Баландіна Наталя Миколаївна

Постійний URI для цього зібрання

Переглянути

Нові надходження

Зараз відображається 1 - 8 з 8
  • Документ
    Математичні основи криптографії : методичні вказівки (для бакалаврів галузі знань 12 «Інформаційні технології», спеціальності 125 «Кібербезпека та захист інформації» факультету кібербезпеки та інформаційних технологій)
    (Одеса : Національний університет "Одеська юридична академія", 2024) Ахмаметьева Г. В.; Баландіна Н. М.; Ахмаметьєва Ганна Валеріївна; Akhmametieva Hanna V.; Баландіна Наталя Миколаївна; Balandina Natalia M.
    Методичні вказівки з курсу «Математичні основи криптографії» розроблено відповідно до навчального плану, вони складаються з навчальної програми курсу, методичних рекомендацій із проведення практичних занять, питань для самоконтролю, завдань для самостійної роботи, переліку рекомендованих джерел. Вивчення дисципліни «Математичні основи криптографії» допоможе студентам розвинути навички застосування методів та засобів математичних основ криптографії та криптографічного аналізу, що застосовуються до захисту інформації в інформаційних системах. Матеріали призначені для здобувачів факультету кібербезпеки та інформаційних технологій Національного університету «Одеська юридична академія», які навчаються за спеціальністю 125 «Кібербезпека та захист інформації».
  • Документ
    Векторна алгебра для розробки ігор
    (2024) Трофименко, Олена Григорівна; Задерейко, Олександр Владиславович; Баландіна, Наталія Миколаївна; Толокнов, Анатолій Арнольдович; Гусельніков, Ілля Михайлович
    Статтю присвячено висвітленню питань важливості математичних навичок для розробки ігор. Cаме за допомогою математичного апарата в програмному коді реалізується побудова і відображення ігрових сцен, поведінки, руху і взаємодії ігрових персонажів відповідно до подій, ігрового оточення та правил гри. На практичних прикладах проаналізовано роль застосування векторної алгебри у розробці ігор з метою зацікавлення студентів ІТ-галузі у вивченні відповідних розділів вищої математики. Так, вектори в ігрових програмах часто використовують для опису фундаментальних властивостей ігрового персонажа: положення, швидкість руху, відстань між двома об’єктами тощо. Кожен об’єкт у грі має свої координати, які визначають його положення у віртуальному світі. Застосування векторної алгебри дозволяє програмістам точно визначити шлях, яким має рухатися персонаж чи то інший об’єкт, забезпечуючи при цьому плавність та реалістичність його руху. Розглянуто конкретні приклади фрагментів програмного коду мовою С# для ігрового середовища Unity 3D, які демонструють методи руху гравця у віртуальному просторі. Математичне моделювання поведінки гравця (ігрового об’єкта) у декартовій системі координат ігрового поля є неможливим без знання векторної алгебри та тригонометрії. Наведені приклади застосування елементів векторної алгебри є наочною демонстрацією актуальності та важливості математичних компетентностей для фахівців з GameDev. Математичні знання можуть допомогти розробникам програмного забезпечення розробляти високоякісні програмні продукти. Тому на етапі навчання викладачам математики важливо зацікавити студентів ІТ-галузі у вивченні відповідних розділів вищої математики. Ефективним на цьому шляху є надання інформації щодо доцільності і можливого практичного застосування відповідних математичних знань у сфері розробки програмного забезпечення на конкретних прикладах з підкресленням впливу математики на ІТ-кар’єру. The article highlights the importance of mathematical skills development among IT students for working with various software and Game Development (GameDev) in particular. It is the mathematical tools in the software code that realize the game scenes construction and displaying as well as the game characters’ behavior, movement and interaction correlated with events, game environment and rules. The objective of the article is to analyze the role of Vector Algebra application in the Game Development field using case studies to motivate IT students to take the appropriate sections of Higher Mathematics. In game programming vectors are often used to describe a game character’s fundamental characteristics: position, velocity, and distance between two objects. Each object in the game has its own coordinates which determine its position in the virtual world. The implementation of Vector Algebra allows programmers to accurately determine a character’s or object route ensuring the movement smoothness and realism. The specific examples of C# program code fragments for the Unity 3D game environment were considered to demonstrate the methods of the player’s movement in the virtual space. The results demonstrate that the mathematical modeling of the player’s or object behaviors on the playing field in the Cartesian coordinates is impossible without Vector Algebra and Trigonometry expertise. The given examples of Vector Algebra elements tailoring in curriculum are an evident demonstration of the relevance and importance of mathematical competences for Game Developers. Mathematical knowledge can be beneficial for Software Developers in designing high-quality products. IT students’ motivation supported by Math teachers has an influential effect on studying the relevant sections of Higher Mathematics. The introductory information about the case studies, expediency, further application of relevant mathematical knowledge and its impact on IT career in Software Development field might be rather effective.
  • Документ
    Підхід до моделювання поведінкових проявів у соціальному інжинірингу в інтересах захисту інформації
    (2020) Слатвінська, Валерія Микoлaївна; Слатвінська, В. М.; Василенко, Микола Дмитрович; Василенко, М. Д.; Баландіна, Наталя Миколаївна; Баландіна, Н. М.; Сисоєнко, С. В.
    Стаття покликана стимулювати інтерес до особливостей підходів до моделювання поведінки людини в інформаційному середовищі та соціальному інжинірингу з метою забезпечення безпеки інформації в інформаційному кіберсередовищі. Розглянуто проблеми побудови кіль- кісної теорії людських систем. З огляду на те, що поведінка людини не піддається математичному моделюванню, жодна зі створених моделей не може бути застосована для здійснення поведінкового аналізу. Доведено потребу в новому методологічному підході до побудови моделі поведінки людини в цифровій сфері, спрямованої на захист інформації в соціальному інжинірингу. Запропоновано синергійно-криптографічний підхід до побудови моделі поведінкових проявів в умовах соціального інжинірингу та в інтересах захисту інформації.
  • Документ
    Значення та вплив математичної підготовки фахівців у галузі ІТ-технологій
    (Одеса, 2022) Баландіна, Наталя Миколаївна; Баландіна, Н. М.; Баландина, Наталья Николаевна; Balandina, Natalia M.
  • Документ
    Матричне числення : методичні вказівки для підготовки до практичних занять здобувачів вищої освіти першого (бакалаврського) рівня галузі знань 12 «Інформаційні технології» за спеціальностями 121 «Інженерія програмного забезпечення» 122 «Комп’ютерні науки» 125 «Кібербезпека»
    (Одеса : Фенікс, 2020) Баландіна, Наталя Миколаївна; Баландіна, Н. М.; Balandina, Natalia M.; Федоровський, Сергій Васильович; Федоровський, С. В.; Fedorovskyi, Serhii V.
    Методичні вказівки призначені для підготовки до практичних занять для здобувачів вищої освіти ступеня бакалавра факультету кібербезпеки та інформаційних технологій Національного університету «Одеська юридична академія», містять докладний теоретичний матеріал тем «Системи лінійних алгебраїчних рівнянь» та «Матриці і визначники» з курсу «Лінійна алгебра та аналітична геометрія», приклади розв’язання задач, вправи для самостійної роботи, список рекомендованої літератури.
  • Документ
    Лінійна алгебра та аналітична геометрія : навчально-методичні рекомендації
    (Одеса : Фенікс, 2020) Баландіна, Наталя Миколаївна; Баландіна, Н. М.; Баландина, Наталья Николаевна; Balandina, Natalia M.
    Навчально-методичні рекомендації з курсу «Лінійна алгебра та аналітична геометрія» розроблено відповідно до навчального плану, вони складаються з навчальної програми курсу, методичних рекомендацій із проведення практичних занять, питань до самоконтролю, завдань для самостійної роботи, списку рекомендованої літератури. Вивчення дисципліни «Лінійна алгебра та аналітична геометрія» допоможе студентам оволодіти основними методами дослідження і розвинути навички застосування математичного апарату до аналізу та вирішення практичних задач, пов’язаних з професійною діяльністю. Матеріали призначено для студентів факультету кібербезпеки та інформаційних технологій Національного університету «Одеська юридична академія», які навчаються за спеціальністю «Кібербезпека».
  • Документ
    Дискретна математика : методичні вказівки до вивчення розділу «Елементи теорії множин» для підготовки бакалаврів з галузі знань 12 «Інформаційні технології» за спеціальностями 121 «Інженерія програмного забезпечення» 122 «Комп’ютерні науки» 125 «Кібербезпека»
    (Одеса : НУ "ОЮА", 2020) Баландіна, Наталя Миколаївна; Баландіна, Н. М.; Balandina, Natalia M.; Федоровський, Сергій Васильович; Федоровський, С. В.; Fedorovskyi, Serhii V.
    Методичні вказівки містять докладний виклад теми «Елементи теорії множин» та завдання для самостійної роботи з відповідями і рішеннями. Призначено для студентів першого курсу, з метою закріплення лекційного матеріалу і підготовки до практичних занять з дисципліни «Дискретна математика».
  • Документ
    Елементи алгебри та аналітичної геометрії : методичні вказівки для самостійної роботи для підготовки бакалаврів з галузі знань 12 «Інформаційні технології» за спеціальностями 121 «Інженерія програмного забезпечення» 122 «Комп’ютерні науки» 125 «Кібербезпека»
    (Одеса : НУ "ОЮА", 2020) Баландіна, Наталя Миколаївна; Баландіна, Н. М.; Balandina, Natalia M.
    Методичні вказівки містять стислий теоретичний матеріал з двох тем курсу, приклади розв’язання задач, вправи для самостійної роботи з відповідями і перелік рекомендованої літератури. Призначено для студентів першого курсу, з метою закріплення лекційного матеріалу і підготовки до практичних занять з дисципліни «Лінійна алгебра та аналітична геометрія».