Томчаковський Олександр Георгійович
Постійний URI для цього зібрання
Переглянути
Нові надходження
Документ Невербальна комунікація: аспекти дослідження(Одеса : Фенікс, 2024-06-26) Томчаковський, Олександр Георгійович; Томчаковський, О. Г.; Tomchakovskyi, Oleksandr H.Документ Англомовна навчальна лексикографія(Одеса : Юридика, 2023) Томчаковський Олександр ГеоргійовичДокумент Lexicology : навч.-метод. посіб. для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти галузі знань 03 «Гуманітарні науки» спеціальності 035 «Філологія»(Суми : Університетська книга, 2024) Строченко, Леся Василівна; Томчаковська, Юлія Олегівна; Томчаковський, Олександр Георгійович; Швелідзе, Лідія ДмитрівнаНавчально-методичний посібник “Lexicology” призначений для здобувачів вищої освіти спеціальності 035 «Філологія» спеціалізації 035.04 «Германські мови та літератури (переклад включно)». У посібнику пропонується конспект лекцій та комплекс вправ для виконання на практичних заняттях / самостійної роботи при підготовці до практичних занять з навчальної дисципліни «Лексикологія». Комплекс вправ спрямований на вироблення навичок лексикологічних досліджень англійської мови.Документ Основи написання курсової роботи з філології : методичні рекомендації ля здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти галузі знань 03 «Гуманітарні науки» спеціальності 035 «Філологія»(Університетська книга, 2024) Томчаковська, Юлія Олегівна; Строченко, Леся Василівна; Єрьоменко, Світлана Василівна; Томчаковський, Олександр ГеоргійовичМетодичні рекомендації «Основи написання курсової роботи з філології» призначені для здобувачів вищої освіти першого (бакалаврського) рівня вищої освіти галузі знань 03 «Гуманітарні науки» спеціальності 035 «Філологія». Мета рекомендацій полягає в описі та ознайомленні здобувачів вищої освіти з основоположними принципами виконання і написання наукової роботи з філології. Методичні рекомендації окреслюють як загальну методологію наукової роботи, так і конкретні змістовні та технічні вимоги до курсових робіт з філології.Документ Основи перекладознавства : конспект лекцій(Одеса, 2023) Томчаковська, Ю. О.; Єрьоменко, С. В.; Томчаковський, О. Г.Конспект лекцій «Основи перекладознавства» призначений для студентів спеціальності 035 «Філологія» спеціалізації 035.04 «Германські мови та літератури (переклад включно)». Пропонований курс окреслює базові питання перекладознавства, зокрема визначення власне поняття «переклад» та його різновидів, перекладацьких відповідників та трансформацій. Увагу сконцентровано на основних лексичних та граматичних проблемах перекладу, а саме перекладі власних назв, термінів, фразеологічних одиниць, слів-реалій; неособових форм дієслова, односкладних речень, пасивних конструкцій тощо.Документ Аналіз наукового / професійного тексту : методичні рекомендації для здобувачів вищої освіти ІІІ (освітньо-наукового) ступеня юридичних спеціальностей(Одеса : Олді+, 2023)Методичні рекомендації призначені для здобувачів вищої освіти ІІІ (освітньо- наукового) ступеня юридичних спеціальностей. Методичні рекомендації містять 5 розділів, кожен з яких присвячений огляду особливостей того чи іншого типу наукових / професійних текстів, а також завдання для формування практичних навичок аналізу наукового / професійного дискурсу у здобувачів освіти.Документ Академічне писемне мовлення : методичні рекомендації для здобувачів вищої освіти ІІІ (освітньо-наукового) ступеня юридичних спеціальностей(Одеса : Олді+, 2023)Методичні рекомендації призначені для здобувачів вищої освіти ІІІ (освітньо- наукового) ступеня юридичних спеціальностей. Видання складається з 14 розділів, кожен з яких містить стислий огляд особливостей того чи іншого явища академічного письма, а також практичні завдання для формування практичних навичок у здобувачів освіти.Документ Комунікативна специфіка англомовних навчальних словників(Одеса : Видавничий дім «Гельветика», 2022) Томчаковський, Олександр Георгійович; Томчаковський, О. Г.; Tomchakovskyi, Oleksandr H.Документ Становлення англійської навчальної лексикографії(2019) Томчаковська, Юлія Олегівна; Томчаковська, Ю. О.; Томчаковская, Юлия Олеговна; Tomchakovska, Yuliia О.; Томчаковський, Олександр Георгійович; Томчаковський, О. Г.; Tomchakovskyi, Oleksandr H.; Tomchakovskyi, O. H.Стаття присвячена дослідженню етапів становлення англійської навчальної лексикографії. Комунікативна специфіка навчальних словників полягає в їх адресованості чіткому сегменту читацької аудиторії. Це не-носії англійської мови, які вивчають її як іноземну мову і живуть поза ареалом її поширення, а, отже, поза ситуативним контекстом. Особливості користувачів, яким адресовано навчальні словники, визначають зміст і форму подачі лексикографічного матеріалу, який націлений, в першу чергу, на розширення словникового запасу читача і, крім того, має на меті ближче познайомити його з культурою англомовного соціуму. Лексикографи формулюють три проблеми, з якими стикається кожен користувач словника: як знайти потрібну інформацію; як її зрозуміти (comprehend), і як застосувати те, що ти зрозумів. Історія створення навчальних словників англійської мови починається в середині ХХ століття. Лексикографи одностайно називають такі словники як Cambridge Advanced Learner’s Dictionary, Longman Dictionary of Contemporary English, Collins COBUILD Advanced Dictionary, Oxford Advanced Learner’s Dictionary і Macmillan English Dictionary for Advanced Learners «великою п’ятіркою» навчальних словників, найвище досягнення в даній сфері лексикографічної практики (pinnacle of monolingual learners ‘dictionaries).Документ Невербальні засоби комунікації в словниках англійської мови(2019) Томчаковська, Юлія Олегівна; Томчаковська, Ю. О.; Томчаковская, Юлия Олеговна; Tomchakovska, Yuliia О.; Томчаковський, Олександр Георгійович; Томчаковський, О. Г.; Tomchakovskyi, Oleksandr H.; Tomchakovskyi, O. H.Стаття присвячена дослідженню особливостей невербальної комунікації у словниках англійської мови. Матеріалом дослідження слугували Cambridge Advanced Learner’s Dictionary & Thesaurus і Collins Cobuild Advanced Learner’s English Dictionary. Комунікативна специфіка навчальних словників складається в їх адресованості чіткому сегменту читацької аудиторії. Це не-носії англійської мови, які вивчають її як іноземну мову і живуть поза ареалом її поширення, а, отже, поза ситуативним контекстом. Особливості корис тувачів, яким адресовано навчальні словники, визначають зміст і форму подачі лексико- графічного матеріалу, який націлений, в першу чергу, на розширення словникового запасу читача і, крім того, має на меті ближче познайомити його з культурою англомовного соціуму. Лексикографи формулюють три проблеми, з якими стикається кожен користувач словника: як знайти потрібну інформацію; як її зрозуміти (comprehend), і як застосувати те, що ти зрозумів. Невербальні засоби комунікації допомагають у вирішенні перших двох проблем. У тлумачних словниках англійської мови використовуються два типи невербальних засобів: це набірні та зображувальні невербальні засоби. Набірні засоби невербальної комунікації включають у себе шрифт, колір шрифту, спеціальні значки і символи (стрілки, трикутники, лінійки, рамки), які позначають різні кванти інформації в статті. Зображувальні невербальні засоби комунікації включають у себе абстрактно-логічні і пік-тографічні.Документ Концепт Charm в англомовних учбових словниках(2018) Томчаковська, Юлія Олегівна; Томчаковська, Ю. О.; Томчаковская, Юлия Олеговна; Tomchakovska, Yuliia О.; Томчаковський, Олександр Георгійович; Томчаковський, О. Г.; Tomchakovskyi, Oleksandr H.; Tomchakovskyi, O. H.Стаття присвячена дослідженню особливостей вербалізації концепту CHARM в англомовних навчальних словниках. Матеріалом дослідження слугували Cambridge Advanced Learner’s Dictionary & Thesaurus і Collins Cobuild Advanced Learner’s English Dictionary. Комунікативна специфіка навчальних словників складається в їх адресованості чіткому сегменту читацької аудиторії. Це не-носії англійської мови, які вивчають її як іноземну мову і живуть поза ареалом її поширення, а, отже, поза ситуативним контекстом. Особливості користувачів, яким адресовано навчальні словники, визначають зміст і форму подачі лексикографічного матеріалу, який націлений, в першу чергу, на розширення словникового запасу читача і, крім того, має на меті ближче познайомити його з культурою англомовного соціуму. Проведений аналіз вербалізації концепту CHARM в англомовних навчальних словниках показав, що визначальними когнітивними ознаками концепту CHARM в англійській мові є MAGICNESS «магічність, чаклунство» (ознака не підлягаю поясненню, схоже на чаклунство) і ATTRACTIVENESS «привабливість» (ознака пов’язана із психологічної здатністю людини привертати до себе інших людей). Семема charm = the power or quality утворює широкий ряд похідних лексичних одиниць – монолексем і словосполучень із компонентом charm. Синонімічний ряд лексеми charmer утворюють іменники allurer, enticer, inveigler, smoothie, sweet talker, heart-throb, lady-killer, які відносяться до характеристик осіб тільки чоловічої статі. У свою чергу, чарівні особи жіночої статі позначаються як a sweetie, a sweet girl, pippin, sweetpie, sweetie pie, lovey, honey, dearie. Гендерно нейтральним є варіант cutie. Для позначення чарівних дітей використовуються варіанти a little charmer, little kiddie charmers, little angel.Документ The Poly Code Character of the English Learners’ Dictionaries(AWEJ, 2020) Колегаєва, Ірина Михайлівна; Колегаєва, І. М.; Колегаева, Ирина Михайловна; Kolehaieva, Iryna M.; Строченко, Леся Василівна; Строченко, Л. В.; Строченко, Леся Васильевна; Strochenko, Lesia V.; Томчаковська, Юлія Олегівна; Томчаковська, Ю. О.; Томчаковская, Юлия Олеговна; Tomchakovska, Yuliia О.; Томчаковський, Олександр Георгійович; Томчаковський, О. Г.; Томчаковский, Александр Георгиевич; Tomchakovskyi, Oleksandr H.; Kolegaeva, IrinaThe paper deals with one of the most relevant questions of semiosis in English lexicography. The article studies the mechanism of double encoding a message (verbally and pictographically) to optimize the perception, processing, and storage of information by the user of the dictionary. The aim of the given research is to determine the features of an English poly code dictionary entry as a communicative phenomenon of educational lexicography. The study is based on five lexicographic sources, traditionally called the big five. The research material includes 1640 poly code entries. The article suggests a new interpretation of a poly code entry as a threefold unity of a lemma (the headword), a verbal definition, and a picture. These three constituents jointly name, interpret, and visualize the meaning of a dictionary entry. The article also analyzes the configuration of a poly code entry informational potential in terms of increasing/decreasing of the information presented by the iconic constituent in comparison with the verbal one. The research proves that the whole set of poly code dictionary entries reflects a particular view of the world characterized by absolute anthropocentricity and specific Anglo-Saxon bias. The results of the performed research are significant for English language teaching and learning as they prove that pictographic illustrations that accompany verbal explanations are not purely ornamental. They optimize the readers’ activity of searching, understanding, and memorizing the necessary information.Документ Structural and semantic peculiarities of english legal discourse (based on “Aquinas’ Moral, Political, and Legal Philosophy” by John Finnis)(Одеса : Гельветика, 2020) Томчаковська, Юлія Олегівна; Томчаковська, Ю. О.; Томчаковская, Юлия Олеговна; Tomchakovska, Yuliia О.; Томчаковський, Олександр Георгійович; Томчаковський, О. Г.; Tomchakovskyi, Oleksandr H.