Трофименко Олена Григорівна
Постійний URI для цього зібрання
Переглянути
Нові надходження
Документ Основи комп’ютерної техніки : навчально-методичний посібник(Одеса, 2017) Трофименко, Олена Григорівна; Задерейко, Олександр Владиславович; Логінова, Наталія ІванівнаУ навчально-методичному посібнику розглянуто типову архітектуру комп’ютера, характеристики та призначення його апаратних складових, наведено класифікацію програмного забезпечення, проаналізовано засоби організації конфіденційності при роботі в інтернеті, роз’яснено засоби створення, редагування та форматування електронних документів, включаючи опрацювання не лише текстової інформації, а й створення і форматування інфографічних об’єктів. Містить завдання до п’ятнадцяти лабораторних та шести самостійних робіт, які виконуються у межах навчальної дисципліни «Основи комп’ютерної техніки». Подані завдання містять теоретичні відомості з детальним розглядом матеріалу.Документ Генеративний штучний інтелект в GameDev(Одеса, 2024) Трофименко, Олена Григорівна; Трофименко, О. Г.; Бондаренко, М. Є.; Бондаренко, МаксимПроаналізовано сфери можливого використання алгоритмів генеративного штучного інтелекту (ШІ) в сфері розробки ігор. Для розуміння можливостей від впровадження генеративного ШІ в процес розробки ігор (GameDev) класифіковано сфери, в яких ШІ здатен виконувати певні завдання. З’ясовано, що алгоритми генеративного ШІ мають великий потенціал ефективного впровадження у GameDev, адже їх впровадження допомагає урізноманітнити ігровий процес, надає унікальний досвід гри кожному гравцю.Документ Роль штучного інтелекту в роботі системного аналітика(Одеса, 2024) Трофименко, Олена Григорівна; Стрілець, МихайлоДокумент Векторна алгебра для розробки ігор(2024) Трофименко, Олена Григорівна; Задерейко, Олександр Владиславович; Баландіна, Наталія Миколаївна; Толокнов, Анатолій Арнольдович; Гусельніков, Ілля МихайловичСтаттю присвячено висвітленню питань важливості математичних навичок для розробки ігор. Cаме за допомогою математичного апарата в програмному коді реалізується побудова і відображення ігрових сцен, поведінки, руху і взаємодії ігрових персонажів відповідно до подій, ігрового оточення та правил гри. На практичних прикладах проаналізовано роль застосування векторної алгебри у розробці ігор з метою зацікавлення студентів ІТ-галузі у вивченні відповідних розділів вищої математики. Так, вектори в ігрових програмах часто використовують для опису фундаментальних властивостей ігрового персонажа: положення, швидкість руху, відстань між двома об’єктами тощо. Кожен об’єкт у грі має свої координати, які визначають його положення у віртуальному світі. Застосування векторної алгебри дозволяє програмістам точно визначити шлях, яким має рухатися персонаж чи то інший об’єкт, забезпечуючи при цьому плавність та реалістичність його руху. Розглянуто конкретні приклади фрагментів програмного коду мовою С# для ігрового середовища Unity 3D, які демонструють методи руху гравця у віртуальному просторі. Математичне моделювання поведінки гравця (ігрового об’єкта) у декартовій системі координат ігрового поля є неможливим без знання векторної алгебри та тригонометрії. Наведені приклади застосування елементів векторної алгебри є наочною демонстрацією актуальності та важливості математичних компетентностей для фахівців з GameDev. Математичні знання можуть допомогти розробникам програмного забезпечення розробляти високоякісні програмні продукти. Тому на етапі навчання викладачам математики важливо зацікавити студентів ІТ-галузі у вивченні відповідних розділів вищої математики. Ефективним на цьому шляху є надання інформації щодо доцільності і можливого практичного застосування відповідних математичних знань у сфері розробки програмного забезпечення на конкретних прикладах з підкресленням впливу математики на ІТ-кар’єру. The article highlights the importance of mathematical skills development among IT students for working with various software and Game Development (GameDev) in particular. It is the mathematical tools in the software code that realize the game scenes construction and displaying as well as the game characters’ behavior, movement and interaction correlated with events, game environment and rules. The objective of the article is to analyze the role of Vector Algebra application in the Game Development field using case studies to motivate IT students to take the appropriate sections of Higher Mathematics. In game programming vectors are often used to describe a game character’s fundamental characteristics: position, velocity, and distance between two objects. Each object in the game has its own coordinates which determine its position in the virtual world. The implementation of Vector Algebra allows programmers to accurately determine a character’s or object route ensuring the movement smoothness and realism. The specific examples of C# program code fragments for the Unity 3D game environment were considered to demonstrate the methods of the player’s movement in the virtual space. The results demonstrate that the mathematical modeling of the player’s or object behaviors on the playing field in the Cartesian coordinates is impossible without Vector Algebra and Trigonometry expertise. The given examples of Vector Algebra elements tailoring in curriculum are an evident demonstration of the relevance and importance of mathematical competences for Game Developers. Mathematical knowledge can be beneficial for Software Developers in designing high-quality products. IT students’ motivation supported by Math teachers has an influential effect on studying the relevant sections of Higher Mathematics. The introductory information about the case studies, expediency, further application of relevant mathematical knowledge and its impact on IT career in Software Development field might be rather effective.Документ Аналіз потенційних загроз засобами ChatGPT для тестування безпеки вебзастосунків(Одеса : Фенікс, 2024-06-26) Дика, Анастасія Іванівна; Дика, А. І.; Dyka, Anastasiia I.; Трофименко, Олена Григорівна; Трофименко, О. Г.; Trofymenko, Olena H.Документ Штучний інтелект у військових навчальних симуляторах(Одеса : Видавничий дім «Гельветика», 2024) Задерейко, О. В.; Zadereiko, Oleksandr V.; Трофименко, Олена Григорівна; Trofymenko, Olena H.; Dyka, Anastasiia I.; Логінова, Наталія Іванівна; Lohinova, Nataliia I.; Дика, Анастасія Іванівна; Struk, Nikita; Струк, НікітаНаразі симулятори на основі ШІ відіграють важливу роль у вдосконалені підготовки військовослужбовців і рятувальників, тренування операторів до керування безпілотними літальними та надводними апаратами. Впровадження штучного інтелекту (ШІ) в програмні тренувальні системи здатне суттєво оптимізувати військові навчальні програми, зробити їх ефективнішими та при цьому скоротити час і витрати, необхідні для навчання та набуття необхідних професійних навичок. Currently, AI-based simulators play an important role in improved training of soldiers and rescuers, training of operators to control unmanned aerial vehicles and surface vehicles. The implementation of artificial intelligence (AI) in software training systems can significantly optimize military training programs, make them more effective, and at the same time reduce the time and costs required for training and acquiring the necessary professional skills.Документ Маркетингові інструменти в створенні та просуванні програмних продуктів(Харків : ННППІ УІПА, 2024) Трофименко, Олена Григорівна; Трофименко, О. Г.; Trofymenko, Olena H.; Антіпіна, Н. С.В роботі проаналізовано роль маркетингових інструментів у створенні та просуванні програмних продуктів. Як і будь-яка частина успішного бізнесу, маркетинг програмного продукту має бути зосереджений на клієнті. Успішна маркетингова стратегія складається з трьох компонентів: розуміння цільової аудиторії, знання своїх конкурентів і просування. Це означає, що поки існує програмний продукт потрібно постійно займатися його підтримкою, перевіряти відгуки клієнтів, оновлювати та покращувати функціонал. The paper analyzes the role of marketing tools in the creation and promotion of software products. Like any part of a successful business, software product marketing must be customer focused. A successful marketing strategy consists of three components: understanding your target audience, knowing competitors, and promotion. It is necessary to constantly maintain it, check customer feedback, update and improve functionality.Документ Застосування структур даних у back-end засобами Java(2023) Трофименко, О. Г.; Трофименко, Олена Григорівна; Trofymenko, Olena H.; Старіков, І. Р.Розглянуто та охарактеризовано структури даних, які є в мові програмування Java і можуть використовуватися для розробки back-end. Акцентовано увагу на важливості розуміння розробником back-end та вміння використання ефективних структур даних при створенні серверної сторони програмного забезпечення. The data structures that exist in the Java programming language and can be used for back-end development are considered and characterized. Emphasis is placed on the importance of the developer's understanding of the back-end and the ability to use efficient data structures when creating back-end softwareДокумент Комп’ютерна схемотехніка та архітектура комп’ютерів : навчальний посібник для підготовки здобувачів вищої освіти галузі знань 12 «Інформаційні технології»(Одеса : Фенікс ; НУ "ОЮА", 2024) Задерейко Олександр Владиславович; Трофименко Олена Григорівна; Логінова Наталія Іванівна; Чикунов Павло Олександрович; Гура Володимир Ігоревич; Грезіна Олена МиколаївнаВ навчальному посібнику розглянуто основні принципи схемотехнічної побудови складових персонального комп’ютера, які формують багаторівневу структурну організацію комп’ютерних систем. Навчальний посібник призначено для підготовки до лекційних занять і практичних робіт, які виконуються в рамках навчальної дисципліни, присвяченої вивченню фундаментальних основ комп’ютерної схемотехніки та архітектури комп’ютерів ІТ-спеціалістами.Документ Аналіз потенційних витоків персональних даних у веббраузерах(2024) Задерейко, Олександр Владиславович; Задерейко, О. В.; Zadereiko, Oleksandr V.; Трофименко Олена Григорівна; Трофименко О. Г.; Trofymenko Olena H.; Лобода Юлія Геннадіївна; Лобода Ю. Г.; Loboda Yuliia H.; Логінова Наталія Іванівна; Логінова Н. І.; Lohinova Nataliia I.; Прокоп Юлія Віталіївна; Prokop Yuliia V.; Прокоп Ю. В.Розповсюдження переважної кількості веббраузерів активно стимулюється за рахунок їх безоплатного використання. Це є звичайною практикою розробників веббраузерів, тому що вона надає їм великі можливості стосовно їх розповсюдження. Зворотною стороною цього процесу є не контрольований користувачем збір персональних даних розробниками веббраузерів. Зібрані дані автоматично передаються провідним ІТ-компаніям таким як Google, Microsoft, Cloudflare, які здійснюють збір, накопичення, обробку та монетизацію персональних даних користувачів в автоматизованому режимі. Фактично це призводить до того, що будь-який користувач веббраузера профілюється у сервісах провідних ІТ-компаній, які отримують повну інформацію про дії користувача в мережі Інтернет. Такий стан речей суперечить положенням статті 32 Конституції України, яка гарантує право людини на невтручання в її особисте життя, а також базовим положенням Закону України «Про захист персональних даних». У рамках дослідження виконано довготривалу фіксацію і подальший аналіз мережевого трафіка популярних в Україні веббраузерів Google Chrome, Microsoft Edge, Mozilla Firefox, Opera. Особливість виконаного дослідження полягала у тому, щоб отримати мережевий трафік який ініціюють саме веббраузери в активному стані впродовж тривалого часу. З метою підвищення достовірності дані про мережеві з’єднання веббраузерів були отримані за допомогою двох незалежних програмних інструментів для моніторингу трафіка на мережевому інтерфейсі пристрою комунікації. Виконаний аналіз мережевих з’єднань веббраузерів дозволив встановити наявність тісного зв’язку компаній-розробників безкоштовно розповсюджуваних веббраузерів і провідних ІТ-компаній, які монопольно контролюють дії користувачів в інтернет-просторі. Такий стан справ суперечить правовим нормам щодо забезпечення приватності користувачів веббраузерів у контексті використання їх персональних даних без їх відома та згоди. Запобігти цьому може використання мережевих екранів, які працюють на 3, 4 та 7 рівні моделі OSI стека TCP/IP. The distribution of the vast majority of web browsers is actively encouraged by their free use. This is a common practice of web browser developers, as it provides them with great opportunities for their distribution. The flip side of this process is the collection of personal data by web browser developers that the user does not control. The collected data is automatically transferred to leading IT companies such as Google, Microsoft, and Cloudflare, which collect, accumulate, process, and monetize the users’ data in an automated manner. This leads to the fact that any web browser user is profiled in the services of leading IT companies, which receive complete information about the user’s actions on the Internet. This state of affairs contradicts Article 32 of the Constitution of Ukraine, which guarantees the right to privacy and the basic provisions of the Law of Ukraine “On Personal Data Protection”. The study involved long-term recording and subsequent analysis of the network traffic of Ukraine’s most popular web browsers: Google Chrome, Microsoft Edge, Mozilla Firefox, and Opera. The peculiarity of the study was to obtain network traffic initiated by web browsers that have been active for a long time. To increase the reliability, the data on network connections of web browsers were obtained using two independent software tools for monitoring traffic on the network interface of a communication device. The analysis of network connections of web browsers made it possible to establish close ties between companies developing free web browsers and leading IT companies that monopolistically control the actions of users in the Internet space. This state of affairs contradicts the legal norms on ensuring the privacy of web browser users in the context of using their data without their knowledge and consent. This can be prevented using network screens operating at Layers 3, 4, and 7 of the TCP/IP stack OSI model.Документ Тестування та забезпечення якості програмних систем : Навчальний посібник для підготовки здобувачів вищої освіти галузі знань 12 «Інформаційні технології»(Одеса : Фенікс, 2024) Трофименко Олена Григорівна; Дика Анастасія ІванівнаВ навчальному посібнику розглянуто особливості процесу тестування програмного забезпечення: фази та технології, тестову документацію, критерії та метрики тестів тощо. Вивчаються засоби програмної інженерії щодо оцінки якості у загальному процесі проєктування та конструювання ПЗ, методи верифікації та валідації програмного забезпечення. Навчальний посібник містить детальний теоретичний матеріал щодо аналізу вимог та показників якості програмного забезпечення, видів та підготовки і проведення тестування програмного продукту, який вивчають у рамках навчальної дисципліни «Тестування та забезпечення якості програмних систем». The study guide covers the features of the software testing process: phases and technologies, test documentation, test criteria and metrics, and so on. Software engineering tools for quality assessment in the general process of software design and construction, methods of software verification and validation are studied. The textbook contains detailed theoretical material on the analysis of requirements and indicators of software quality, types and preparation and testing of a software product, which is studied within the framework of the academic discipline "testing and ensuring the quality of software systems".Документ Методичні вказівки до виконання курсової роботи з дисципліни «Комп‘ютерна схемотехніка та архітектура комп‘ютерів» для здобувачів вищої освіти галузі знань 12 «Інформаційні технології»(Одеса : Нац. ун-т «Одес. юрид. акад.», 2023) Задерейко, О. В.; Шаповалов, Г. В.Документ Інформаційні технології : навчально-методичний посібник для підготовки здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти у галузі знань 08 «Право», спеціальності 081 «Право»(Одеса, 2024) Логінова, Наталія Іванівна; Трофименко, Олена Григорівна; Яценко, Микола Анатолійович; Латковська, Тамара АнатоліївнаРозглянуто основні засоби створення, редагування та форматування електронних документів, включаючи опрацювання не лише текстової інформації, а й створення і форматування таблиць та графічних об’єктів. Містить завдання до шістнадцяти практичних занять, які виконуються у комп’ютерному класі в межах навчальної дисципліни. Подані завдання містять теоретичні відомості з детальним розглядом матеріалу. Призначено для здобувачів з метою закріплення лекційного матеріалу і підготовки до практичних занять з дисципліни «Інформаційні технології».Документ Тестування та забезпечення якості програмних систем : навчально-методичний посібник(Одеса : Фенікс, 2024) Трофименко, О. Г.; Дика, А. І.У навчально-методичному посыбнику розглянуто особливості процесу тестування програмного забезпечення: фази та технології, тестова документація, критерії та метрики тестів тощо. Вивчаються за-соби програмної інженерії щодо оцінки якості у загальному процесі проєктування та конструювання програмного забезпечення, методи верифікації та валідації про-грамного забезпечення. Містить завдання до лабораторних занять, які виконуються у комп’ютерному класі, та самостійних робіт у межах навчальної дисципліни.Документ Методичні вказівки до виконання кваліфікаційної роботи здобувачами першого (бакалаврського) рівня вищої освіти за спеціальностями 121 «Інженерія програмного забезпечення» та 122 «Комп’ютерні науки»(Одеса, 2024) Трофименко, Олена Григорівна; Логінова, Наталія Іванівна; Манаков, Сергій ЮрійовичРозглянуто особливості структурного наповнення та оформлення кваліфікаційної роботи бакалавра здобувачами першого освітнього рівня вищої освіти. Зазначені вказівки допоможуть студентам зрозуміти правила структурування, оформлення та подання кваліфікаційної роботи й забезпечити системний, структурований підхід до її виконання.Документ Аналіз проблем управління ІТ-проєктами(Одеса, 2023) Трофименко, Олена Григорівна; Логінова, Наталія ІванівнаНині управління ІТ-проєктами стикається з численними складнощами. У компаніях-виробниках програмного забезпечення в середньому кожен четвертий проєкт здається з порушенням термінів здачі. Причин тому багато через численні, різні за природою аспекти управління ІТ-проєктами. У роботі проаналізовано поширені проблеми управління ІТ-проєктами, серед яких: часті зміни та погано задокументовані вимоги, проблеми комунікації між численними стейкхолдерами проєкту, вплив ІТ-інфраструктури на безпеку та управління даними, проблеми узгодженої роботи численних ІТ-компонентів, соціальне дистанціювання через перехід до віддаленої роботи.Документ Застосування структур даних у back-end засобами Java(Суми/Вінниця : НІКО/КЗВО «Вінницька академія безперервної освіти», 2023) Старіков, І. Р.; Трофименко, Олена Григорівна; Трофименко, О. Г.Розглянуто на охарактеризовано структури даних, які є в мові програмування Java і можуть використовуватися для розробки back-end. Акцентовано увагу на важливості розуміння розробником back-end та вміння використання ефективних структур даних при створенні серверної сторони програмного забезпечення.Документ Аналіз програмних засобів для управління проєктами(Миколаїв: НУК імені адмірала Макарова, 2023) Трофименко, Олена ГригорівнаНині для оптимізації процесів ІТ-компаній і безперебійної роботи над проєктами у командах пропонується різне програмне забезпечення. У топ-5 таких засобів нині входять: Jira, Trello, Airtable, Worksection, Asana. Для ефективного вибору того чи іншого засобу для управління проєктами варто враховувати специфіку відповідного програмного засобу.Документ Developing students' code style skills(2023) Задерейко, Олександр Владиславович; Задерейко, О. В.; Задерейко, Александр Владиславович; Zadereiko, Oleksandr V.; Прокоп, Юлія Віталіївна; Прокоп, Ю. В.; Prokop, Yuliia V.; Трофименко, Олена Григорівна; Трофименко, О. Г.; Trofymenko, Olena H.Developing the skills of writing clean code in novice programmers is an urgent and essential task for today's university teachers. Despite numerous studies of this problem, the optimal solution has not yet been found. The research examines the motivation of students to adhere to the code style without any particular methodological influence. It is shown that students with an average of 2.2 years of programming experience understand code style rules and say they are ready to follow them. However, their code contains numerous style errors, which indicate the need for additional pedagogical efforts. In the second part of the study, we present the results of the experiment with another group of students. We applied the method of penalizing students for violating code style requirements, and it showed a positive impact: the total number of errors decreased. Optimistic results were obtained for many criteria. However, the same approach should be applied in subsequent courses to consolidate a positive impact. The paper proposes a method for developing students' code style skills.Документ Проблеми безпеки вебзастосунків(Одеса : Видавництво «Юридика», 2023) Трофименко, Олена Григорівна; Трофименко, О. Г.; Trofymenko, Olena H.; Манаков, Сергій Юрійович; Манаков, С. Ю.; Manakov, Serhii Yu.