рендерингу».Документ Методичні вказівки до виконання курсової роботи з дисципліни «Комп‘ютерна схемотехніка та архітектура комп‘ютерів» для здобувачів вищої освіти галузі знань 12 «Інформаційні технології»(Одеса : Нац. ун-т «Одес. юрид. акад.», 2023) Задерейко, О. В.; Шаповалов, Г. В.Документ Конспект лекцій з дисципліни «Мультимедійні системи» для здобувачів вищої освіти галузі знань 12 «Інформаційні технології»(Одеса : НУ «ОЮА», 2023) Задерейко, Олександр ВладиславовичРозглянуто основні технологічні і практичні аспекти використання мультимедійних технологій. Містить теоретичний матеріал, який може бути використано для виконання лабораторних та самостійних занять, які виконуються у комп’ютерному класі в межах навчальної дисципліни. Призначено для студентів з метою закріплення теоретичного матеріалу і підготовки до лабораторних та самостійних занять з дисципліни «Мультимедійні системи»Документ GEOINT: можливості геопросторової розвідки(Одеса, 2023) Задерейко, О. В.; Долінко, К.Завданням геопросторової розвідки є отримання інформації, а також її оцінка та візуалізація географічно локалізованих процесів з використанням фото- або відеоконтенту, який дозволяє здійснювати його прив’язку до геопросторових даних.Документ Використання технологій віртуальної реальності в різних сферах діяльності(Одеса, 2023) Задерейко, Олександр Владиславович; Толокнов, Анатолій Арнольдович; Черненко, ОлександраВ умовах сьогодення технології віртуальної реальності користуються великим попитом в різних сферах людської діяльності. Технології віртуальної реальності стають все більш поширеними у різних сферах професійної діяльності людини. Вони використовуються з метою розвитку пізнавальних процесів, здатностей та здібностей особистості, та як інструмент наочної дистанційної презентації та практичної демонстрації об’єктів, керування та спостереження за ними, трансляції далеких від людини подій та місць, планування подорожей та підготовки майбутніх фахівців.